Shortcourse topic

Ik ga het gewoon nog eens proberen, het zou dus moeten werken. Dan weet ik op dit moment in ieder geval al weer meer dan daarvoor :-)

ja juist op het inbusje,en dan even goed uitkijken dat reducer sleeve goed zit dat het inbusje op je as vast draaid.

dan zit die goed vast.

Ik heb gisterenochtend nog eens geprobeerd. Alles goed vast gezet, maar na een seconde of 15-20 wat gas geven en remmen, schiet het inbusje gewoon los en is de pinion los. Ik heb inmiddels een andere reducer gekocht, maar daar ligt het volgens mij niet aan. Wat ik nu nog ga proberen is om de inbus met loctite vast te zetten.
De blauwe schijnt het beste te zijn, toch?

Als dat niet werkt, ga ik toch maar eens op zoek naar een pinion 20t met de goede as maat. Alleen zijn die zo lastig te vinden!

Zet je het imbusje wel vast met blauwe locktite? anders loopt ie ook los

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn gewone pinion komt ook niet los, maar mijn pinion in combinatie met de reducer sleeve wel. Of het ligt aan de reducer. Maar zoals gezegd, ik heb een nieuwe besteld. Eens kijken of dat beter werkt. De reducer is wel wat beschadigd inmiddels namelijk, door het vele malen los schieten.

Mijn gewone pinion komt ook niet los, maar mijn pinion in combinatie met de reducer sleeve wel. Of het ligt aan de reducer. Maar zoals gezegd, ik heb een nieuwe besteld. Eens kijken of dat beter werkt. De reducer is wel wat beschadigd inmiddels namelijk, door het vele malen los schieten.

Okay, dit gaat me waarschijnlijk wat gefronste wenkbrauwen opleveren, maar ik voel me nooit te dom om mijn fouten of tekortkomingen toe te geven en wellicht leert iemand anders er ook nog wat van...

Ik kwam er pas gisterenavond achter dat op mijn as 1 vlakke kant zit. Ik heb met het vastzetten van de pinion/reducer sleeve dat nooit opgemerkt. Als ik de inbus op de platte kant vastzet, zal hij ongetwijfeld beter blijven zitten..

Okay, dit gaat me waarschijnlijk wat gefronste wenkbrauwen opleveren, maar ik voel me nooit te dom om mijn fouten of tekortkomingen toe te geven en wellicht leert iemand anders er ook nog wat van...

Ik kwam er pas gisterenavond achter dat op mijn as 1 vlakke kant zit. Ik heb met het vastzetten van de pinion/reducer sleeve dat nooit opgemerkt. Als ik de inbus op de platte kant vastzet, zal hij ongetwijfeld beter blijven zitten..

Als de pinion losschiet, is waarschijnlijk het imbusboutje "verrot". Het puntje heeft dan niet meer de goede vorm, waardoor deze loswerkt. Een nieuw imbusboutje doet dan wonderen!

het imbusboutje moet ook geen puntje hebben.
maar een platte kant met een klein kuultje.
maar dat hebben ze bijna allemaal.

gr Sander.

Ik kwam er pas gisterenavond achter dat op mijn as 1 vlakke kant zit.
Toch wel een mooi geval van
homer_simpson_doh-11214.jpg

Back