Shortcourse topic

nee, die zit zeer zeker niet in de asso. dat is een hele andere motor

ik heb het over de sonic. een 550 gesensorde 2 pool motor.

niet de 540 sensorloze 4 pool die in de rtr zit ( wat overgins ook een prima motor is hoor )

ik bedoel deze :

fbfcit.jpg

niet deze
9ibhwx.jpg

Voor het WK Vlijmen in Rosmalen zijn dit ook uitermate goede bandjes (de King Kourse dan tenminste!!) Als ik dat had geweten, had ik deze genomen. Ik heb toevallig recentelijk de Proline gladiators eronder gelegd.

Heb je ook een linkje naar deze modelbouwshop?

k heb toevallig recentelijk de Proline Badlands eronder gelegd. Verkeerd neergezet, ik rij dus met de Badlands en niet met de Gladiators.

nee, die zit zeer zeker niet in de asso. dat is een hele andere motor

ik heb het over de sonic. een 550 gesensorde 2 pool motor.

niet de 540 sensorloze 4 pool die in de rtr zit ( wat overgins ook een prima motor is hoor )

ik bedoel deze :

fbfcit.jpg

niet deze
9ibhwx.jpg
Ik wil alleen zeggen, de naam REEDY zegt mij niet echt veel, maar je betaald er wel wat extra voor.
Je kunt hun motoren ook onder de naam Thunder Power of Gens Ace (en misschien nog wel een paar andere namen) kopen.
En dit wekt niet echt vertrowuen bij mij!

enige dat ik weet van reedy is dat het een gerenomeerd amerikaans merk is. onderdeel van team associated net zo als LRP

waar haal je de info vandaan dat het idem is als Gens Ace ? kun je dat onderbouwen?

Mike Reedy is een van de grondleggers van de RC en helaas vorig jaar overleden.

edit: volgens mij heeft gens ace geen motoren voor auto's alleen maar voor vliegtuigen ( quick search with google )

edit: volgens mij heeft gens ace geen motoren voor auto's alleen maar voor vliegtuigen ( quick search with google )

Hoeveel wil je er hebben?

Gens ace motor for cars including 1/10 Scale rc motor ,1/16 Scale rc motor and 1/18 Scale rc motor

Maar zonder dollen, ik lees al een hele tijd mee en ben nu toch erg nieuwsgierig geworden welke echte fabrikanten er nu zijn en welke er hun stikker op plakken.

Reedy bestaat trouwens al heel lang, ik heb hier nog de "Mr." serie liggen. Waren destijds een van de betere motoren voor in off-road.

zei je er net niet bij, lrp is goeie shizzel voor alle andere klasses zo ook on-road, en voor sc 4x4 hebben ze toch ook een nette x12l , en reedy is een icoon
Ik zag vorige zomer een paar X12s sneuvelen.
En die 550 wordt te warm, lees ik op buitenlandse fora.

enige dat ik weet van reedy is dat het een gerenomeerd amerikaans merk is. onderdeel van team associated net zo als LRP

waar haal je de info vandaan dat het idem is als Gens Ace ? kun je dat onderbouwen?

Mike Reedy is een van de grondleggers van de RC en helaas vorig jaar overleden.

Ik heb een Gensace in de hand gehad, op een wedstrijd in Duitsland.
Daar waren de verdelers voor Duitsland aanwezig, en ik kan je verzekeren, het is dezelfde motor als een Reedy.
Niet dat deze beiden slecht zijn, maar er is een verschil in prijs dat alleen gebaseerd is op de naam die op de motor staat.

Zijn er mensen die toevallig weten waar ik aan goede pinions kan komen 20t-21t voor de smallere assen 3mm.
Ik zat al een beetje op Ebay the kijken, maar daar vond ik niet veel en weet ook niet wat voor kwaliteit het is.
3mm pinion 21t | eBay

Ik heb de CC 1415.

Ik heb ook een reducer sleeve. Of ik monteer hem niet goed, maar ik krijg de pinion niet vast gezet. Na een half rondje is de pinion weer los (en ben bang dat ik hem verlies).

Ik vond deze ook nog, maar weet niet of dat wat is...
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=63301

Gebruik ook zo een hulpstukje... Nog niet 1x los gekomen...

Goed om te weten, want dan ligt het dus aan het feit dat ik hem niet goed bevestig.... (of dat mijn exemplaar niet goed is, maar dat lijkt me niet zo waarschijnlijk).

Het schroefje van de pinion, draai ik dat op het open stuk van de sleeve of juist tegen het dichte gedeelte. Als ik het bij het open doe, dan 'draai' je de sleeve zo van de as af. Maar als ik het bij het dichte stuk doe, dan klemt mijn pinion niet.

Volgens mij is het hardstikke simpel, maar ik krijg het niet voor elkaar....

vastzetten met locktide,dat ben ik ook gaan doen toen me pinion losliet.
Bedoel je het inbusje neem ik aan?

Inderdaad gewoon door de opening op de vaste as van de motor klemmen.
Normaal kan dan je pinion nooit niet weg, tenzij het hulpstukje niet juist over het asje past...

Back