shockflyer met typhoon 3D en Tsunami regelaar,welke accu nu?

Hallo,

Vandaag ben ik de trotse eigenaar geworden van een shockflyer met een typhoon 3D motor en tsunami regelaar,en nu moet ik nog een lipo-accu aanschaffen.
Welke raden jullie aan en waar kan ik deze kopen via internet?(hoofdzakelijk om buiten te vliegen)
Als ik ermee wil gaan indoorvliegen kan ik beter met 2 cellen gaan vliegen of niet?

Groeten,
Marcel

Hi Marcel,

Motortje doet het met grote props beter op 2S...Voor buiten de nieuwe PolyQuest 880 van www.aircraft-world.com echter 2s en een APC 9x3.8 prop (Niet groter!)
Binnen gaat dit ook, als je lichter wilt kan je naar 2s Kokam350HD gaan en een 8x3.8 (minder stroom, beter voor de Kokams...

Peter

Hey Peter,

Je bedoelt dan deze:

NEW! Poly-Quest 12C-16C Lithium-Polymer 880mAh PACKS (10.2A cont) (2S pictured) ?

Wat voor vliegtijd kan ik dan ongeveer verwachten?
En deze kunnen geladen worden met een Infinity II (ge-upgrade)?

Groeten,
Marcel

Laden geen probeem, je komt dan oppongeveer 9 ampere uit dus 6 min volgas of 10- 15 minuten 3D....

Is het verschil tussen bv een Etec,polyquest of kokams groot of maakt dat niet zoveel uit?

Groeten,
Marcel

Verschillen zijn niet groot...
Kokam maakt (nog) geen 10 C cell rond de 800-900 mA dus dan kom je toch bij PolyQuest uit
Indoor zijn de Kokam 20 C 360 mA cellen wer koning

Peter

En waar kan ik voor Kokams weer terecht,die zie ik bij aircraft-world niet staan?

Voor buiten wil ik dan Kokam 3 cellen 350 ofzo...

Kokam:

Quartel heeft ze op voorraad en niet eens duur :-)

Motortje wil graag op 2 cellen met grote 3D props!

Ik moet dan de 11,1 volt versie hebben neem ik aan?
35,95 bij Quartel,is dat een goeie prijs ?

Groeten,
Marcel

Yep,
Voor buiten is 3 cellen inderdaad beter en die prijs is heel netjes!

Moet nog wel draadjes en stekkertjes aan...
Dan wel een APC 8 x 3,8 of GWS 8x4 HD prop zoals Harold ook al meldde.

Die 9 ampere is echter aan de hoge kant, je moet dan niet langer als een paar seconden boven 3/4 gas gaan zitten om de Kokams (Max 7 amp continu) te sparen
Dit is echter al heel veel power, gewoon uitkijken met tegenwind vliegen dat je je gas goed blijft regelen,

Peter

Marcel,

Stekkertjes heeft JePe.(.biz) onder andere.

Zowel male als female.
effe mailen voor de prijs.(1.45 meen ik)

Handleidingen vandaag op de bus gedaan.

Martin

Marcel,

Als je zelf wat wilt pielen ben je goedkoper uit bij AHT modelbouw met losse cellen a € 10,50. Voor het solderen/formateren staat er een lipo-soldeer cursus op het net.
Prijsvergelijk met B-P-P, pack $ 34,95 en cel $ 11,85. Verzendkosten en het risico van invoerrechten meetellen ben je in NL nog niet echt zoveel duurder.

Rick

Rick,

ALs ik dat verhaal over dat solderen lees...dan kies ik denk ik voor een ARF pakketje ;-)

Het 3cellen pakket is besteld en aankomende week ga ik een polyquest 2cellen pakket bestellen...

Groeten,
Marcel

AHT heeft geen Lipo 350 mAh cellen meer.
Nadat ik diverse mails gestuurd had en geen antwoord kreeg heb ik gisteren maar eens gebeld en toen te horen kreeg dat ze uitverkocht waren hoewel ze op de website stonden als "IN VOORRAAD"
Dus bestel het daar telefonisch, want hun mail lezen ze niet.
:evil: :evil: :evil:

Bij de Quartel in Zwolle 2x 2s1p 350 pakketjes gekocht.
Voor 1,95 euro meer geen 'geklooi' met solderen van losse cellen. :lol:

Back