shock-pistons voor B4

hallo allemaal,
Ik heb afgelopen zomer een b4.1 rtr gekocht.
ik ben nu onderdelen aan het bestellen om de buggy te tunen.
ik heb nu vragen over de shock pistons.
Zover ik nu weet heb ik 3 mogelijkheden.
de orginele associated,
de losi, en de rpm 2-stage shock-pistons.
ik weet dat de meeste (goede) rijders met losi pistons rijden.
deze zijn echter veel duurder als de associated.
Is het dit waard?
zijn de rpm pistons een goede optie?
wat is het verschil tussen een shock piston (nr1 of 2)in verhouden tot de dikte van de olie? oftewel hoeveel dikkere olie moet er in mijn shocks zitten voor hetzelfde resultaat?
groeten,

stap 1: Vergeet 2-stage pistons. Die dingen gaan als de baan niet helemaal mooi vlak is klapperen, waardoor de auto zeer onconstant wordt.

Qua Asso en Losi pistons is het wat lastiger. De Asso pistons voelen wat directer aan op de baan en de Losi's zijn weer wat meer vergeeflijk. Qua rondentijden maakt het niet uit, is meer een gevoels kwestie.

Als je normaal met b.v. p2 / 25wt rijdt moet je als je naar een p1 gaat richting de 30 á 32,5wt gaan om hetzelfde gevoel te houden ( hoe kleiner het getal, hoe groter de gaten in de piston zijn ).

Je kan overigens de Asso pistons aan de buitenkant een beetje afronden en de onderzijde van de gaten van de pistons iets conisch maken, dan zijn ze meer vergeeflijk (á la Losi) en je hebt door de verschillende manier dat de vloeistof stroom op gang komt toch net een iets andere demping bij in- en uitgaande slag.

Maar als je de Dennis bent die ik denk dat je bent dan laat ik die bewerkte pistons wel zien tijdens de Manege race in Rosmalen.

mvg,
Arjan

Dag Arjan,
Je hebt de goede dennis voor.
bedankt ik heb nu alle informatie die ik nodig had!
ik zie je volgende week in de manege.
groeten,
dennis

Back