Shockflyer kopen

• Topicstarter Topicstarter Vortex
  • Startdatum Startdatum
V

Vortex

Guest
Weet iemand waar ik een KANT EN KLARE schockflyer kan kopen..?
De ontvanger hoeft er niet bij...

Verkopen ze altijd appart. Er zijn wel winkels die promoties doen, maar dan moet je nog altijd alles in elkaar knutselen.
Misschien dat er wel winkels zijn waar ze het voor je ineen willen zetten maar dat betwijfel ik. Moest een shockflyer €600 kosten zoude ze het rap doen :p

Ik heb me 2 weken geleden ook een shockflyer gekocht met alle electronica bij. Heb ondertussen al een andere shockflyers zelf gemaakt met depron platen. Heb nu juist een park jet klaar :) (aerocat)
Moest ik het op voorhand geweten hebben ik zou gewoon de electronica gekocht hebben zonder shockflyer.
Zelf een shockflyer maken is nog plezant (vind ik toch).

gewoon enkele depron platen gaan halen bij de modelbouw winkel, epoxy of por, en je kunt gaan knutselen ;)
op het internet zijn vele bouwplannen te vinden die je kunt afprinten, ofwel zelf een toestel fantaseren, en uittesten of het vliegt :)

hierbij kun je dan ook een electro setje bestellen: regelaar, motor, enkele servo's, ontvanger indien nog nodig, en een propeller. Misschien nog enkele wieltjes voor een landigs gestel, paar carbon staafjes voor versteviging op vb de vleugels.. dit is hoe ik mijn depron toestellen bouw

wanneer ik een toestel "beu" ben, of wil eens iets anders, bouw ik een nieuw toestel, en demonteer ik al de electronica op het nieuwe depron toestel, om maar een idee te geven dat je van een kleine investering wel lang plezier kan hebben

Heeft iemand toevallig hier een schematje waar staat waar je de servo's moet plaatsen en de motor en de ontvanger enz...
En ik zou ook niet weten hoe ik een servo op een vleugel aansluit...
Elk beetje helpt

Check out 3D batix ....

http://www.3dbatix.com/ --> bij foamies de plannen bekijken hier staan de servo's op de plannen ... en kleine fototjes zijn ook op de plannen aanwezig....

Servo bevestigen gewoon een gat uit de romp of vleugel waar de servo in past...

Greetz

Inderdaad een erg leuk toestel.
Maar die tekeningen moet je gewoon uitprinten en dan netjes aanelkaar vastplakken.
Daarna uitknippen en dan kan je het op je depron platen leggen en dat dan uitknippen.
Het lijkt ingewikkeld maar valt best wel mee.

Succes

Edit : Ja gewoon op de zwarte lijnen uitsnijden.

Vortex zei:
Neej, maar zon ding lijkt me ook leuk om te maken:
http://www.rcuniverse.com/magazine/reviews/472/ifo.jpg
Ik zag dat iemand op dit forum ook zo'n ding had en die noemde het een "doorgeefschijf"

De IFO en de doorgeefschijf van Niek zijn 2 geheel andere modellen.De doorgeefschijf is gemaakt uit een depron plaat terwijl de IFO gemaakt is uit veel koolstof en vliegerdoek. Daarnaast heeft Ton van Munsteren ook ooit eens zo een model gebouwd uit glasvezelstokken. Die heet geloof ik bloemetjes gordijn of zoiets. (het was bespannen met bloemenfolie waarop een bloemmetjes motief zat). De maat tekening hiervan zwerft geloof ik ook hier ergens rond.

Jah maar zo'n doorgeefschijf wil ik graag maken...
volgens mij is die wat simpeler...

zoek eens op drenalyn, niet alleen hier maar ook met Google

drenalyn.gif

http://www.lecreusot.net/aeromodelisme/drenalyn/plan.htm

Hoi, Vortex

met welke zender en ontvanger wil eventueel je model gaan vliegen
voor een "schijf" heb je namelijk ook een mixer nodig (rol/hoogte)

Nou ik was van plan een MX-12 zender te kopen...
Wat is een mixer..?

Met een MX-12 gaat dat helemaal lukken, schitterende zender ik heb er zelf ook een en die bevalt uitstekend. Er zitten standaard diverse mixfuncties op.

Mixen is dat je bijvoorbeeld in geval van de schijf met de twee roertjes aan de achterzijde zowel kunt sturen links/rechts als hoog/laag. Dus eigenlijk twee functies. Hiervoor heb je een mixer nodig omdat je normaliter maar een servo aanstuurt per kanaal.

Back