Wat ik me nog herinner van Old Warden (is al weer even terug), is dat de landingsbaan behoorlijk lang is (voor een Sopwith Triplane).
Waarom komt hij dan zo binnen?
Motor 'idling' (tenminste . . .?), slippend, en bij dit alles wetende dat de Triplane in termen van 'drag' en glijhoek nou ook niet bij de top hoort (vwb. drag wel

):
waarom plan je je landing dan zo?
Safety margin (heet dat zo?): ongeveer nul.
Samen met Murphy (motor pakt niet lekker op):
there you have it.
Maar ja, beste stuurlui . . .
Over een jaar of wat vliegt 'ie weer!
From Aviation Safety Network:
The Shuttleworth Collection's Sopwith Triplane replica G-BOCK "N6290" was substantially damaged on 29 June 2014 when it lost engine power and was caught by a gust of wind at very low level when about to land at Old Warden, Bedfordshire, at the end of its display routine. Smoke could be seen coming from the engine a few seconds before impact.
The gust of wind blew the aircraft into a perimeter fence, which "snagged" the aircraft's undercarriage, causing it to hit the ground and overturn. Pilot Roger Bailey was able to vacate the aircraft and walk away unscathed.
Niet genoeg veiligheidshoogte, dus (is mijn conclusie).
Always expect the unexpected!
Just my two cents.
jan.