Shockflyer setup

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Jorrit, 9 dec 2004.

  1. IJsbrand

    IJsbrand Guest

    Ik heb al eens wat foto's geplaats van in de schuur :p
    Buitenvliegen moet ik zaterdag effe wat foto's van laten maken

     
  2. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Filmpje: Wie denk je? :wink:

    ?is dat een knuffel?
     
  3. remie

    remie

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    1.296
    Locatie:
    Velden (Nederland)
    @jorrit

    een shocky edge 540
    motor: little screamer
    regelaar: cc10
    accu: etech 3s 459mah
    ontvanger: sexta
    servo's: 3 picco std.
    prop: 9X5 of 8X4?
     
  4. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Jorrit, ik heb exact dezelfde Shockflyer.
    Zou je voor mij een foto willen maken van de motor/accu en ontvanger bevestiging ?
     
  5. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    wat is het verschil nu tussen de Typhoon 6-3D en de 5-3D?
    is de 5-3D voor vele lichtere toestellen? of alleen voor indoor?
    kwa vermogen levert de 6-3D veel meer dan de 5-3D?
    Ik zou een van de 2 willen bestellen maar weet niet goed welke beste is?
    Het is eigelijk voor beetje te experimenteren, wil hem eerst op mijn SS zetten :lol: is kijken wat dat geeft :wink: daarna op een shockie.

    Ahja nog een vraagje:
    welke roerhorentjes gebruiken jullie op je shock-flyer?

    Steven
     
  6. Bas_mvsb

    Bas_mvsb

    Lid geworden:
    6 mei 2003
    Berichten:
    375
    Locatie:
    Breugel
    Ik heb nu ook een orginele shockflyer, een edge en dat vliegt al stukken beter dan een een mini 3dx.
    Alleen ik vind dat een shocky nog steeds slecht meskant vliegt. Daarom heb ik gister bij hobby-in wat rond koolstof van 0,5 mm besteld om de staart wat te verstevigen. Eens kijken hoe het dan vliegt.
     
  7. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    dat help zeer zeker

    bijna alle indoorvliegers maken deze versteveging

    tegen woordig ook vaak een stukje depron schuin
    tegen de rompdelen aan de onderkant
    zoals bv bij de Knuffel
     
  8. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    De ontvanger. Gewoon met dubbelzijdig tape geplakt. Zou eventueel nog een krimpkousje omheen kunnen.
    [​IMG]

    Stukje GFK met de motor erop geschroeft
    [​IMG]

    Onder de driehoekige verstevigingslijst een stuk EPP geplakt. Hier zit het GFK tegen aan geplakt.
    [​IMG]

    Accu zit simpelweg klem tussen het depron met 2 elastiekjes.
    [​IMG]
     
  9. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere

    Rudderhorn van de Shock.
    [​IMG]


    Ik zou overigens voor de Typhoon 6/3D gaan. De 5/3D is wat te licht naar mijn mening. De 6/3D is een bewezen combinatie. Doe je geen miskoop aan!
     
  10. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Jorrit, alvast bedankt voor de foto's.
    Ik heb 1 probleempje, maar ik start wel even een ander topic hiervoor .
     
  11. IJsbrand

    IJsbrand Guest

    Filmpje is al geupload tijdje geleden..zal het zo effe opzoeken

    En ja dat is een knuffel,allen de voorlijst is wat rechter
     
  12. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    Airbus
    ik kan je zeggen dat een 6/3d voor buiten vliegen beter is.
    Maar voor binnen is een 5/3d wel mooier en genoeg power.
    ik heb nu een 5/3d op me f3a ziten en ben er niet zo happy mee voor buiten te weinig power hangt pas bij 3 kwart gas.
    ga dus nog me 6/3d over zeten op de f3a.
    een edge is voor binnen en buiten mits licht genoeg gebouwd het mooiste te vliegen met een 5/3d omdat het een kistje is dat rond de 150 gram moet ziten maar zeker niet lager.
     
  13. IJsbrand

    IJsbrand Guest

    Marco

    Ik heb de 5/3D op mijn knuffel zitten en hang met iets minder dan half gas op 3s1p 350 pakketje...is die van jouw dan niet iets te zwaar?en wat voor pakket heb je eronder hangen?

    Groeten IJsbrand
     
  14. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    ik heb het over een f3a ijsbrand en die is voor buiten 206 gram en voor binnen 190 gram.
    plus dat ik vlieg met een 2s1p paket
     
  15. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    @ Jorrit
    Kun je die roerhorentjes los kopen? laatste keer bij Q hadde ze die niet :?

    @marco bosch
    Dan ga voor de 6-3D :D, dit motertje vliegt alleen op 3cellen hé? of heb ik het fout?
     
  16. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    6/3D

    2Cellen prop ong. 10*5
    3Cellen prop ong. 8*4

    op 2 cellen kan je al makkelijk "hangen"
    maar dat is bij iedereen anders,

    *gewicht toestel
    *welke prop
    *bouw van het toestel
    *trottle curve
    *kunnen van de piloteur
    *etc etc
     
  17. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Vanavond even met mijn ShockFlyer gevlogen. Stond erg veel wind op het hoofdveld dus maakte een opmerking: "Anders gaan we op het veldje hierachter vliegen." Tja, toen moest ik er maar aan geloven ook, met me grote mond. [​IMG] Zo gezegd zo gedaan, Shock erbij gepakt en vliegen maar! ;) Valt niet mee op een plekje van 10x10, en daarbij ook nog eens 3 bomen om te ontwijken. De eerste poging eindigde dan ook in een boom. :oops: Maar verder ging het wel goed, erg veel gelachen in ieder geval... :D

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. ViperOne

    ViperOne

    Lid geworden:
    7 sep 2003
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Lelystad, maar vliegt bij de MVA
    tsja, wat moet je zeggen als getuige van zo'n gebeurtenis ....

    Jorrit, je bent de Schock-God.
     
  19. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
  20. remie

    remie

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    1.296
    Locatie:
    Velden (Nederland)
    ik heb vandaag voor het eerst gevlogen met mijn shockflyer, tevens de eerste keer dat ik ooit heb gevlogen met vliegtuigen!!
    en het ging een een woord geweldig (niet om op te scheppen) maar ik deed meteen loopings, rols en een poging tot hoveren wat redelijk lukte :lol:
    ik zal binnekort wel eens foto's maken. 8)
     

Deel Deze Pagina