Shockflyer kopen

• Topicstarter Topicstarter Vortex
  • Startdatum Startdatum
Jah, ik weet wel waar je ze kan kopen maar ik zou niet weten welke electronica ik moet kopen en hoe ik het moet aansluiten...

Volgens mij heb je van Graupner ook een Depron shockflyer voor 15 euro, weet zo niet meer het model maar hij stond in een modelbouwblad dat ik onlangs kreeg.

Inderdaad, stond in de modelbouw actueel.
Deze bedoel je.
Nog kleiner...nog nerveuzer...nog lichtere onderdelen erin...enz enz.
Als je al niet weet hoe je alles moet aansluiten, lijkt mij dat helemaal niets om mee te beginnen.
Het kan er allemaal wel erg leuk uitzien maar als je daar maar 2 minuten lol van hebt,is de lol er snel vanaf.

Kan je eigenlijk al vliegen of wordt dit je eerste toestel ?

Ik kan in AFPD en RFG3 al super goed vliegen...
Dus in het echt zal het wel makkelijker beginnen...

Ok, dus eigenlijk 0,0 ervaring als ik het zo begrijp.

Als ik jouw was, zou ik beginnen met een wat "makkelijker" toestel. Bijv. de Easystar, heerlijk vliegen en niet duur !
Dan kan je lekker daarmee proberen en leuk vliegen, kennis maken met die heerlijke storende factor "windvlagen" (en luchtzakjes),plots voor je toestel springende bomen...zo kan ik nog wel even doorgaan.

De vlieg sim is erg leuk voor het "knuppel gevoel" maar haalt het niet bij het "echte" werk. (ja,vlieg zelf met Reflex XTR)

René

Het liefste heb ik een 4 kanaals vliegtuig...
Ik hem trouwens wel hiervoor 2 kanaals vliegtuigen gehad...

Er zijn ook Easystars met rolroeren :wink:
Ga maar eens zoeken op Easystar, er staat zoveel over geschreven.
Maar er zijn ook andere leuke toestellen op de markt die lekker vliegen en prima zijn voor een beginner.

Al zou je bijv. een Easystar kopen (+/- 50 a 60 euro nieuw of 2ehands kopen ) kan je lekker vliegen en als je daar op uitgekeken bent zet je je electronica over in een ander toestel (misschien een nieuw motortje + regelaar) en vliegen maar.

Rene zei:
Ok, dus eigenlijk 0,0 ervaring als ik het zo begrijp.

De vlieg sim is erg leuk voor het "knuppel gevoel" maar haalt het niet bij het "echte" werk. (ja,vlieg zelf met Reflex XTR)

wanneer je op de sim kan vliegen, zonder er bij na te denken nose-in bochten kunt maken en een beetje binnen bereik kan blijven kun je best wel een depron toestelletje vliegen. ik had zelf nog nooit met een vliegtuig gevlogen (alleen heli's), wel op de sim veel geoefend, en ik vlieg nu met een aerocat. dit vliegt erg simpel, en je moet wel erg knap zijn dit model de grond in te vliegen wanneer je al ervaring hebt met de sim.

oscar

Ik kan in de simulator makkelijk nose-in vliegen en ik kan hoveren en bijna alle trucjes...
Knife cuts enz...
En Oscar... kom plz ff op msn...

Explosive rc tuning,

Het leuke bij een sim is dat als je je toestel de grond in boort je opnieuw start en weer verder gaat.
Het stukje "angst gevoel" heb je niet op de sim.

Je zegt zelf al :
ik had zelf nog nooit met een vliegtuig gevlogen (alleen heli's)
Als je met een heli al kan vliegen heb je meestal vliegtuigen ook wel snel onder de knie.

Als ik de verhalen zo hoor denk ik toch echt dat ik een verkeerd sim heb gekocht....

Maarja...niets is onmogelijk.

Succes.

1 laatste tip :

Als je zover bent dat je alles klaar hebt om te gaan vliegen...laat dan iemand het toestel voor je nakijken en even invliegen.
Ondanks dat je veel skills hebt is dat wel raadzaam ivm diverse kleine afstellingen.
(bijv. als je toestel ietwat scheef gebouwd is...nee inderdaad, komt niet voor in een sim...)

Let ook op je gewicht met een shock. (niet te zwaar)

Succes.

René

Ik ga me aanmelden bij een modelbouwclub en daar kan je je vliegtuig laten keuren en dan leren zij je er mee vliegen...

Heel verstandig ! :wink:
Ik zou voor de aanschaf even langs gaan...misschien zie je veel leukere toestellen (bijv. brandstof of een grote electro...)

Succes

Het liefste begin ik met iets kleiners ;)
Maar een schockflyer lijkt me wel vet...

Back