Hallo iedereen,
ik ben nieuw in het quad copter racen en het bouwen en zo verder, maar ik ben al een tijdje me aan het verdiepen in deze boeiende wereld.
Ik heb op dit moment alle bestellingen lopende bij verschillende partijen, helaas zal het al bij al wel een paar weken wachten worden tot alles geleverd zal zijn (als de backorders ten minste snel schuiven)
Toch wil ik deze topic al opstarten omdat ik toch nog een paar (noobies) vragen heb.
En om te vermijden dat ik her en der andere topics ga "vervuilen" met mijn vragen, begin ik alvast mij topic.
Laat me beginnen met te zeggen dat ik weet dat in de zaken die ik besteld heb er wel een paar dingen beter kunnen, maar de keuzes die ik op dit moment gemaakt heb zijn op basis van budget gedaan, alsook op het feit dat ik verwacht dat er een leercurve is.
Het frame heb ik gekozen omdat die er relatief stevig uitziet, en omdat die al bij al geen slechte revisies heeft gekregen. Kan later altijd wel vervangen worden door een lichter of beter frame.
Qua goggles weet ik dat er betere zaken zijn (denk aan FatShark of Skyzone 3D) maar om te beginnen en te leren vliegen heb ik dat nog niet nodig. Is volgens mij geen verloren geld, later kan er altijd iemand de Quanum DIY kit gebruiken om mee te kijken...
En ja een Mobius of GoPro geven mooie beelden, maar ik wil die er in het begin niet op, ze kosten me teveel om die na een paar crashes in de vuilbak te mogen gooien.
Even een lijstje van de onderdelen en de huidige status :
Frame KIM 250 Pro (UPDATE) geleverd
Motoren Cobra 2204-1960kV geleverd (5 besteld, direct eentje in reserve ;-) )
Props 5040 (UPDATE) geleverd
Props 6030 (UPDATE) geleverd
ESC Afro 12A SimonK (UPDATE) geleverd
Flight controller Naze32 Acro (UPDATE) geleverd
Breakout Cable geleverd
Turnigy 9X Transmitter + 9X8C-V2 (UPDATE) geleverd
Frysky DJT + V8FR II back order :-(((
Antenna mount (UPDATE) geleverd
FPV Rx + Tx + Antennas (UPDATE) geleverd
Goggle Quanum DIY back order :-(((
LED Strips (UPDATE) op transport