Shortcourse topic

3800 kv, de "turns" zijn een eigenlijk verouderde methode om dit soort dingen te meten... maar een VXL is "10.5 turns" dus dit zal net zo iets zijn...

Keb al uit zeeeeer betrouwbare bron gehoord dat het aantal turn tussen de 10,5 en de 13,5 ligt.

Maar inderdaad volgens mij word tegenwoordig veel met KV aangeduid.

Deze had ik nog niet gezien!
JConcepts Illuzion "79 Ford Ranger" Body

jci0208.jpg

Een vraagje aan de kenners en volgers van die grote SC wedstrijden. Zouden de SC10 4x4 en de nieuwe Losi SCTE 4WD nu ook goed gaan scoren? Zouden ze dus mee kunnen met de hongnor en andere merken(weet ff zo niet welke)?

ja denk het ook maar was een beetje op zoek naar wat voor gevoel de men daar bij heeft. Van bijvoorbeeld de de slash 4x4 zegt iedereen al die zal nooit winnen van een hongnor SC (buggy;))

slash heeft 1 nadeel een hoog COG als enige shortcourse truck.

dus alle andere SC's zijn in mijn optiek beter aan elkaar gewaagd.
die hongnor is een prima auto en kreeg veel succes omdat het de enige 4x4 SC was met een laag COG. dat is nu wel anders, dus zul je ook losi en asso op het podium zien ten koste van de hongnor

Een vraagje aan de kenners en volgers van die grote SC wedstrijden. Zouden de SC10 4x4 en de nieuwe Losi SCTE 4WD nu ook goed gaan scoren? Zouden ze dus mee kunnen met de hongnor en andere merken(weet ff zo niet welke)?

Die 4wd van Losi heeft in de USA al een grote wedstrijd (weet effe niet meer welke) gewonnen tegen toppers met een Hong Nor/Jammin (Chad Bradley) en Hobao (Jeremy Kortz).
Ik heb er een filmpje van gezien, ze kwamen wel wat te kort.

Tuurlijk. De HongNor is heus niet van heilig materiaal gemaakt. In het land der COG blinden was de SCRT alleen koning voor zolang het duurde. Denk ook wel dat de zowel de Losi als de AE de SCRT flink billenkoek gaat geven. En niet alleen op de track.

achja we rijden wel al een jaar met de slash/scrt10.
en dat er sommige fabrikanten nu nog geen 4x4 shortcourse truck hebben snap ik niet.

of durven ze geen wagen op de baan te zetten die het verliest van de tegenstanders.
achja als ze dadelijk nog langer wachten is de hype voorbij en zitten ze te kijken met hun ultieme spul.
dan rijd iedereen weer een andere klasse.

Hoi, ik denk dat Short Course Trucks here to stay zijn en dat het niet zomaar een hype is...Ik wacht met spanning op de HPI SCT 4x4...

greetzzzz..

achja we rijden wel al een jaar met de slash/scrt10.
en dat er sommige fabrikanten nu nog geen 4x4 shortcourse truck hebben snap ik niet.

of durven ze geen wagen op de baan te zetten die het verliest van de tegenstanders.
achja als ze dadelijk nog langer wachten is de hype voorbij en zitten ze te kijken met hun ultieme spul.
dan rijd iedereen weer een andere klasse.

mamba max pro short course edition + Neu-Castle 1415-2400kv

Castle Creations | Mamba Max Pro SCT

ziet er leuk uit.

maar wat heb ik aan een 2400kv motor als ik gelimiteerd ben aan 2 cellen lipo bij wedstrijden?
in het artikel staat dat dit moet concureren met de andere 550 motoren zoals novak HV.

moet ik nu een allejesus grote pinion en een mini spur rijden?

of is dit puur een basher's combo ?

quote uit hun artikel:

Still want to race? There are lots of tracks allowing "550" size motors (like the Novak HV, etc,) and this system is designed to compete against those 550 can size motors.

wat moet ik met een 2400kv als ik maar 2s lipo mag rijden :confused:

Laatst bewerkt:
Zijn er nog rijders die een wedstrijdje voor de No-Nitro cup mee gaan pakken? Een weekend puur trainen, tunen en racen? En lol maken natuurlijk.
Ook voor de SC is de No-Nitro hét evenement!
En er is er altijd wel eentje bij jou in de buurt: Purmernd, Helmond, Mol (B) en Appingedam. Woon je nooit verder dan 4 uur van de track vandaan :grin:

Ja, alleen zijn ze 100 dollar duurder dan de Losi en de AE. De Durango's die in de VS al op de track zijn leggen het af tegen de Losi's. Tot nu toe iig, maar het is nog vroeg in het seizoen. De Losi is wel erg goed direct uit de doos. Met een stijvere achterswaybar en andere foam inserts is ie eigenlijk al af wat ik er zo van lees.

Back