Shockflyers

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Guest, 3 dec 2003.

  1. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

  3. Guest

    Guest Guest

    Nieuwe Ikarus prijs van de Shockflyer = € 54,95. Ik reken nog altijd in guldens en denk dat dit model nu een snelle dood zal sterven. :evil: Héél duur plaatje piep.

    Nabouwen dan maar :D

    (Maar weer aan de Ultimate. Vliegt beter, veel goedkoper)
     
  4. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    ?Voor die prijs is het toch incl de motorunit toch?
     
  5. Crazylegscrane

    Crazylegscrane

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    De Ronde Venen
    @ EELCO,

    waar haal je dat vandaan????? 8O
    Ikarus site vermeldt nog steeds 29,95, alsook de Firma Q!!!!!
    Ook de 3 in 1 optie heeft nog dezelfde prijs, of zie ik wat over het hoofd.

    Martin
     
  6. Guest

    Guest Guest

  7. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    De prijzen gaan inderdaad omhoog en wel wordt de prijs 54,90 met de originele aandrijfset en zonder deze wordt de prijs 35,90
    http://www.sander-service.net/ikarus/onlineshop/shock-flyer.htm

    Ook op de duitse forums wordt er al schande van gesproken, zeker gezien het feit dat velen het model rechtstreeks bij Icarus hebben besteld en deze nog niet hebben gekregen. De vraag naar deze modellen is schijnbaar zo groot dat men dit niet kan bijbenen in de productie.
     
  8. TITA

    TITA In Memoriam

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Leeuwarden
    Hoi Theo,

    Had dan gewoon cdrom-motor genoemd, dan had ik het wel geweten.
    Ik ben zelf ook met een paar aan het experimenteren, maar ik noem het gewoon CDROM-motor. Wel boeiend hoor deze motortjes, gewoon bij de PC-boer langs en heb je zo een paar binnen voor niks.

    Hans.
     
  9. M3ga-Man

    M3ga-Man Guest

    Echt gaaf man! Maar volgensmij is het echt heel moeilijk. Zijn er eigelijk ook mensen die er morgen 1 meenemen naar Hoofddorp?
     
  10. Dick

    Dick

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    462
    Locatie:
    Hoofddorp
    Shockflyers in Hoofddorp? Het zal lastig worden om er niet over te struikelen, dacht ik zo.

    EXTRemA met 32 grams python 60 brushless. 158 gram met 2xKokam 350's.
    [​IMG]
     
  11. Koen

    Koen Guest

    Dick,

    Wauw, 158 gram, super ! :D , mijne is dus 28 gram (!) te zwaar :?
    ...dat wordt weer spionagefoto's maken vanavond en een nieuwe bouwen... 8)

    Kun je iets meer vertellen over de setup (motor Kv & waar te koop, servo's, type en gewicht ontvanger.
    Nog steeds de 10X5 neem ik aan?
    Zie ik goed dat je de leading edge met halfrond plastic (van J&J ?) hebt gemaakt?

    Dit is overigens de mijne:

    [​IMG]

    Tot vanavond en m.v.g,

    Koen
     
  12. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Je had de 2 houtjes al weg kunnen laten...
     
  13. Daniël

    Daniël

    Lid geworden:
    9 nov 2003
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Scheemda
    Hallo Dick,

    Ik zie 158 gram staan dat is vrij laag, ik ben ook met shocky bezig en ik kom op ongeveer op 165 gram waar bespaar jij die paar grammen nog op. Wat mij opvalt dat jij die houtjes niet gebruikt in plaats daarvan de kevlar draden zit daar die besparing in of heb je nog meer trucs!! Ik zie ook de onderstel van de ultimate is die ook lichter!! en die voorlijst van de vleugel is die rond gemaakt net zoals je bij de ulti had!! En ieder geval het ziet er goed uit en ben zeer benieuwd hoe het vliegt.
     
  14. hi guys,

    Hier is de mijne :)

    specs; 3 cirrus 5.4 servo's, 2Skokam350 en een opvallend lichte cdrmotor (19gram) met +-300gram trekkracht. meer genoeg voor een 150gr model hoor :wink: . De verstijving van de staart heb ik gewoon met nylondraad gemaakt, weegt alles samen 1 gram. is niet zo stijf als ik van die kevlardraad gezien heb, maar het voldoet voorlopig (kan nergens kevlar vinden...)

    En nu het beste; 151 gram vliegklaar :p
    Er kan nog 3 gram af als ik een betere propadapter maar en m'n gwsprops toegekomen zijn. Zo kom ik net onder de 150 gram terecht 8)

    vliegt werkelijk fantastisch, m'n favoriet aller tijden to nu toe...

    Niels

    pics,

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. Guest

    Guest Guest

    Misschien kun je het vinden bij een hengelsport winkel. De vissers gebruiken vaak lijnen van dacron en dynema. Beide licht en sterk. Wellicht is er ook kevlardraad te vinden. Je zou ook een vlieger winkel kunnen proberen.

    153 gram is wel super zeg!!! en dat jij 300 gram trekkracht uit een 19 grams motortje haalt heb ik helemaal geen woorden voor.
    :D
     
  16. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    [​IMG]

    MicroShocky 19 gram vliegklaar met JMP Combo en actuators...
     
  17. heino

    heino

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Venray
    @Pjotrrr

    Bij dat kistje kun je al goed de vliegenmepper gebruiken als de piloot te dichtbij jou hoofd begint te torkrollen :D dit is wel echt huiskamer geschikt :D nu als je zo een kistje hebt dan kun je wel je flightsim wel vergeten :? gewoon met dat kisje in je kamer oefenen :wink: .

    Grtz,
    Heino
     
  18. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Was mijn huiskamer maar een paar keer zo groot als nu :)
    Trolknorren zal niet gaan, minder dan een op een stuwdruk: "slechts" 14 gram op 19 gram vliegklaar
    Veel andere 3D figuren zijn hopelijk enigzins te doen, ik zal Bert zondag in Alphen vragen of ie 'm in wil vliegen :)
    Deze piloot kan nog maar net netjes rondjes vliegen in een hal :D

    Peter
     
  19. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    En ja die mini shock-flyer van pjotrrr vloog. In het begin wilde het niet zo goed maar later op de middag na enkele wijzigingen kon Pjotrrr er toch mee vliegen. Het zag er best leuk uit.
     
  20. Dick

    Dick

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    462
    Locatie:
    Hoofddorp
    Weer een leuk Tsjechies motortje voor een Shockflyer geprobeerd: De Microtex 20/5/18. Met een gewicht van slechts 18,1 gram brengt dat het totaal gewicht naar 141 gram voor deze Superstar.

    [​IMG]

    Niet te geloven dat er nog zoveel power uit zo'n klein motortje komt.
     

Deel Deze Pagina