Shocky brushless voor 22 euro

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Pjotrrr, 3 mrt 2006.

  1. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.560
    Locatie:
    Oegstgeest
    A2406-32T
    KV:1150
    IO:0.8A(10V)
    Current: 4A-8A,efficiency>70%

    +2LIPO;
    [APC1047SF]
    -4300RPM 7.2V 6.8A Push: 310g
    -10A speed controller,about 700MAH 10 Li-po

    +3LIPO;
    [APC8X3.8SF]
    -7400RPM 10V 6.4A Push: 363g
    -Match TOWER PRO 10A speed controller,about 700MAH 10C li-po
    [APC8X6E]
    -6600RPM 10V 7.8A Push 340g
    -Match TOWER PRO 10A speed controller, about 1000MAH 10C li-po

    Price $15.90

    verzendkosten 7.50 dollar

    totaal 15.90+7.5=23.40 dollar

    23.40/1.18=19.83euro

    Dat blijft dan wel onder de 22 euro :D
     
  2. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Meestal (en dat is in mijn geval 9 uit 10 verzendingen) kom je zonder betalen door de duane. Vanuit Japan heb je de minste kans op Tax !
    USA is vaak pech hebben.
     
  3. Noah

    Noah

    Lid geworden:
    8 aug 2005
    Berichten:
    2.323
    Locatie:
    Oss
    Weet niet of jullie het weer gezien hadden, maar ze zijn weer op voorraad :) zowat alles is weer op voorraad :)
     
  4. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    weet iemand hoe je de as van dit motortje kan omdraaien, zonder de boel te slopen?
     
  5. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
  6. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
  7. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Allen,

    Ik draai deze motor momenteel proef op 3 cellen met de voorgeschreven 8x3,8 SF-prop

    De boel wordt naar mijn mening flink heet! is dit normaal?
     
  8. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Met deze temperaturen wordt alles heet en zeker als je dit thuis statisch uitprobeert.
    Motor met prop nooit langer dan een paar seconden in proefopstelling of met vastgehouden toestel.
    Vliegend veel meer koeling (bij normale buitentemperaturen) en minder weerstand...
    Kan zijn dat je na een vluchtje bedoelt, maar met 30 graden buitentemperatuur wordt alles gauw te heet ;)
     
  9. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    ja, volgens mij wordt ie in de luchtstroom nu zelfs nog warmer... ook als de motor uit staat.... :roll: :roll: :roll:

    Pffff, Ik smelt man...
     
  10. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Wat zal dat een onwelriekend plasje opleveren... ;)
     
  11. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    ok, bedankt; ik ga er maar van uit dat 't straks allemaal wel meevalt, al moet ik zeggen dat 't niet een beetje warm was, maar gewoon flink heet!
    in het kader van de koeling ga ik voorlopig maar niet te fanatiek op zoek naar een spinner voor die Messerschmidt c.q. een manier om de bijgeleverde piepschuim-spinner (55 mm!) op 't 3 mm asje te krijgen

    b.t.w. de prestaties van die motor vallen niet tegen op de proefbank; dat ding staat behoorlijk te blazen!
     
  12. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.560
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ik heb hier nog een motor en regelaar liggen van dit typen.
    maar ik weet niet precies hoe de regelaar ingesteld moet worden.
    Moet voor 3 cellen het doorverbind stukje op de regelaar verwijderd worden of moet het blijven zitten??

    Martijn
     
  13. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Hi Martijn,

    Voor 3slipo jumper verwijderen...

    Peter
     
  14. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Ik heb een vraagje over het A2406-32T motortje

    De volgende specs haal ik van de diverse sites:

    a. 2 cell Lipo: 10*4.7SF 4300RPM 7.2V 6.8A Thrust 310 gram With 10A ESC and 700-900mah Lipoly battery, suitable for indoors flight or mini 3D airplanes.
    Mijn ervaring (shockflyer): zeer goed voor een shocky, echter door de grote prop niet geschikt om te gebruiken in een leuk parkflyertje met landingsgestel en wellicht ook wat te weinig fut
    b. 3 cell lipo: 8*3.8SF 7400RPM 10V 6.4A Thrust 363 gram With 10A ESC, 700-900mah Lipoly battery, suitable for mini 3D airplanes or mini sports airplanes.
    Mijn ervaring (GWS ME109, licht gebouwd): prestaties hardstikke goed, echter wordt de zaak behoorlijk heet - eigenlijk een beetje te heet (zeker op de proefbank)
    c. 3 cell Lipo: 8*6E 6600RPM 10V 7.8A thrust 340 gram With 10A ESC, 1000mah-1100mah Lipoly battery, suitable for speedy mini sports airplanes or mini scale airplanes.

    Als ik dit motortje nou wil gebruiken in een leuk parkflyertje a la Decathlon van Graupner, zonder de boel over te belasten; kan ik dan het beste 3 cellen of 2 cellen gebruiken en met welke prop??? of kan ik 'm maar beter laten liggen?
     
  15. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Op de proefbank wordt alles heet:

    -Je houdt het vliegtuig tegen, de motor moet dus een oneindig gewicht trekken
    -Geen koeling, want toestel vliegt niet door de lucht

    Dus nooit meer als een paar seconden volgas om Amperes te meten!

    3slipo met een 8x6 lijkt me op de Decathlon het meest geschikt...

    Zorg altijd voor goede koeling motor en regelaar, daarvoor moet de uitlaat opening van de koellucht die zich door de romp verplaatst altijd twee maal zo groot zijn als de inlaat.
     
  16. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Misschien een beetje overbodige vraag: ik heb hier een Graupner CAM SLIM prop liggen 8-6"
    De prop zat standaard geleverd bij een Swift van MS Composite op een speed ??? met vertraging

    Wat kan ik daarvan verwachten met dit motortje op 3 cellen?
     

Deel Deze Pagina