Bouwverslag Shibby's 250 racing quad

Wat betreft de antennes zou er een verschil kunnen zijn in het aantal bladen waaruit de antennes gemaakt zijn. Meestal gebruikt men een drieblads op de vtx en een vierblads op de rx. Nu verkoopt aomway een set met twee vierblads en dat schijnt ook te werken.

Zie je in cleanflight geen enkel kanaal veranderen als je uw driestandenschakelaar verplaatst? Ikzelf gebruik ppm en heb geen ervaring met uw receiver.

OK, dan zou ik toch beter voor alle zekerheid gewoon een koppelstukje halen van 90° voor de antenne.

Ik zie inderdaad geen enkel kanaal veranderen als ik de 3standswitch verzet. Ook op de zender kan ik zo via display de kanalen volgen en daar krijg ik dat ook nergens aan gekoppeld... Ik gebruik ook ppm...
zouden er nog mensen zijn die je kent die deze zender hebben anders moet ik eens op zoek gaan naar deze mensen om het te vragen...

Ik zie op uw foto's dat alle kanalen van uw ontvanger zijn aangesloten. Ppm is dat alle kanalen over 1 kabeltje gaan en verminderd zo het benodigd aantal kabels. Ik denk dus niet dat je gebruik maakt van ppm.

OK dan heb ik het verkeerd op... ik verwarde het ook met CPPM...
nogthans staat de zender ook ingesteld op PPM en krijg ik correcte respons op al mijn signalen?

MAAR: op de zender kan ik het signaal instellen op PPM of PCM en als ik deze op PCM zet krijg ik wel geen goede uitlezing op de FC??? strange??

Laatst bewerkt:
OK iedereen, experimenteren en proberen is dus de beste leerschool en dus kan ik met plezier melden dat alles in orde is...
De zender is nog aan te passen, maar daarvoor wacht ik nog op een PCB, maar voor de rest is alles OK...
al wat vliegtijd erop zitten en nu dus met kinderstapjes steeds verder gaan en beter leren vliegen...

Hierbij wat sfeerbeeldjes...

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back