Shockflyer setup

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Jorrit, 9 dec 2004.

  1. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Haha.. Leuk! Geinig om te horen dat je een ShockFlyer goed in de lucht kunt houden zonder ooit eerder een vleugelmodel gevlogen te hebben. Post inderdaad snel maar wat foto's. ;) Altijd leuk!
     
  2. remie

    remie

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    1.296
    Locatie:
    Velden (Nederland)
    okeej...ik zou vandaag foto's posten van mijn shockflyer.
    nou hieronder heb je ze dan :lol:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    zo als je kunt zien is er niet meer veel van over :cry:
    het is als volgt gebeurd: ik wilde vandaag gaan vliegen op een veldje hier dichtbij (loopafstand), alleen op dat veldje staan een paar bomen en die kwamen onder het vliegen ineens heel dicht bij :roll:
    toen kwam mijn vliegtuig in dus in de boom terecht en uiteindelijk is hij er zo als op de foto eruitgekomen.

    dus het word of een nieuwe kopen of ergens depron halen en een nieuwe bouwen
     
  3. IJsbrand

    IJsbrand Guest

    Wow remie :|

    Hoehard vlieg jij die boom in?300 km/p? ofzo?ik hang wel eens me knuffel in de boom maar dan heb ik totaal geen schade,maar dit heb ik echt nog nooit gezien nee :(
    Echt zonde....Suc6 met je nieuwe shock
     
  4. remie

    remie

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    1.296
    Locatie:
    Velden (Nederland)
    het probleem was het eruit halen, hij zat zon 8 meter hoog en het was te moeilijk om in de boom te klimmen dus hebben we hem eruit gehaald met als doel de electronica heel te houden :eek:
     
  5. IJsbrand

    IJsbrand Guest

    Ahh Oke,stukkie schuim is altijd goedkoper als de electronica

    Trouwens,volgens mij moet Jorrit ook nog effe een foto posten,zijn ervaringen met Cu op zijn edge :lol:
     
  6. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Hahaha.. Man man, wat heb je gedaan? :lol: Zonde! Gelijk Hobby-In even bellen voor een nieuwe. €29,-


    De mijne is overigens ook niet meer dankzij de geweldige Jamara Styro/Depron CA. Fantastisch! Zo geweldig dat je halve ShockFlyer wegsmelt... Top spulletje hoor! :nooo: :( Hij is beyond reparable, dus ik hem hem kaal getrokken zodat ik alle kleindelen voor een nieuwe Shock heb eventueel. Er is een nieuwe onderweg, zal morgen wel binnen komen. Deze keer houd ik het gewoon bij UHU. :yes:

    [​IMG]

    [​IMG]


    Of misschien bouw ik de Cemech N-Ergie 3D, van EPP. Ook geinig, en slingert hier al enige maanden. :)

    [​IMG]
     
  7. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Of heb je in combinatie met die jamara lijm ook nog een activator gebruikt?

    Die lijm zit niet in de test maar het lijkt mij sterk dat als jamara erop zet dat hij voor styro en depron is dat hij dan de depron oplost.
     
  8. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Theo, proberen? ;) Zonder activator...
     
  9. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Zojuist even geprobeerd. Koud op elkaar werkt wel opzich, maar je moet niet proberen om een snede te lijmen of iets dergelijks. Dan wordt het alleen maar breder en ben je verder van huis, zoals bij mijn ShockFlyer dus het geval was.
     
  10. remie

    remie

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    1.296
    Locatie:
    Velden (Nederland)
    nee ik koop hem gewoon bij mijn lhs, dan heb ik hem sneller en ik moet zowiezo nog wat klein spul hebben.
    mijn prop was namelijk ook gebroken :roll:
     
  11. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    ja,ja
    tis leuk zo

    maar even over het lijmen
    tijdens diverse shows in Duitsland, spreek je nog wel eens een paar toppiloten,....

    Manuel bv, vertelde mij dat hij voor depron GEEN lijm meer gebruikt

    alleen ACTIVATOR !
     
  12. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Han, vergis je jezelf nu niet? Alleen lijm en geen activator? Kan me namelijk niet echt voorstellen dat activator plakt. ;)
     
  13. RCtechnics

    RCtechnics

    Lid geworden:
    6 mrt 2003
    Berichten:
    362
    Locatie:
    Bleiswijk
    Activator smelt het depron, je smelt dus twee te lijmen delen en als het weer hard wordt, heb je een Depron verbinding.

    Uiteraard moet je hier héél voorzichtig mee omgaan......
     
  14. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    nej nej,... ik had wel een biertje (teveel) op

    maar dat kon ik me nog wel herinneren

    welke Activator weet ik zo niet, maar zoals al gezegt,... je smelt dus iets en dat moet ook blijven zitten.
     
  15. Guest

    Guest Guest

    ik heb de ervaring, dat door gebruik van tevéél activator, je depron smelt, net genoeg is soms moeilijk te doseren...
    Met de robbe spuitbussen heb ik nog geen rommeltje gemaakt, wel met de vloeibare flesseninhoud van pacer, de zip-kicker (is eigenlijk een navulfles, ik ga dat spul in een spraybusje kieperen.)
     
  16. Aceton werkt ook om depron aaneen te smelten, maar het is zeer secuur werk...ofwel heb je een perfecte zeer stevige "las" , ofwel is je depron weg...Heb het geprobeerd, maar is een kwestie van geluk..de ene keer gaat het perfect, de andere keer mislukt het. Bij voorkeur op hetzelfde deel natuurlijk :wink:

    toch maar UHU por...

    Niels
     
  17. remie

    remie

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    1.296
    Locatie:
    Velden (Nederland)
    okeej ik wordt echt gek.
    gisteren een nieuwe shockflyer aangeschaft, gister testvlucht gemaakt alles ging goed alleen was de batterij half leeg.
    vandaag de batterij opgeladen en mijn spullen gepakt.
    en ik maakte mijn eerste bocht en toen draaide de staart weg en dat had het gevolg dat de extra330 naar de grond ging en zijn neus kapot sloeg :evil:

    ik heb geen zin om weer een shockflyer te kopen dus ik ga maar eens op zoek naar depron en maak mezelf een stevig vliegtuig zonder weg draaiende staart :evil:
     
  18. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Remie, ik heb de oplossing voor je. :lol:

    N-Ergie 3D


    Overigens helpt het wegdraaien van de staart door een driehoekige 'box' constructie te maken in het kruis van de Shock. :) Daardoor wordt de staart érg stijf en kun je de balsa latten achterwege laten. Hierdoor bespaar je ook nog eens een paar gram gewicht. ;)
     
  19. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Op de volgende site kwam ik de "reuzen shockflyer" tegen :

    http://www.3dfoamy.com/

    Is waarschijnlijk minder gevoelig voor wind en minder geschikt voor indoor
     
  20. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Hehe lijkt wel 1:1
     

Deel Deze Pagina