Ben voor ons club forum een verslagje in mekaar aan het knutselen en dan is het een kleine moeite om het hier ook te copy pasten.
Enjoy.
Enjoy.
Tim zei:Joepie hij is binnen. 8)
![]()
![]()
![]()
Nu nog de geschikte servo's uitzoeken. Echter na een draadje van Jurgen op Rcgroups zie ik door de bomen het bos niet meer.
Greetz
Tim
Tim zei:Tja de kenners hebben het al honderd keer gezien en vinden er wellicht niks aan mij brak het koud zweet uit toen ik zag wat er eigenlijk toch nog allemaal voor kleine, ietsiepietsie tienie wienie, nauwkeurige werkjes moesten uitgevoerd worden. Ik zou niet kunnen genieten van mijn aankoop voor er nog heel wat uurtjes werk verzet zou worden.
Ondertussen zijn de gemakkelijke klussen achter de rug en begin ik een beetje te taffelen en te prutsen, daarom dit fotoverslag om mezelf wat druk op te leggen om voortgang met de "bouw" te blijven maken.
Allereerst de haak in de romp. Tja mooi. Gewoon de dremel in de romp zetten op goed geluk zag ik echt niet zitten. En toen was er een heel aardige man die me tot vandaag de dag met raad en daad bijstaat, die dat werkje wel voor mij wou uitvoeren. Nog eens 1000x dank Roger.
![]()
Voor de rest klaar ik de andere klusjes voorlopig zelf.
Een fotoverslag. Ik heb niet van alles fotos maar toch wel van de grote stappen, dus waarom ze niet delen. Als er iemand iets ziet waar ie ook maar de kleinste bedenking bij heeft hoor ik het graag.
Servo plankje uitgezaagd, makkelijk zat. Opwarmertje.
![]()
Servo's: Hoogte/Flaps --> Graupner DS 3068
Richting/Ailerons --> Futaba s3150
Ontvanger: SMC DS 19 nu of 2,4 Ghz :twisted: (ik gebruik het natuurlijk "nog" niet in België, enkel op reis :wink:, werkt schitterend !!! )
Rand van de cockpit opgeschuurd, en na het nodige proefpassen zodat ik alles wel zeker op zijn plaats zou krijgen, de epoxy maar boven gehaald. Servo plankje ook nog ff van wat carbon voorzien (vond ik net iets netter). Grammetje of 5 moet kunnen bij deze lichte kist.:cry:
![]()
![]()
Kabelbomen in mekaar solderen. Die van de vleugel is zo enthousiast gesoldeerd dat ik van dit proces geen fotos heb. Was best wel een hele klus onder 90° Met zo'n 3 a 4 mm ruimte tussen de Sub D en de bovenkant van de vleugel.
Hier de kabelboom van de romp.
![]()
Alles natuurlijk drooggetest. En goed bevonden.
Alle solderingen worden nog eens extra ingepakt met smeltlijm. Blijft iets of wat flexibel en alles is onmiddellijk goed geïsoleerd.
![]()
Na wat viswerk zit dan alles uiteindelijk waar je het graag hebben wilt.
![]()
End of Part 1
Laatst bewerkt: