SHULTZE kristallen

• Topicstarter Topicstarter Mattijs Van de Walle
  • Startdatum Startdatum
M

Mattijs Van de Walle

Guest
ik ben op zoek naar geschikte (normale grootte ) kistallen voor een SHULTZE alpha ontvanger.

Momenteel heeft ie heel weinig bereik (achter gekomen na men heli plots zonder motor van 30 meter hoog uit de lucht kwam gevallen)
en dat is bijna zeker te wijten aan de foute kristal keuze (als de motor niet draait is de ontvangst ook nog bedroevenswaardig en de meeste mogelijke problemen zoals kapotte antenne etc....zijn reeds overlopen + blijkbaar zijn SHULTZEs nogal moeilijk als het op kristallen aankomt)

tja das dus het probleem, ik kom van albatros en daar hebben ze mij het probleem kristal aangeraden. Ik heb trouwens ook een andere van dat type geprobeerd dus ofwel is m'n shultze gewoonweg kapot ofwel is het het kristal en dat laatste ,denk ik is een stuk aannemelijker.

terug met die handel, Alles meenemen en de boel ruilen.
Albatros is daar niet zo erg moeilijk in, als je er natuurlijk geen weken mee wacht.

Kris

kzal er in de loop van de week eens langs gaan met men probleem.
Ze hebben er wel alleen de kristallen die ze me reeds gegeven hebben dus ik verwacht eigenlijk niet dat het probleem opgelost kan worden

Ik denk niet dat het een probleem zal zijn om even een ander kristal te proberen.
BTW, komt de ontvanger ook van daar ? indien ja dan zullen jullie er wel uitkomen

Kris

drie weken binnen voor reparatie....ik haat het als je dingen nieuw koopt om ze meteen weer op te sturen...Net nog een nieuwe hs50 met een dooie plek binnengedaan om een maand later te horen dat 'ze' er niets aan vinden!

Ik heb ook een Schulze alpha ontvanger gekocht en meteen in mijn Holiday gepropt, maar ik kreeg behoorlijk wat tikjes en even later lag hij in een paar stuken in de akker. :(
Ik ben terug gegaan en kreeg meteen een nieuwe ontvanger maar die had het zelfde probleem, een paar meter bereik met ingeschoven antenne en het ledje knipperde haast uit het kastje. :?
Ik ben voor de derde keer terug gegaan en ontvanger + kristal omgeruild en ik ben nu 100 % tevreden met mijn ontvangertje. :D
Als je het mijn vraagt dan zou ik het kristal maar eens omwisselen(weer een kleintje), want iedereen die ik voor de rest spreekt in heel erg tevreden over deze ontvangertjes.
Ik kan nu heel de straat uitlopen met ingeschoven antenne (FF9) zonder dat het ledje knippert.
:banana:

tja, kheb twee kristallen van dat type geprobeerd en geen verscil.

Ik ben heel erg benieuwd wat de reparatie dienst zeggen.

Back