Sideforce generators en T-canaliser ?

Discussie in 'F3A' gestart door HansL, 21 mei 2013.

  1. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (Belgiƫ)
    In de doos van de Wind S50 E zitten sideforce generators - denk ik - (2 stuks voor elke vleugelhelft).

    Nu ken ik die dingen wel van het F3P vliegen, maar daar zijn ze relatief gezien een pak groter (vooral hoger). Hebben ze dezelfde functie? En zijn het wel degelijk sideforce generators?

    Verder zal ik bij ons op de club iemand met een angel 50 waarop hij zelf een T-canaliser had geplaatst. Blijkbaar verhoogt de effectiviteit van het rudder sterk met zo'n T-canaliser. Heeft het zin om een T-canaliser te hebben op een 50 klasser?
     
  2. ruud01

    ruud01

    Lid geworden:
    7 aug 2003
    Berichten:
    369
    De stipjes voor op de vleugel zijn ' snap strips' hierdoor snapt je vliegtuig beter.
    Wil je het C programma leren kan je ze beter weg laten. aangezien er geen snaps in het programma zit en het dus niet nodig is.
    Voor het B programma met 1 snap zou je het kunnen toevoegen al doet het niet heel erg veel.

    De t-canaliser geeft een beter effect op je rudder. Dit geeft vooral voordeel in langzame rollen en meskant vliegen. zeker voor eht C programma is dit niet echt van belang.
    Ik zou hiermee eerst een tijdje zonder gaan vliegen. als je het vliegtuig helemaal goed kent kan je er mee gaan proberen en voel je zelf het verschil.

    Het blijft dat een zwaartepunt op het voorst aangeven punt en hele kleine precieze roer uitslagen veel belangrijker zijn.
     

Deel Deze Pagina