shock ophanging

Hallo allen,
Ik heb even een vraag waar ik wat duidelijkheid in wil,ik heb een specr s1 en een specr s2 in mijn bezit.Aangezien mijn s1 totaal is omgebouwd tot de r1 uitvoering en ik de reserve auto de s2 uitvoering heb wil ik wat weten.
Op de nieuwe s2 zit een nieuwe shock tower uitvoering welke als volgt zijn.
Lowered Front Shock Tower (3.0mm)
Lowered Rear Shock Tower (3.0mm)

ik wil deze op mijn s1 gaan zetten maar zit met de vraag wat ik kwa verbetering zal kunnen merken,of wat de voordelen hiervan zijn,.
alvast dank mvg specr

Check als eerste eens of de shocks van de 1 en 2 van gelijke lengte zijn.
De 2 heeft 3mm lagere shock towers en het kan daardoor ook zijn dat de shocks korter zijn.
Ga je nu de lagere shock towers op de auto zetten waar deze standaard niet op horen, kan het gebeuren dat je de auto niet meer op de juiste rijhoogte krijgt.
Check dus de shock lengte voor je de towers besteld.
Zijn ze het zelfde dan kan je de gok nemen.
Zijn ze niet het zelfde, ben je ook genoodzaakt om een set kortere shocks te kopen.

Mvg Roy

Zijn de lowered shocktowers dan ook niet voor de short shocks?

Low weight en low CG zijn toverwoordjes waar het gros van de rijders gevoelig voor zijn en de handel doet laten lopen. Bij Xray dachten ze dat ook maar met de RX8 en de NT1 zijn ze weer terug gestapt naar de langere dempers, er waren nogal wat klachten over het niet kunnen vinden van de afstelling.

Het enige antwoord op de vraag of je het gaat merken is gewoon doen. Zal het anders voelen? Mogelijk ja, zal het beter zijn? aan jou te oordelen.

dank voor het snelle antwoord.De shocks van zowel beide auto,s zijn hetzelfde.dus dat moet geen punt worden.Bedankt voor de reactie:)

Back