Shockflyers

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
ik heb mijn staart van de shockflyer vandaag verstevigd met carbon staafjes van 1.5mm dun, hij torqued nu helemaal niet meer.
hij is nu bijna helemaal klaar, ik moet alleen nog een landingsgestel maken.

hieronder wat foto's

IMG_0442.JPG

IMG_0444.JPG

IMG_0445.JPG

remie zei:
ik heb mijn staart van de shockflyer vandaag verstevigd met carbon staafjes van 1.5mm dun, hij torqued nu helemaal niet meer.

Deed hij dat de voor die tijd wel dan...............

Want dan zou die het nu ook moeten doen.

dat bedoel ik inderdaad ja.
ik hoop dat ik morgen een testvlucht kan maken, als het weer dan mee zit :evil:

Depron kopen is het makkelijke deel....
Zien we elkaar nog zondag in Winssen?

een dom vraagje nu, hoe zetten jullie je accu vast zodat je ze toch gemakkelijk kan verwisselen?
Ik doe dat door de accu te klemmen met een stukje mousse, maar ze is er al een paar keer uitgevlogen. En ik ben dus naar iets beter op zoek.

@derosa

ik heb de vlaggen gemaakt met watervaste stift.
het oranje gedeelte is gedaan met een roller en verf van de praxis van het merk "apple barrel".
de ruit en het edge "logo" zijn met dezelfde verf gemaakt.

ps. bedankt voor het compliment.

ik zet mijn batterijen altijd vast met klittenband.

marco bosch zei:
daniel ik denk dat remie bedoeld dat de staart niet meer achter de kop aan loop maar strak met de rest mee draait

Oke, je bedoeld dus de stijfheid.......
Daar wordt het wat duidelijker van.

Hee Shock Flyers,

Ik wil op mijn vakantie naast het windsurfen ook nog wat te vliegen hebben en zit er aan te denken om een Shock Flyer of een FlatOut te kopen.

Servo`s heb ik op zich wel (3x9 gram met MPX stekker (die kan er wel af dus :wink: )
De ontvanger is een beetje grote maar zonder behuizing en weegt 24 gr.

Het geheel moet wel betaalbaar blijven dus ik wil graag de standaard motorisering toepassen met 3S LiPo`s van 350 of 700mAh.

Als regelaar heb ik eventueel een Robbe RSC 110 regelaar (6-8 NC / 10A) kan ik deze toepassen bij een standaard motorisering?

En dan nog wel het belangrijkste.....

Hoe vliegt de standaard uitgevoerde shock??? is hiermee te hoveren?? of is een bortelloze motor een Must hiervoor? (liever niet :( ).

IK hoop dat ik een beetje een positief (maar wel eerlijk 8) ) antwoord krijg zodat ik toch low budget maar wel lekker met een Shock Flyer kan vliegen.

Greetingz,
Berto.

ps. sorry als het antwoord al in 1 van vorige posts staat maar 20+ bladzijden doorstruinen is een beetje ondoenelijk :?

Hoi,
even wat off-topic..
Windsurfen en modelvliegen prima combi ;)
zijn wel meer modelbouwers die surfen en surfers die modelbouwen.. toeval?

groeten

Jij hebt dat "probleem" dus ook :wink: http://www.naishman.tk

Is toch geweldig bij +5bft lekker surfen en daaronder lekker vliegen :D

Maar nu weer On-Topic.....

Heeft er iemand antwoord op mijn vragen van 1 post terug :?:

Greetingz,
Berto.

heyy

ik was van plan dit te bestellen bij rctechnics, setup voor een shocky die vooral outdoor zal gevlogen worden..

1 x Micro Ontvanger 5 kanaals / 35Mhz (PICO_S5_35) = 41.50EUR
1 x 17 Amps Brushless Speed Controller (ESC-17P-BA) = 24.50EUR
1 x Micro Servo 9 gram HET-RC >> 5 Pack (196) = 40.00EUR
1 x EMM-150PW Outrunner 1450KV (EMM-150PW) = 14.50EUR
1 x LiPo 11.1V 1100MAH (10C) (LP11-1100-10) = 19.95EUR
1 x LiPo Charger 4 (GRP6437) = 18.50EUR

is dit een goeie setup??
zijn de prijzen bij rctechnics een beetje goed? ik heb geen visa kaart dus kan niet internationaal bestellen..

grtz

Back