Shockflyers

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Hey lespinoy

De accu,regelaar en motor zijn een beetje aan de zware kant,motortje is al iets van 50 gram,en voor een shock heb je geen 600 gram trustkracht nodig ;).

ijsbrand dat van geen 600 gram trekkracht nodig hebben is afhankelijk van het totaal gewicht
bijvoorbeeld een shock met 300 gram totaal gewicht heeft graag 600gram aan trekkracht.
dan heb je namelijk een vermogen gewichts verhouding van 1 tegen 2 dus half gas heb je ongeveer het gewicht van de shock en vol gas heb je twee keer het gewicht van de shock aan trekkracht.
dus zou je met half gas lekker kunen torquen

IJsbrand zei:
Hey lespinoy

De accu,regelaar en motor zijn een beetje aan de zware kant,motortje is al iets van 50 gram,en voor een shock heb je geen 600 gram trustkracht nodig ;).

is het niet beter als ie wat zwaarder is als ie gebruikt wordt om buiten te vliegen?? het lijkt mij dat ie dan wat minder gevoelig zal zijn voor wind enz.. indoor zal k toch zelden of nooit vliegen!

grt

die setup is wel goed maar de lipo zou ik een lipo 700mAh doen
en de regelaar
die motor trekt maar 5.5 ampere dus een 10A is genoeg en bv een cc10 is 6 gram...
de rest is wel goed

@Marco,
ik denk niet dat een shocky van 300 gr nog fatsoenlijk vliegt...
En er is meer dan hooveren alleen (kan je beter een heli nemen :D )

kurt
een shocky met de juiste vleugelbelasting met een gewicht van 300 gram is nog net zo goed te vliegen
he is nie altijd zo dat een shock een afmeeting heeft van de superstar shocky's.

en over dat beter een heli kan nemen ben ik het voledig met je eens betrefend outdoor maar indoor absoluut niet want met eeen indoor heli kun je verrekte wijnig

dus beter een andere motor/regelaar?
wat raden jullie dan aan, rekening mee houdend dat ik niet dmv visa kan betalen(dus enkel intrnationale overschrijvingen)
wat is dan ong het max gewicht voor een goed vliegende shocky(outdoor)?

Lespinoy, er staat meer dan genoeg informatie in deze draad.
Bovenaan staan div webshops waar je gewoon met nederlandse euros kunt betalen.

Niek zei:
Bovenaan staan div webshops waar je gewoon met nederlandse euros kunt betalen.

Shit!!!!!!
Ik had nog wat buitenlandse euro's over van de vakantie.
Helaas............:rolling:

gelukkig zijn het MAAR 30 pagina's he niek :roll:
misschien zou het wel handig zijn even een sticky te maken met daarin een korte samenvatting van de goed werkende combo's?? evt met thrust en aantal lipo's enz?
grt

Zelf vind ik de python p60 een leuk motortje, kost maar 40euro bij http://modellbau-bichler.com/.
met 2 of 3 cellen te vliegen, bij 2 moet je wel een beetje licht bouwen en ook niet meer dan 880mah namen, maar dat heeft toch mijn voorkeur.

zo heb mijn spul binnen van japan:D
3 servo`s van 3.7 gram
regelaar cc10
accu 7.2v 400mAh lipo e-tec
moet alleen nog een x een nieuwe ontvanger halen
ik ga strax even door bouwen
hopen dat hij klaar is voor dat ik naar praag ga

shocky.jpg

het is bijna gelukt hij is 173gram
wil wel een andere ondvanger halen deze is te zwaar 18 gram
tips?
ik moet de staart nog even de torsie er uit halen want als ik rol geef torst hij al:P

Heren, een vraagje.

Heb van de week een FOAMe IIx 3D (http://www.3dbatix.com/plans.htm) uitgesneden, maar zit nog wat te denken over een setup.

Depron 120 g

Lipo 11,1V 1500 Mah 15C 131 g

Jeti rex 5 mpd + kristal 9 g

EMM-150PW Outrunner 1450KV 50 g

17 Amps Brushless Speed Controller 18 g

Propsaver Type B - 3,0mm

8x4 of 9x5 gws (APC Slow Fly Prop 11x4,7 oude setup)

4 Servo’s 5 grams 20 g Zijn deze sterk genoeg?

Diverse stangen ed. 30 ? g

totaal gewicht dus ongeveer 380 gram.
Zal dit goed vliegen of is de motor te zwak? Ik verwacht geen wonderen, maar wil wel kunnen hoveren. Zou ook moeten kunnen zo.
Ik wil een keer een 3D kist vliegen, en met deze setup gebruik ik zeveel mogelijk materiaal wat ik al heb of in een andere kist kan bouwen.

Zie foto.

http://img380.imageshack.us/img380/6863/pic00875mx.jpg

B.v.d. Frank.

dan kan je dit vergeten wil je hoeveren
de accu kan je naar 350mAh brengen scheeld al 95 gram
en hoe kom je aan 120 gram depron?
je gewicht moet ongeveer 230 gram en niet zwaarder alleen lichter
anders word het een zwabberbak

Tja, dat ding is het meerendeel van een plaat depron van 6mm. En die weegt 208 gram bij mij, dus een dubbeldekker met een spanwijte van 75 cm en een lengte van 80 cm is toch echt 120 gram op mijn weegschaal. Het ding is ook aardig groot. Amerikaans ontwerp denk ik. Alles groot en lomp.

Gewicht volgens de tekening is ook 395 a 425 gram...

Die heb ik liggen, als het werkt kan ik wel een kleinere kopen, maar ik wil graag voorkomen dat er straks een heel magazijn aan dure lipo's en motoren ligt niets te doen.

@Sanka:
Leuk ogende dubbeldekker van 77 cm span!
Het door jou genoemde motortje levert ruim 600 gram trekkracht op 3slipo met een 8x4 prop
Voor lekker buiten vliegen t/m windkracht 3 een prima combinatie hoor!!!
Dus NIET de door jou genoemde grotere prop gebruiken dan wordt de motor te heet! Een GWS HD 9x5 zou evt. nog kunnen vanwege het smalle propblad,

Peter

Back