Na jaren met Kyosho auto's te hebben gereden ben ik dit jaar overgestapt naar de Shepherd V10.
De keuze voor deze auto is omdat de auto er goed uitziet en is makkelijk om aan te sleutelen en onderdelen zijn vlot leverbaar.
Na opening van de doos valt me gelijk op dat er geen papieren handleiding bij zit. De volledige handleiding wordt geleverd op een usb stick. Persoonlijk heb ik liever een papieren handleiding, maar goed dit werkt ook zo.
De handleiding is erg duidelijk en het bouwen gaat ook redelijk vlot. Wat me wel opvalt dat bij het monteren van de draagarmen het niet heel soepel loopt dus even wat opruimen en dan gaat dat ook soepel.
De servo's monteren is ook een dingetje. Bij de gasservo kwam ik er achter dat ik beter een low profile servo kan gebruiken. de standaard maat servo past net niet namelijk.
Ik gebruik voor de wedstrijden altjd een standaard setup dus die heb ik er ingezet en niet de setup wat volgens beschrijving er in staat.
Ik heb al een keer gereden met deze auto en was blij verrast hoe goed die het doet. Wat ook uniek aan de Shepherd is, is het remsysteem. Deze drukt met 2 schoentjes op het achter differentieel en hierdoor remt die zeer goed.
Na wat afstellen van de koppeling en de 2 bak (die overigens erg goed zijn werk doet) heb ik met veel plezier de eerste rondje gereden.
De auto voelt goed aan en is zeker een aanrader voor de wedstrijdrijder.
Natuurlijk moet straks blijken hoe goed de auto echt is, maar ik heb er vertrouwen in dat het wel goed komt.
M.v.g. Mark
De keuze voor deze auto is omdat de auto er goed uitziet en is makkelijk om aan te sleutelen en onderdelen zijn vlot leverbaar.
Na opening van de doos valt me gelijk op dat er geen papieren handleiding bij zit. De volledige handleiding wordt geleverd op een usb stick. Persoonlijk heb ik liever een papieren handleiding, maar goed dit werkt ook zo.
De handleiding is erg duidelijk en het bouwen gaat ook redelijk vlot. Wat me wel opvalt dat bij het monteren van de draagarmen het niet heel soepel loopt dus even wat opruimen en dan gaat dat ook soepel.
De servo's monteren is ook een dingetje. Bij de gasservo kwam ik er achter dat ik beter een low profile servo kan gebruiken. de standaard maat servo past net niet namelijk.
Ik gebruik voor de wedstrijden altjd een standaard setup dus die heb ik er ingezet en niet de setup wat volgens beschrijving er in staat.
Ik heb al een keer gereden met deze auto en was blij verrast hoe goed die het doet. Wat ook uniek aan de Shepherd is, is het remsysteem. Deze drukt met 2 schoentjes op het achter differentieel en hierdoor remt die zeer goed.
Na wat afstellen van de koppeling en de 2 bak (die overigens erg goed zijn werk doet) heb ik met veel plezier de eerste rondje gereden.
De auto voelt goed aan en is zeker een aanrader voor de wedstrijdrijder.
Natuurlijk moet straks blijken hoe goed de auto echt is, maar ik heb er vertrouwen in dat het wel goed komt.
M.v.g. Mark