side en downthrust bij Protech Staudacher GS600

Hallo allemaal, ik zit met een vraagje in verband met de afbouw van een Protech Staudacher GS600 met 183cm span.

In de handleiding staat dit over side en downthrust;

The engine thrust line is 50mm down from the top of the engine box.
The sidethrust is 2° and the back side of the engine should be above 5mm from the center line.

Ik heb de motor 5mm boven de centerlijn geplaatst(horizontaal), maar wel pal in het center van het midden, verticaal gezien.

Kan dit problemen opleveren?

Ter verduidelijking;

Protech T0367 GS600 ARF Instruction Manual pdf free ebook download from www.rctube.eu

Pagina 12 vind je de bewuste passage...

Alle tips welkom.

motorschot heeft van fabriek af zijwaartsstelling. maar as komt niet in center uit,doordat ik de motor in het center van de firewall heb geplaatst..

Horizontaal... Het ziet er acceptabel uit. Doordat er reeds zijwaartsstelling in firewall zit, moet je normaal de motor wat uit het center plaatsen, opdat de as van de motor dan mooi in het midden van het vliegtuig naar buiten komt. Ik plaats straks eens een foto.

Ziehier, de kist waar het om gaat.

full

full

full

Opzich valt het best mee, ofwel klopt de manual niet, de beschrijving in de manual is allesinds onder niveau.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan vrij eenvoudig uitrekenen hoeveel de motor uit de hartlijn geplaatst moet worden om de juiste side trust te creeeren...het enige wat je moet weten is de lengte van de motor.

De motor enkele mm verplaatsen zal niet meer lukken, daar de firewall anders teveel verzwakt word door de dicht bij elkaar gelegen gaten..

Back