Shockflyers

  • Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Hee Robert,

Het bouwen van dit shocky viel mij ook licht tegen qua passen van de carbon stokkies etc.
Maar verder niets dan lof, ik had afgelopen weekend baliedienst en moest tussendoor veel telefoon aannemen en afrekenen maar om 8 uur begonnen en om 3 uur `s middags was ie klaar om te vliegen alleen toen werkte de wind niet erg mee.

Wat betreft het vliegen dat doet ie beter dan het in elkaar zetten.
Ik had vanaochtend de rol- en hoogte roeren even op 65% Dual Rate ingesteld en de akku was zo uit het doosje eronder gehangen en toen vloog het model lekker gustig en elegant.

Torquen ging ook al aardig met half gas en dan weer recht omhoog eruit.,

Dat wordt heel leuk als de akku echt eens een keer geladen is en de roeren gewoon op 100% staan.


Ahhhhggrrrrr, ik hoop dat de wind vanvond nog even gaat liggen dan gaan we eens een 2de vlucht maken met echt volle akku :D
 
Voor je motor kan je best een houten plaatje
in de vorm van dit uitzagen;

26.jpg


Over de accu bevestiging ben ik ook nog aan
het twijfelen aangezien ik wissel tussen 2s en 3s.
Misschien is velcro nog het gemakkelijkst voor mij
of zijn hier toch niet zo goede ervaringen mee :?:

Weet er iemand of het kwaad kan dat ik als
scharnier die plakband heb gebruikt maar slechts aan
één kant en niet aan de twee kanten (wat ik achteraf pas zag) :roll:

Verder is de bouw van mijn eerste shock wel meegevallen,
ben nu nog even aan het wachten op mijn lipo's. :(

groeten Vincent
 
Weet er iemand of het kwaad kan dat ik als
scharnier die plakband heb gebruikt maar slechts aan
één kant en niet aan de twee kanten (wat ik achteraf pas zag)

Snap niet dat bij jou nu al niet de roeren eraf donderen als ze maar aan een kant vast geplakt zitten. Bij mij plakte de plakband in ieder geval niet al te best en ik denk ook wel dat het daarom een absolute must is dat deze aan 2 zijdes vastzitten.

Ik neem aan dat die "oren" aan jou motorsteun in de depron uitgesneden moeten worden zodat ze daarin vast gelijmt kunnen worden? Ik ben benieuwd wat ie doet. Ik heb ook een Python 60 met 3S KOKAM 730mA LIPO's. Een Schultze ontvanger, JETI regelaar en GWS servo's.

Groetjes Robert
 
Ik heb het originele "kruis" gebruikt, daarop heb ik met secondelijm het houten rondje voor het bevestigen van de borstelloze motor gelijmd.

Het kleine gaatje in het originele kruis heb ik groter gemaakt en daar steekt de as door.

De motor zit voor het depron en qua zwaartepunt is dat niet verkeerd gebleken voor zover.

(binnenkort wat foto`s)
 
.. gewoon plakband gebruiken als schanier
boven over de lengte, onder heb ik 3 kleine stukjes dwars.... (cellotape is wel 2,2gram per meter aargh)
 
Heb net nog even wat plakband aan de onderkant bijgeplakt is toch wel beter maar hoe zou ik mijn lipo's nu bevestigen ik denk persoonlijk dat velcro het beste is maar trek ik dan het depron niet stuk? :? Ik dacht wel maar heel kleine stukjes te gebruiken.
 
Hallo,
Ik ben nu bezig met de CC 10 te instaleren mbv. de USB link. Kloppen deze instellingen :?:

Cutoff Voltage: Auto (aangezien ik afwissel tss 2s en 3s)
Cutoff Type: Soft cutoff
Brake Type:Disabled
Throttle Type: Auto Calibrating
Soft start

mvg Vincent
 
De instellingen zijn correct, je zou eens kunnen kijken hoe je motor aanloopt als je voor het opstarten van je motor eens "sofftest" kiest. Meestal geeft dit een iets mooiere aanloop van je motor.
 
ik denk niet dat je die rap zal vinden, copyright enzo eh..
ik hier wel een (zelfgemaakte) tekening van en yak 55 spm, gemaakt dmv 3view van het echte toestel, en de maten gebaseerd op de extra 300 van foamyfactory.com.
op foamyfactory.com kan je trouwens ook een tekenning van een yak 54 bestellen voor 10$
 
Ik heb vandaag eindelijk ook de Ikarus Yak ingevlogen. Gewoon van een grasveld omhoog en ik moet zeggen dat het heel goed vliegt. Enig minpuntje was bij de 2e landing dat het 2mm koolstofstaafje van het landingsgestel bij de romp afbrak zonder dat het een buitensporig harde landing was. Ik zit er nu aan te denken om een lange as te maken van 1,5mm koolstof en deze op de bestaande astapjes met siliconenslang vast te zetten. Dan hierop iets grotere wielen zodat het landingsgestel niet zo kan torderen en het geheel toch iets steviger is. Iemand ervaring hiermee?

Groetjes Robert
 
Ik heb een probleempje met het monteren van de vleugel van de superstar van ikarus
volgens de handleiding wordt hij volgens deze maat afgetekend
DSCF0143s.JPG


en wordt de vleugel zo geplaatst dat de achter rand van het gat(van voren gezien) gelijk is met de afgetekende lijn
DSCF0144s.JPG


als ik het model volgens die lijn in elkaar zet komt de boven en onder romp niet uit plus de gaatjes waardoor carbonne staafjes lopen voor het landing gestel enz komen niet over een


DSCF0145s.JPG

Als ik de vleugel plaats zoals hij precies over een komt met de gaatjes en de boven en onder romp dan ligt de lijn die afgetekend moest worden op 5 mm hetzelfde als de edge dus welke is goed volgens jullie

Bij mijn spuerstar kit waren alle roeren en vleugels een beetje krom hoe krijg je dat weer netjes recht gebogen?


ik heb nog een vraagje hoe kan ik simpel de het totale ontwikelde ampere bereken

ik heb een Roxxy 2824/26 die ik met simprop magic speed 10 ampere regelaar (10 ampere continu en 14 ampere maximaal 60 secoonden)een 3 cell lipo met een 7 x 3,5 prop
moet draaien en dan maakt hij 14,500 toeren on belast bij 8 ampere volgens robbe kun je met deze prop ook goed hoveren? of kan ik voor het hoveren het beste een 8 x 4 met 2 cell lipo gebruiken

nu heb ik nog een 7 x 6 prop liggen hoe veel ampere maakt hij dan bij deze prop

en hoe bereken je de trekkracht van de prop/motor combi

Hier een foto van hoe ver de ikarus superstar op dit moment is

DSCF0142s.JPG
 
Hallo Modelairplane,

Ik zou hem gewoon maken zoals ie in de doos zit en niet zoals op tekening. Anders moet je zoveel gaan verbouwen en komt ook de ruimte die bedoelt is voor je lipo's niet meer overeen. Overigens bij mijn YAK heb ik in deze ruimte de ontvanger zitten en mijn LIPO veel verder naar voren moeten plaatsen ivm het zwaartepunt. Gewoon doorgaan niet al te moeilijk denken des te eerder vliegt ie. Ik heb mijn landingsgestel op 2 plaatsen versterkt omdat ik alleen buiten vlieg en het gewicht is nu 240 gram. Ondanks dat vliegt ie als het welbekende eitje.

Groetjes Robert :lol:
 
Back
Top