Shuang Ma 9100 Double horse vraagje..

Hallo allemaal..
Ik heb een 9100 gekregen van een collega die uit het buitenland kwam en dacht een leuke heli voor me mee te nemen..
Op zich zelf een leuk ding maar hij blijft enorm in zijn geheel naar links trekken..
Nu zitten er fixed links op , weten jullie waar ik verstelbare links kan krijgen? Zodat ik wat kan verstellen?
Internet helpt me niet veel verder , eenigste wat ik krijg is dat dat ding de prullebak in moet als ik zoek op google..
Aangezien ik meer in de boten thuis ben wil ik graag jullie ervaringen horen..
Zijn er trucjes om het snel (met deze links)te veranderen of moet ik gewoon ergens verstelbare links zien te vinden (of zelf maken)..

Bij voorbaat dank..
Marco..

Mijn allereerste vraag is, heb je ervaring met heli vliegen, zo niet, dan is het logisch dat je er niet mee kan vliegen.
Onder -minimale- ervaring versta ik het vliegen met een co-axiale heli oftewel een dubbel rotor systeem. Ik zelf heb (vlieg) ervaring opgedaan met de DH 9101 (co-axiaal) en sinds kort ervaring met de DH 9104 dat is de grotere uitvoering van de DH 9100.
Het is grote onzin om te zeggen dat Double Horse heli's in de asbak moeten als je een crash veroorzaakt. Onderdelen zijn goedkoop en gemakkelijk te verkrijgen.
Zelf heb ik 4 maanden ervaring met de 9101. (dubbele rotor)

Om een lang verhaal kort te maken.
Als je de DH9100 start en je geeft niet genoeg "gas" dan zal de heli als een gek naar links (of rechts) uitwijken. Dit is normaal, meestal ben je te bang om veel gas te geven.
Je moet direct wat extra (niet te veel) gas geven zodat de heli ca. een meter van de grond komt. Je zult dan zien dat de heli dan normaal reageert, mits de instellingen op de zender goed zijn ingesteld -is een kwestei van proberen.
Wat ook belangrijk is of de swashplate -tuimelplaat- horizontaal staat, dit kan je evt. verstellen door het armpje tussen de servo en tuimelplaat iets te verlengen dmv. het verdraaien van het plastic "kopje".
Door de zender instelling te wijzigen zou je het zelfde kunnen bereiken, maar dan verander je de voorwaartse of achterwaartse snelheid.

Nogmaals, als beginners heli is elke single rotor ongeschikt*. Uit mijn huidige ervaring met de DH 9104 is het veel moelijker om te beginnen met een single rotor heli en leidt meestal tot een teleurstelling

Ik ben benieuwd naar je antwoord.
met vr. groet
jaapkay
* of les nemen bij een vliegschool!

Back