shockolie Wild Dagger

Ik heb vanmiddag eindelijk olieshocks besteld voor de Wild Dagger die ik al jaren heb. Nu vraag ik me af wat ik daar voor olie in stop. Iemand een idee?

De auto heeft 2 x 23T motoren en volledig kogellagers met een custom chassis. Heerlijk om mee te bashen. Het was mijn eerste, 5 jaar terug.

daar is speciale schokbrekerolie voor. Je hebt ze in verschillende diktes. Voor een monstertrck zou ik niet zulke hele dikke olie pakken om een soepele veerwerking te behouden. De dikte die je het beste kan pakken is daarnaast ook nog afhankelijk van de hoeveelheid en de grootte van de gaatjes in het zuigertje in de schokdemper. Op bijvoorbeeld www.pkracing.nl staan verschillende soorten. offtopic: Wel vet dat je een costum chassis hebt. Ik heb er ook eentje zelf gemaakt voor mijn wild dagger. Verder heb ik de motoren en 16,8 volt EVX-2 regelaar uit de traxxas E-max erin hangen met 2 accupacks van 7,2 volt. Gaat nu ook als een speer. Ik zoek alleen nog sterkere aandrijfassen, aangezien deze het nu wel zwaar hebben.

Oscar heeft het chassis gemaakt en en werkt perfect. De Dagger is toch nog wel mijn favoriet. Nooit problemen mee gehad.

Ik heb een boel shockolie staan en zal er wel een medium in stoppen.

ohw daar heb ik over gelezen. was dat niet dat chassis van epoxyplaat ofzo? Ik heb aluminium, wat natuurlijk zwaarder is, maar ik heb niet de beschikking over lichtere materialen.

Voor mijn weten heeft de wild dagger, van die frictiedempers. maar kan het mishebben, dat stond in ieder geval bij de review in 1 van die autobladen van een tijd terug..

Jap, daar heb ik dus die nieuwe olie-shocks voor besteld......

Voor de rest is ie volledig ge-upgrade. Alleen die shocks dus nog niet.

Back