Shelby mustang GT 350 H - revell 1:24

hoi,

Heb me terug een shelby aangeschaft, dit met het oog op men toekomstig diorama van een shelby-garage....
Hierbij staat mijn teller op 2 verschillende shelby's. nl :
- shelby cobra 427 S/C
- Shelby Mustang GT 350 H

Er moet nog een Shelby GT-350R van 1966 bijkomen ook.

Bon, hier de foto van de doos...
Ik zal nog niet direct beginnen bouwen, aangezien ik eerst nog een RC project af te werken heb.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben benieuwd!
Ben een grote Camaro fan, maar shelbys mogen er ook zijn! :D

Hoi allen,
de bouw gaat vooruit, ben momenteel bezig met de motor te maken.
Dit is mijn lievelingsmodel dus ik zal er veel tijd in steken om hem zeker super te kunnen bouwen naar eigen kunnen.
Graag zou ik dus info krijgen hoe ik de motor het best kan wheateren...
Btw, ik heb geen airbrush ter beschikking.

Voorts heb ik eigenlijk ook wel wat werklui nodig om aan de wagen te werken dus heb ik deze set aangekocht.
zal deze gelijktijdig maken samen met de mustang.

TamiyaRallyMechanics.jpeg

update !!

Hoi allen,

Dit is de body van de mustang, ook is de chauffeur al ter leven geroepen, moet juist nog wat kleur krijgen (zo ziet hij er wat bleekjes uit, niet? )
full

hier de eerste bouwstapjes..
chassis heeft onderaan al een kleurke gekregen (enkel nog de tank in Alu steken) voorophanging en het uitgedeelte zijn al geschilderd.
Hieronder een dry-fit van het onderstel zoals het er nu bij ligt.
full

Ondertussen heeft één van zijn mecaniciens zich bezig gehouden met de motor in elkaar te steken... En hij heeft hem zelf van een heel mooi kleur voorzien.. knap werk, maar eeuh, je ziet wat bleekjes :P
beetje meer slapen ej ;)

full
full
full

En dan als laatste nog een fototje van de werkplaats, ooit moet er nog eens een mooi dio met garage en alles er op en eraan rond gebouwd worden, maar heb nu gewoon voor de foto effe iets gezet op mijn werktafel. :)
full

Ik hoor heel graag jullie commentaren en tips zijn zoals altijd méér dan welkom!

tot de volgende,
thomas

Mooi werk, ben een echte liefhebber van oude (60'er jaren) Mustangs en helemaal van het werk van shelby ;-) Zelf heb ik een dodge daytona shelby gehad.

Ga je volgen ;-)

@ memphis_maffia : Dank u, ben ook zot van mustang.. moest er een bouwdoos bestaan van een mustang coupe, wil ik die ook nog bouwen. :) dus moest je die ergens tegenkomen mag je het gerust laten weten.
die daytona was dat een 1:1 ? zoja, heb je daar nog een pic van? :)

zal eens kijken voor de mustang coupe. Heb hier wel een paar adresjes.

De Daytona was inderdaad 1:1, zal eens gaan zoeken of de foto's binnen handbereik zijn. Na de verhuizing (6 jr geleden) is alles in een doos terecht gekomen op zolder met het idee, zoeken we nog we eens uit.

edit:

bedenk me net dat ik 1 foto op photobucket heb staan.

DSC04715.jpg

Laatst bewerkt:
Mooie wagen :)

ondertussen heb ik ook niet stil gezeten, heb wat research verricht en ben nu bezig met bekabeling te voorzien op de motor.
Het chassis is nu ook aan de binnenkant geschilderd en de achterophanging is ook klaar.
foto's volgen nog. ;)

foto's

Zo, eventjes foto's genomen en hier zijn ze dan...

het chassis :
full
full
full

de motor : nog niet afgewerkt, de stroomtoevoer naar 1cilinder en naar de bodine moet nog gemaakt worden alsook bekabeling naar batterij en aan-afvoer van koeling enzo... :)
full
full

Die truck is werkelijk waar GE-WEL-DIG. Moet je echt toevoegen. Ben benieuwd als je diorama af is.

Ik ben half en half bezig met 1/32 maar dan met een racebaan. Wil ik ook helemaal gaan aan passen. Valt ook onder diorama's toch? Jammer dat de peterbilt er niet is in 1/32.

Ik blijf je volgen

Ja die truck is echt zot. :)
er zijn meer dan 100 bouwstappen aan. :banana:

wel mijn diorama zal ooit iets in de aard van een garage / pitstop aan stukje racetrack zijn.
Maar ik zal dat tezijnertijd wel in het juiste topic bespreken.

Zal eerst alle wagens apart maken, dus de mustang afwerken, dan komt de peterbilt, dan komt er nog een 66 Shelby GT-350R. en eventueel nog een nieuwere shelby GT 500 maar dat is nog niet zeker...
En dan pas later aan het diorama beginnen.

Het interieur is bijna klaar.
Ben nu bezig met de afwerking op de deurpanelen te doen en dan moeten de zetels er nog in.

foto's A.S.A.P.

foto-update

zoals beloofd de foto's...

Ikzelf heb weer iets bijgeleerd bij dit stukje van de bouw...
Revell stickertjes kunnen niet tegen tamiya spuitbusvernis...

full

Dan nog eens showen op het chassis met de motor erbij...
begint al op iets te trekken ej...
full
full

Het volgende dat te doen staat is de body spuiten, maar daarvoor moet ik eerst nog eens gaan winkelen. :) Ik zal trouw blijven aan de Hertz kleuren, echter zal ik wel een blinkende versie ipv het matte zwart nemen... (zoals op de doos afgebeeld).

Back