Sig Akrobat

• Topicstarter Topicstarter dvzuid
  • Startdatum Startdatum
D

dvzuid

Guest
Hallo allen,

ik heb afgelopen weekend een nieuwe bouwdoos van de Sig Akrobat gekregen en wilde weten of iemand enige ervaring had met deze kit en misschien enkele bouwtips maar ook vliegervaring, daar het al een ouder design is. Ik vond de lijnen van de Zlin Akrobat altijd heel mooi, dus dit was een zeer welkome aanwinst, en ben er ook heel blij mee.

Gr.,
Dirk

Ik ken de bouwdoos alleen uit advertenties en ik geloof een recentie in de jaren '70 in de Aeromodeller. Ik geloof dat men er wel enthousiast over was, op de zelfde manier als men dat over de Twister en Banshee was: goede 6cc stunttrainers waar je ook zeker je eerste wedstrijdervaring mee kunt opdoen. Ik heb geloof ik gehoord dat men de Akrobat als een profile Nobler betitelde. Hij heeft toch een tapse en in dikte naar de tippen aflopende vleugel zoals een Nobler? Heeft hij ook een neusindekking en dus een D-box? Dan heeft het zin ook de rest (profiel, spanwijdte, flaps, momenten etc) te vergelijken met de Nobler. Hij heeft dus een veel betere vleugel dan de Twister en Banshee. Al met al moet het een goed vliegende kist kunnen worden. De doos is, in tegenstelling tot de Twister en Banshee die het eeuwige leven lijken te hebben, is de Akrobat op een gegeven moment uit produktie gegaan, maar ik meen dat Topflite er inmiddels weer een ARF versie van uitgebracht heeft. Het toestel lijkte me een goede kandidaat voor een OS 46 LA als je nog geen geschikte motor hebt. Ik weet waar deze motoren voor 75 euro te krijgen zijn, nieuw en met uitlaat. Als je daar meer over wilt weten, mail of pm me dan even.
PP

Back