shockflyer en andere leuke modellen

hoi

ik had eerst een ander topic over een zelfbouw oefen vliegtuigje, ik heb in die 2 weken veel uit gezocht, en veel gevlogen.
en natuurlijk veel bij geleerd, dus had ik een nieuw plan.
en voor de overzichtelijkheid een nieuw topic.

ik ga nu een leuke shocky bouwen voor, en ondertussen andere leuke modelen opzoeken en ook hier posten:D
ik wil ze dan ook zelf gaan bouwen en een uitgebreid verslag over geven.
ik wil ze allemaal met de zelfde setup vliegen namelijk:

deze servo's: HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo - afstandbestuurbare vliegtuigen en auto's

deze motor: Emax Motor CF 28-22 Borstelloze Outrunner 1200kv - afstandbestuurbare vliegtuigen en auto's

en een 20A esc, ben nog even aan het kijken welke.

ze worden allemaal gemaakt met kwantum zwarte depron en voldoende carbon.

brand maar los over leuke modellen of de setup:D

motor, servo's, en regelaar is goed. vlieg ik ook mee. als regelaar heb ik zelf de HK Red brick. als je toch de winkelwagen bij RC Addict aan het vullen bent, neem dat de Hobbywing Skywalker 20Amp. is een simpele maar goede regelaar.

HobbyWing Skywalker 20A ESC - afstandbestuurbare vliegtuigen en auto's

neem ook een 10x5 prop voor deze motor. is de beste keuze. vlieg ik ook mee. dan is je regelaar goed verzorgd, en je hebt voldoende trust als je ook een gek wilt doen.

haha, klopt, had verkeerd gekeken:rolleyes:
helaas zijn ze niet op voorraad, dus bestel ik deze:
APC style propeller 10x5-E - afstandbestuurbare vliegtuigen en auto's
moet ik ze alleen even op maat boren, maar dat is niet moeilijk.

dan ga ik morgen werken, en dan bestel ik het.
samen met een 9x5 prop voor de piaget, vlieg nu namelijk met een 8x3.8, en kan alleen hooveren op vol gas...

en dan nog een aparte bestelling bij hobbyking voor wat batterijen.

hoop dat ik alles dan rond maandag binnen heb, dan kan ik in het weekend gaan bouwen.
wat is trouwens een makkelijk en snelle manier om de motor te bevestigen?
en weer los te maken(voor te wisselen van vliegtuig)

Voor een shocky is een motor van 39 gr veel te zwaar. 700 gr stuwdruk is ook teveel, net als een 20 A regelaar.

Deze 19 gr motor 2204 14T

HobbyKing R/C Hobby Store : TURNIGY 2204-14T 19g Outrunner
met een 6 of 10 A esc levert een shocky op met een gewicht vliegklaar onder de 150 gr. Dat vliegt geweldig, als het tenminste windstil is of binnen.

Kun je iets meer vertellen over zwart depron / Kwantum ? Waar gekocht, dikte, gewicht, stevigheid?

groet,
Erik

klopt absoluut, maat gezien zijn filmpje, die hij hier ergens gepost heeft, vliegt hij ermee buiten. dan is een 150 grams toestel snel weg.

ik ben van plan om meerdere vliegtuigen te gaan maken met dezelfde motor.
dus wil ik een motor die genoeg kracht kan leveren.
en ik vlieg buiten dus ik let niet speciaal erg op het gewicht.
de kwantum depron kan je kopen bij de kwantum:rolleyes:
is van dat spul voor ondergrond, en kost 25euro voor 19platen.(als je naar de manager gaat kan je het zelfs nog goedkoper mee krijgen, ik had een pak voor 5 euro, die was natuurlijk wel beschadigd, maar heb nog steeds ongeveer 15platen die perfect in orde zijn, de andere is een hoekje uit)
het is 6mm dik, en heel fijn spul, ik heb nu geen echte depron, maar er schijnt een klein verschil in te zijn.

ben net ook bij w&w geweest, en een mooi bosje carbon gehaald:D
dus morgen de bestelling plaatsen bij rc-addict, en dan kan ik beginnen.

ik zal dat filmpje ook even hier posten

piaget video by Mackbreaker - Photobucket

dit is mijn 5e vlucht(en de eerste zonder crash).
heb nu al veel meer vluchten gehad, en stuur nu veel strakker, ook het hooveren en inverted vliegen gaat veel beter:D

ik wou de bestelling doen, maar heb nu het geld harder nodig voor mijn fiat 126, dus dan moet de vlieghobby even wijken:(
ga ondertussen wel een paar modellen maken, maar dan wel zonder elektronica:D

hebh gisteren een nieuw vliegtuig gemaakt met de electronica van de piaget.
heb de bovenkant van de vleugel en hoogteroer rood gemaakt, en de onderkant blauw.
de reden dat ik de piaget gesloopt heb is door het gewicht, hij woog namelijlk 265g, en std weegt hij onder de 150g.
ik ga nu proberen om hem op 150 te krijgen met verf erbij, de depron is ongeveer 15gram lichter, ende verf is onvgeveer 10gram, dus dat is al lichter, en natuurlijk veel minder lijm reparaties:p

maar nu eerst naar de wedstrijd bij mvc-nederweert:banana:
het is ook perfect blauwe lucht en geen wind:cool:

Back