Shortcourse topic

Ze zijn inmiddels al in een week of 2 in mijn bezit, is volgens mij een beetje een nat weer band voor kunstgras.
Nog niet kunnen testen.
 
Modelsport UK voor 13.79 pond per 2 verzendkosten zijn maar 5 pond.
ik rijdt al een maand of 4 met de Kourse King banden van Fasttrax, die is ook super, alleen omdat ie zo hard is breekt er wel es een pin af (of zou het aan mijn rijstijl liggen).
 
Maar even naar het algemene Short Course Topic verplaatst
Overall wint Truhe de Cactus classic met zijn Ten SCTE. Kan niet zeggen dat de Losi beter was dan de SC10 of de Durango. De resultaten liggen te dicht bij elkaar en een foutje kost zo maar een paar plaatsen natuurlijk. Toch wel leuk om te zien wat dit soort races voor effect heeft op de publieke opinie over de diverse auto's. In de VS is er iig flink discussie over welke nu het beste is


icon1.gif

The 2011 25th Annual Cactus Classic Presented by Scottsdale RC Speedway
Position Driver Name Car # Laps Race Time Fast Lap Behind Qualifier #
1 Mike Truhe 2 13 5:06.884 24.423 2 (Losi Ten-SCTE 4wd)
2 Hupo Honigl 4 13 5:08.887 24.098 2.003 4 (Team Durango DESC410R)
3 Ryan Maifield 1 13 5:11.180 23.965 2.293 1 (AE SC10 4x4)
4 Jorn Neumann 5 13 5:11.622 24.090 0.442 5 (Team Durango DESC410R)
5 Billy Fischer 3 13 5:23.170 24.107 11.548 3 (Losi Ten-SCTE 4wd)
6 Kevin Gahan 6 12 5:00.629 25.184 6 (Losi Ten-SCTE 4wd)
7 Casey Peck 8 12 5:02.224 24.856 1.595 8 (Losi Ten-SCTE 4wd)
8 Adam Skelding 7 12 5:09.641 25.478 7.417 7 (Team Durango DESC410R)
9 Tommy Hinz 9 12 5:14.355 25.928 4.714 9998
10 George Hammel 10 11 5:23.760 27.508 14

Helaas maakt Truhe een foutje in de main en gaat de Maiifield er met de 1e plaats vandoor. AE wint deze.

The 2011 25th Annual Cactus Classic Presented by Scottsdale RC Speedway
JConcepts 4wd SC Pro-4

Cactus Classic first A-main:

1 Ryan Maifield (13/5:24.838 R3) (AE SC10 4x4)
2 Mike Truhe (12/5:00.608 R2) (Losi Ten-SCTE 4wd)
3 Billy Fischer (12/5:05.851 R3) (Losi Ten-SCTE 4wd)
4 Jorn Neumann (12/5:07.550 R3) (Team Durango DESC410R)
5 Hupo Honigl (12/5:09.399 R3) (Team Durango DESC410R)
6 Kevin Gahan (12/5:13.762 R4) (Losi Ten-SCTE 4wd)
7 Casey Peck (12/5:17.913 R4) (Losi Ten-SCTE 4wd)
8 Adam Skelding (12/5:21.086 R3) (Team Durango DESC410R)
9 Tommy Hinz (11/5:05.581 R3)
10 Quaid Simek (11/5:14.711 R4)
11 Charlie Suangka (11/5:27.055 R3)
12 Greg Garrison (10/5:03.983 R3)
13 George Hammel (10/5:05.963 R4)
14 Mark Coleman (9/5:06.798 R1)
15 Robert Berger (8/5:00.086 R3)


Cactus Classic second A-main:

Position Driver Name Car # Laps Race Time Fast Lap Behind Qualifier #
1 Jorn Neumann 5 13 5:07.020 23.997 5 (Team Durango DESC410R)
2 Mike Truhe 2 13 5:08.509 24.614 1.489 2 (Losi Ten-SCTE 4wd)
3 Hupo Honigl 4 13 5:16.345 24.587 7.836 4 (Team Durango DESC410R)
4 Ryan Maifield 1 13 5:18.124 23.965 1.779 1 (AE SC10 4x4)
5 Kevin Gahan 6 12 5:06.151 25.591 6 (Losi Ten-SCTE 4wd)
6 Casey Peck 8 12 5:11.260 25.201 5.109 8 (Losi Ten-SCTE 4wd)
7 Adam Skelding 7 12 5:14.842 25.635 3.582 7 (Team Durango DESC410R)
8 Billy Fischer 3 8 3:09.704 24.581 3 (Losi Ten-SCTE 4wd)
9 Tommy Hinz 9 8 3:33.092 26.678 23.388 9998
10 George Hammel 10 7 3:15.070 28.058 14
 
Laatst bewerkt:
Heb ik ook even naar gekeken. Een beetje dezelfde mensen geloof ik. Mayfield, Truhe en Cavaleiri die niet met de Pro 4 meedeed.

EDIT:
bijna goed:
Team Associated SC Pro-2
1) Ryan Maifield (12/5:06.427 R1)
2) Jared Tebo (12/5:12.915 R1)
3) Ryan Cavalieri (12/5:22.151 R3)
4) Frank 'The Tank' Root (12/5:23.603 R1)
5) Kody Numendahl (12/5:26.230 R1)
6) Mike Truhe (12/5:26.557 R3)
7) Chad Due (12/5:26.622 R1)
8) Joe Pillars (11/5:00.345 R2)
 
Laatst bewerkt:
Zijn er nog rijders die een wedstrijdje voor de No-Nitro cup mee gaan pakken? Een weekend puur trainen, tunen en racen? En lol maken natuurlijk.
Ook voor de SC is de No-Nitro hét evenement!
En er is er altijd wel eentje bij jou in de buurt: Purmernd, Helmond, Mol (B) en Appingedam. Woon je nooit verder dan 4 uur van de track vandaan :grin:
Er kunnen er nog wel een paar SC-trucks bij hoor!
 
Vraagje:

Als ik aan het asje van mijn Castle Sidewinder combo van het motortje voel kan ik hem 1 a 2 mm in en uit trekken en 1 a 2 mm vrij naar links en rechts bewegen.
Nadat mijn Castle Sidewinder combo m`n 6de spur weer had opgewreten was ik het helemaal zat.
De motor is door meerdere mensen op de spur afgesteld (mensen die het normaal wel konden) maar hij blijft spurs strippen.

Voordat ik nu hem ga opsturen en garantie ga eisen enzo wil ik weten of dit niet gewoon helemaal normaal is?

En als ik het motortje open maak om bv de lagers te controler vervalt dan de garantie?

Ik vind het echt jammer dat ik nu niet van deze combo optimaal kan genieten want van wat ik er heb mogen meemaken is het een leuk setje!
 
Ik vond het inderdaad ook heel opvallend hoeveel speling er op de motoras zat. Net als dat ik het vreemd vond dat hij spurs bleef strippen. Ik weet gewoon zeker dat ik die tandwielen toen goed had afgesteld. Ik baalde dan ook toen jij terugkwam om te zeggen dat hij weer kapot was. Je hebt je motormount en middendiff vervangen inclusief lagers had ik al begrepen dus daar kan het niet inzitten. Is het lager in het achterste diffhuis waar het middendiff/slipperclutch in loopt ook nog goed? Als dat allemaal goed is moet het in de motorlagers zitten. Dan zou ik hem inderdaad opsturen en lekker met je vxl set blijven rijden (als die het nog goed doet), want die set heeft power genoeg om een leuk potje mee te kunnen sturen:)
 
jammer zeg. Dan heeft Castle dit kker een te goedkope chinese fabrikant gebruikt.
Als je het terug gaat sturen naar de VS zou ik ze eerst even bellen om te vragen wat de mogelijkheden zijn. Als je alleen maar met korting een nieuwe krijgt zou ik nog eens kijken of de verzednkosten er wel tegenop wegen. Je kan ook zelf je lagers vervangen (want dat moet het wel zijn)
Ik wil het e.v. ook wel voor je doen.
 
Ik heb ze inderdaad een mailtje gestuurd (castle) van hoe nu verder....

Ik denk zelf ook dat het de motorlagers zijn maarja ik wil niet de garantie verkloten.
Het vxl setje loopt nog (weer) als een nieuwe (revisie setje).

Het balletje ligt nu bij hun

:::word vervolgd:::
 
Tja, als het de lagers niet zijn zou je iig de "front back" slide er uit kunnen shimmen, en dat zal allicht een invloed hebben op de "links rechts" slop...
 
speling in de lengte-as is niet zo'n ramp als het niet meer dan een mm is. De Neu motors hebben een krom ringetje im de as die als een soort veertje fungeert. Die speling kost je geen spur/pinion. speling in de breedte kan alleen maar lagers zijn aangezien het 't enigste is wat de as vasthoudt. Als het lager de verkeerde maat zou hebben zou het eruit vallen.
 
Back
Top