Shortcourse topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door slashbasher, 25 sep 2010.

  1. Tim Van de Cavey

    Tim Van de Cavey

    Lid geworden:
    30 okt 2011
    Berichten:
    68
    Iemand van jullie al ervaring met de Associated 1/10 SC10 4x4 Factory Team Kit?

    Waar is hij betaalbaar verkrijgbaar momenteel, kan hem in Europa blijkbaar nog niet te koop vinden...
     
  2. janschip

    janschip

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    493
    Locatie:
    Randstad - redelijk aan de kust
    +1 ACE servo's zijn klasse en vragen voor de meeste regelaars NIET teveel stroom.
     
  3. Wishiej

    Wishiej

    Lid geworden:
    31 mrt 2010
    Berichten:
    894
    Locatie:
    Arnhem, Gelderland
    Ik rij met een savox 1258TG zonder BEC en heb nog nooit (ff afkloppen) problemen gehad.
    verdere setup: Novak 4.5 Balistic + Novak GTB2
     
  4. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Het probleem met savox servos doet zich volgens mij meestal voor met castle ESCs, ik heb het gehad met een Mamba Monster, een condensator van 5 euro nogwat in mn ontvanger heeft toen mn probleem opgelost.
    Ik rijdt nu met ace, en die vind ik misschien wel even goed.
    Alleen ik hoor wel van mensen dat ze eerder kapot gaan dan Savox.
    Laatst nog 2 kapotte 1015s gezien, maar dat was wel na minstens een jaar goed gebruikt te zijn!!
    Ik heb ook een Fitec servo besteld, maar dat is de iets duurdere volgens mij de FITEC RC Model FS5621M Alloy Gear, die komt in mn 1/8 truggy, omdat ie net wat zwaarder kan trekken, 21 kg volgens mij.
    Over 2 weken komt ie binnen en weet ik meer.
     
  5. erwin van beek

    erwin van beek

    Lid geworden:
    7 dec 2011
    Berichten:
    52
    Locatie:
    waalwijk
    savox

    ik heb een savox sc 0254 mg in mijn hobao sc hyper en heb nooit problemen deze servo kost maar rond de dertig euro
    maar bij zit geen cc set in maar een ezrun 60 amp regelaar en een 3900kv motor groetjes erwin
     
  6. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    savox + hobbywing Xerun ook geen problemen.

    castle regelaars zijn gewoon prut..
     
  7. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    stuur ff een mailtje naar info@rcracing.nl

    die kan je levertijden en prijzen vertellen van deze auto

    edit: ik rijd al een jaar met deze auto. heb em zelf naar de FT specs gebouwd via tips and tricks op RC tech.
    de opties die de FT versie bied heeft team associated daar vanaf gekeken
     
  8. Mystikal

    Mystikal

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    409
    Locatie:
    Etten-Leur
    Goed dat die werkt, maar 7.2kg is niet heel veel voor een shortcourse. Ik heb wel eens begrepen dat je rond de 10kg moet zitten?
    Maar goed, zolang het werkt Erwin, is het natuurlijk een prima servo!

    Specs Savox 0254MG
    Metalen tandwielen, koppel 7.2kg.cm, snelheid 0.14 sec/60 graden, gewicht 49 gram
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2012
  9. Tim Van de Cavey

    Tim Van de Cavey

    Lid geworden:
    30 okt 2011
    Berichten:
    68
    EN? Tevreden, ook qua slijtage?
     
  10. slashbasher

    slashbasher

    Lid geworden:
    18 feb 2010
    Berichten:
    987
    Locatie:
    brabant,omgeving oss
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  11. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    niets nada nul kapot gereden in een jaar tijd, slijtage nihil. zeer robuste auto.
    ik zou bijna durven zeggen dat het robuuster is dan een traxxas, maar dan krijg ik die fanboys op mijn dak
     
  12. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem
    als jij niets kapot rijd in een heel jaar dan is hij in ieder geval zuiniger dan m`n 1/16 erevo, daar rij je in een jaar, hangt beetje vanaf wat je er mee doet, toch zeker alle axle carriers 2x, achtervleugel 2x enz....
    Ziet er leuk uit, veel plezier er mee.
     
  13. randywuite

    randywuite

    Lid geworden:
    23 nov 2008
    Berichten:
    195
    Ik weet niet hoe jij erbij komt dat casle regelaars prut zijn!!!!
    Bij mijn doen ze het al meer als 4 jaar hun werk perfect, en ik heb 5 setjes die zwaar gebruikt worden!!!
     
  14. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Als je dat 2 jaar geleden tegen me had gezegd was ik het roerend met je eens geweest, maar tegenwoordig is dat toch minder. Naar mijn idee heeft Castle om de kostprijs te drukken de kwaliteitsnormen ook naar beneden geschroefd. In de laatste paar jaar ben ik steeds meer ontevreden Castle gebruikers tegen gekomen terwijl merken als Tekin en Novak juist heel veel goede mond op mond reclame krijgen. En dan heb ik het nog niet eens over Hobbywing met de EZrun/XErun ESC's en motoren.

    Dus als je me zegt dat je 4 jaar oude Castle regelaars hebt die het prima doen dan geloof ik dat meteen, maar de nieuwere varianten hou ik toch echt weg van mijn wagens/boten. En dat Castle ESC's een minder sterke BEC hebben is gewoon een feit, dat is al tijden bekend.
     
  15. randywuite

    randywuite

    Lid geworden:
    23 nov 2008
    Berichten:
    195
    Dat durf ik niet te beweren of de casle set s van nu minder van kwali zijn. Daarin tegen kom ik op de banen genoeg mensen tegen die ook niet te spreken zijn over de tekin regelaar zoals de motor zelf. En dat hoor ik ook over de novak setjes, hoor meer positieve verhalen over de xerun sets, heb zelf ook zo'n set en hij doet het prima. Ik denk dat het er ook aan ligt hoe de gebruiker ermee omgaat. Als je de set niet op de limiet gebruikt, zoals ik laat mijn castle monster set draaien op alleen 4s dan zit je gewoon goed ook kwa temp enzo. Gearing is daar zeer belangrijk bij, daar draaien veel mensen hun sets ook mee kapot.
     
  16. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Garantie van Castle is wel weer super.
    Maar ik heb al een hoop Castle escs stuk zien gaan, of zelfs op zien branden.
    Ik heb er zelf 3 stuk gehad en voor alle 3 weer een nieuwe teruggekregen.
    verder heb ik 2 x een mamba monster zien verbranden.
     
  17. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    Ik heb ook castle gehad, en als je eens met andere regelars gereden hebt, weet je wel wat ik bedoel.
    wat ik minder goed vind aan de castle is het vermogen wat ze vrij geven het is alles of niets, geen soepel verloop. motoren die daardoor warmer worden bijvoorbeeld.

    ik kan je een voorbeeld geven.

    motor X in auto Y op de castle regelaar en motor word warm.
    en in een precies dezelfde omgeving en omstandigheden met een andere kwaliteits regelaar blijft de motor koel.

    en de geintegreerde ventilator die alleen zal draaien bij oververhitting is ook geen goed design vind ik. hoe weet je nu of je temperatuur meting in de regelaar kapot is of niet? je moet er dus blind op vertrouwen dat je ventilator het maar doen wanneer het nodig is.

    om nog maar te zwijgen over de bedrading die al vast zit aan de regelaar. als je een breuk in je draad hebt dicht bij de soldering, kan je je regelaar weg gooien omdat er niet gesoldeerd kan worden aan de regelaar. het soort PCB wat ze gebruiken voor de printplaat ontrekt zo snel de warmte uit je soldering dta het gewoonweg niet lukt een goede verbinding te maken.
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2012
  18. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    precies. ik ben geen basher en rijd alleen maar op het circuit een paar dagen per week.
     
  19. Gies

    Gies

    Lid geworden:
    24 dec 2009
    Berichten:
    1.805
    Locatie:
    Zuid-Oost Brabant
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    wauw,. :shock: dat is wel een erg mooie baan zo te zien.
     

Deel Deze Pagina