side-by-sidepacks welke is goed?

hallo,
ik heb een tijd geleden een auto op marktplaats gekocht (hpi pro2)
en hij is gebouwd voor op de baan, en is ook heel snel.
nou zijn de accu's zeer slecht en die zijn niet meer goed te krijgen dus nu zoek ik een goede accu
het zijn side by side packs, dus aan elke kant van de auto 3 baterijen die met elkaar verbonden zijn (dat zijn toch side by sides?)
wie weet er goede packs?
ik heb gehoord dat ze bij de echte wedstrijden met 4200 mAh's rijden van een bepaald merk. (welke?)
maar goed, nu allemaal reageren graag.
groeten, lord

Op het moment zijn de IB4200 en de GP4300 cellen het meest gebruikt. Ga je er geen wedstrijden mee doen zou ik je de GP3700 cellen aanbevelen, die hebben genoeg capaciteit maar je mag ze ook een beetje mishandelen (deep-ontladen etc) waar de nieuwste cellen toch meer gevoeliger voor zijn.

ik ga er in ieder geval nu nog geen wedstrijden mee rijden dus die gp3700 lijkt me wel wat.
maar hoeveel kosten die cellen? ik heb er 6 nodig

oja ik heb gehoord dat ik zogeheten saddlepacks heb, en het zijn dus geen side by side packs.
het zijn aan elke kant van je auto 3 batterijen, die met een kabeltje aan de andere kant zitten.

Gewoon 6 losse cellen halen met soldeer-lipjes en de juiste aansluitstekkers.

De cellen kosten rond de 5 tot 6 euro per stuk voor normale.

Matched cellen betekent dat de cellen eerst allemaal op een computer zijn geweest en qua specs (capaciteit, voltage en weerstand) op een rij zijn gezet. De beste 6 cellen is het duurste pakket welke overigens nooit de winkel zal zien en de slechtste 6 cellen zal dan nog een duurder prijskaartje kennen dan 6 losse niet gematchde cellen.

Dus hoe meer je betaalt des de hoger de spanning van je pakket zal zijn met een maximale capaciteit voor die cellen.

dus het is voor mij misschien voordeliger om niet gematched te nemen? (ik ga er ook geen miljarden voor uitgeven)

in ieder geval, ik ga dinsdag naar krikke in groningen en daar vraag ik nog wat advies bij meneer Dennis. dan denk ik dat ik daar een accu haal.

he ik ben vandaag naar krikke geweest, en ze zeiden dat de intellect 4200's niet zo gevoelig zijn als ik dacht, als je ze na gebruik weer oplaadt is het wel goed. dus heb ik die genomen en daar heeft dennis hem voor me gesoldeerd.
ze kosten wel wat maar dan kan je er ook heel lang mee doen.
ik was toen wel errug moe omdat vannacht de kat naar boven was geglipt en de hele tijd om aandacht vroeg....
in ieder geval is dit topic klaar

Back