Shepherd V10 'nineteen'

Na jaren met Kyosho auto's te hebben gereden ben ik dit jaar overgestapt naar de Shepherd V10.
De keuze voor deze auto is omdat de auto er goed uitziet en is makkelijk om aan te sleutelen en onderdelen zijn vlot leverbaar.

Na opening van de doos valt me gelijk op dat er geen papieren handleiding bij zit. De volledige handleiding wordt geleverd op een usb stick. Persoonlijk heb ik liever een papieren handleiding, maar goed dit werkt ook zo.

De handleiding is erg duidelijk en het bouwen gaat ook redelijk vlot. Wat me wel opvalt dat bij het monteren van de draagarmen het niet heel soepel loopt dus even wat opruimen en dan gaat dat ook soepel.

De servo's monteren is ook een dingetje. Bij de gasservo kwam ik er achter dat ik beter een low profile servo kan gebruiken. de standaard maat servo past net niet namelijk.

Ik gebruik voor de wedstrijden altjd een standaard setup dus die heb ik er ingezet en niet de setup wat volgens beschrijving er in staat.

Ik heb al een keer gereden met deze auto en was blij verrast hoe goed die het doet. Wat ook uniek aan de Shepherd is, is het remsysteem. Deze drukt met 2 schoentjes op het achter differentieel en hierdoor remt die zeer goed.

Na wat afstellen van de koppeling en de 2 bak (die overigens erg goed zijn werk doet) heb ik met veel plezier de eerste rondje gereden.
De auto voelt goed aan en is zeker een aanrader voor de wedstrijdrijder.

Natuurlijk moet straks blijken hoe goed de auto echt is, maar ik heb er vertrouwen in dat het wel goed komt.

M.v.g. Mark
20181204_210638.jpg
20181204_210809.jpg
20181205_185848.jpg
20181205_191116.jpg
20181205_193126.jpg
20181205_194739.jpg
20181208_143013.jpg
20181208_160950.jpg
20181209_123255.jpg
 
Leuk! Ik rij nog altijd met de 2015 editie en ben daar nog steeds zeer tevreden over. Veel plezier en succes ermee. Als de agenda het toelaat pak ik ook nog een NK mee.
 
Na bijna een seizoen met deze auto gereden te hebben, kan ik nu een goed beeld geven hoe de auto het doet.

De auto rijdt heel anders dan ik met de V-one-R4 gewend was. Maar met veel ondersteuning van Shepherd in Duitsland rijdt de auto heel erg goed.
Grootste veranderingen wat ik gedaan heb aan de auto is in het voordiff een hele dikke olie (2.000.000) en de ackermann plaat verandert. Deze is standaar 11mm en die verandert voor de 8mm versie.
Hierdoor kan ik wat sneller de bochten nemen en de achterkant wordt minder tricky.

We hebben nog 1 wedstrijd te gaan voor het NK en heb nu al zin in het volgend seizoen.

M.v.g. Mark
 
Als je dat soort olie moet gebruiken aan de voorkant waarom dan geen spool? Scheelt een hoop (rotatie)gewicht.

De NT1 had ooit een soort van RTR versie welke standaard met een spool kwam.
 
Is ook mogelijk inderdaad. Ik kreeg dit als advies van de heren bij Shepherd en het werkt gewoon goed, dus laat ik het eerst zo.
Overigens rijden er veel meer 1:10 auto's (ook andere merken) met dit soort olie in de voordiff.

M.v.g. Mark
 
Misschien eens rond kijken of je een spool kunt vinden of pas maken. Of als je iemand met een draaibank kent 1 maken.
 
Laatste race in Apeldoorn ging de auto geweldig. Auto lag erg goed en deed het hele weekend prima. Nu al zin in volgend seizoen en dan kijken of het nog beter kan ;)
Vind de auto wel een aanrader als je opzoek bent naar een degelijke auto. De kwaliteit is gewoon prima!

M.v.g. Mark.
 
Mooi bakkie best aan de prijs voor een roller, imho maar ben ook geen wedstrijdrijder ;-)
Doet me een beetje aan mijn vroegere Serpent 977 denken.
 
Mooi bakkie best aan de prijs voor een roller, imho maar ben ook geen wedstrijdrijder ;-)
Doet me een beetje aan mijn vroegere Serpent 977 denken.

Die auto's komen allemaal rond die prijs ongeacht het merk. Dit is een 1:10 en de 977 is een 1:8 lijkt niet echt op elkaar vind ik.

M.v.g. Mark
 
Back
Top