Hoi,
Zoals de titel al aangeeft heb ik een probleempje met de shocks voor men durango te vullen.
Wat ik doe :
Ik doe er olie in, ik beweeg een paar keer over en weer en wacht 10 min, ik doe er dan tot aan de rand, iets meer zelfs, nog olie bij, en beweeg nogmaals op en neer met de shaft zodat de luchtbellen naar boven komen, dan wacht ik half uur. Wanneer ik geen belletjes meer zie, dan doe ik de shock cap erop, en bleed ik de shock. Ik bleed tot de shaft er bijna volledig in zit (4mm niet). Dan draai ik het vijsje in de bleed cap en check ik de rebound door de shaft er max. in te duwen, de rebound is dan ong 2-3mm. Goed dus, de shaft loopt even soepel, tot ik ong. 4-5 keer de shaft helemaal er in duw en er uit trek, daarna loopt hij niet soepel meer en hoor ik gepiep. Er zit dus wss lucht in, wanneer ik de shock dan opnieuw open haal, zie ik allemaal luchtbelletjesm maar echt veel. Hoe komt die lucht daar in? wat kan ik hier aan doen?
Bedankt alvast,
Andreas
Zoals de titel al aangeeft heb ik een probleempje met de shocks voor men durango te vullen.
Wat ik doe :
Ik doe er olie in, ik beweeg een paar keer over en weer en wacht 10 min, ik doe er dan tot aan de rand, iets meer zelfs, nog olie bij, en beweeg nogmaals op en neer met de shaft zodat de luchtbellen naar boven komen, dan wacht ik half uur. Wanneer ik geen belletjes meer zie, dan doe ik de shock cap erop, en bleed ik de shock. Ik bleed tot de shaft er bijna volledig in zit (4mm niet). Dan draai ik het vijsje in de bleed cap en check ik de rebound door de shaft er max. in te duwen, de rebound is dan ong 2-3mm. Goed dus, de shaft loopt even soepel, tot ik ong. 4-5 keer de shaft helemaal er in duw en er uit trek, daarna loopt hij niet soepel meer en hoor ik gepiep. Er zit dus wss lucht in, wanneer ik de shock dan opnieuw open haal, zie ik allemaal luchtbelletjesm maar echt veel. Hoe komt die lucht daar in? wat kan ik hier aan doen?
Bedankt alvast,
Andreas