sig fazer

hallo allemaal,

zoals jullie zien ben ik nog niet zo oud en ik vlieg zins een jaar met een calemato.
landen vliegen opstijgen het gaat heel goed geen probleem mee.
nu ben ik bij mijn vliegclub op de funfly 2e geworden en heb een sig fazer gewonnen.(ik ga waarschijnlijk nog een four star 40 kopen omdat van calmato naar fazer een te grote stap is)
sig_fazer.jpg

nu heb ik twee vragen.
1. wat zijn jullie/uw ervaringen met dit vliegtuig?
2. hoe kun je het beste gewicht verdelen? (ik zou zo veel mogelijk in de vleugels laten verdwijnen dat lijkt me mooi strak staan, zoals de tank maar ik weet niet of dit kan)

gr.

gerbert

Gefeliciteerd met je vliegtuig

google maar eens sig fazer dan zie je dat op dit forum meer info staat zoals een brandstoftank in de vleugel en een tank op de neus aan de andere kant van de motor.

Wanneer je goed met een trainer met rolroeren kan vliegen dan kun je onder begeleiding ook wel voorzichtig met deze beginnen. Hou dan de uitslagen klein en misschien ook expo op de zender mee mixen. Door de grote vleugel zal hij ook langzaam kunnen vliegen mits de motor niet heel groot is

bedankt maar ik ga hem waarschijnlijk nog niet bouwen omdat ik eerst mijn twee de vliegtuig wil bouwen/kopen maar zou je mischien een link willen plaatsen want ik kan niets vinden.
maar mijn grooste probleem is GELD omdat ik 12 ben is hier niet heel makelijk aan te komen.
maar toch bedankt

gr. gerbert

Ik heb met dat kistje veel vluchten en plezier gemaakt.
Heb er twee gehad, eerste is plat gegaan nadat ik met een duik uit een figuur kwam op lage hoogte wat wel de bedoeling was, maar de stabilo brak doormidden...
dat was in de 25-26ste vlucht.
Daar doe je dus niets meer aan, opvangen was geen denken aan en herstellen nog minder.
Bij de tweede, gemaakt van plan had ik er een volle balsaplank in het stabilo ter vervanging van het latenwerk.
Ik denk wel dat de oorsprong van die breuk tijdens het transport in ontstaan.
Deze 2de leeft nog na de tweede motor, al is er door het vele raggen en spelen ook al wat aan hersteling nodig geweest.
Vervoer is een klein minpuntje doordat de vleugel vast zit vind ik.(eigen aan dit model)
Als je hem van kit mooi recht in elkaar zet, vliegt het vanzelf zonder dat je maar iets moet trimmen, was bij men eerste het geval (gewoon of rugvlucht geen verschil)
Verder kan je kiezen op gebied van roeruitslagen, op de kleine standen vliegt het als een trainer, maar het toestel vliegt zoals de piloot het stuurt (corigeert zichzelf niet)
Je moet hem met de vlakke vleugel in en uit de bocht sturen.
Niet meteen iets voor een eerste of tweede kist.
Maar ik blijf erbij het is een leuk en goedkoop kistje dat snel in elkaar zit, waar je lol aan hebt.
Ooit bouw ik nog een derde.

heel erg bedank voor de info ik zal dit zeker me nemen
over het transport ik heb een fiestkar met een frame dat een v op zijn kop is met uitstekende stangen er aan dus ik leg hem met de neus naar onderen en zijn vleugel op een stang en de stabilo de lucht in dit is dus waarschijnlijk geen probleem

Met een fiets kar zal het zo wel lukken, geen probleem.
Bouwen die kist zou ik zeggen...
En als je je laat bijstaan daar een ervaren vlieger, op hoogte overneemt zie ik weinig probleem voor in het begin.

Ik denk dat je beter even de zoekfunctie kunt gebruiken of een nieuw draadje starten voor deze vraag want hier kijken maar een paar mensen naar en die hebben geen four star blijkbaar

is er verder nog iemand die tips heeft of ervaring met dit vliegtuig

als het om de fourstar gaat kan ik alleen maar positief zijn.
erg fijne vlieger en kan echt heel erg veel. raak je niet snel op uitgekeken.
gebruik even de zoekfunctie voor bouw verslagen de mijne staat er ook ergens bij.

mijne is vandaag helaas naar de eewige jacht velden gegaan....:(

klikkie doen voor mijn bouwverslag

Grt,
Stephan

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,
Ik heb ook enkele Fazers gehad de eerste gebouwdt volgens de bouwbeschrijving en niet aangepast. De volgende heb ik aangepast heb het stabilo verstevigt door aan de onder en bovenkant (bij de romp)een driehoek balsa latje te plaatsen en verder heb ik de servo`s voor het hoogte en richtingsroer verplaats naar achteren in de romp net voor het stabilo.
Het model vliegt erg goed,het is echter geen beginnersmodel en ook al kun je redelijk met de Fourstar overweg dan nog is het oppassen geblazen en zou ik met kleine uitslagen beginnen.

Succes.

maar jij heb dus je servo's niet in je vleugel gedaan en ik snap niet hoe je die stabilo gemaakt hebt???

Laatst bewerkt:
Gerbert, als je niet zoveel geld hebt zou ik het niet gaan uitgeven aan nog een vliegtuig maar deze gewoon opbouwen en gaan vliegen. Zelf ben ik ook van een hoogdekker naar deze als tweede kist overgestapt en dat ging prima. Zorg er alleen voor dat de uitslagen niet te groot staan en laat de eerste vlucht door een ervaren vlieger doen (dit omdat de ailerons vrij groot zijn en je waarschijnlijk de eerste vlucht wel flink moet trimmen als het niet helemaal recht staat).

Fazer vliegt verder prima, ik heb hem zelf gevlogen met een 32SX en een 46FX. 32SX was power zat!

Volkert

nog een 2e antwoord, doe de tank gewoon zoals het hoort (dus erachter of aan de andere kant). Waarom zou je je leven moeilijk maken en in de lucht zie je er toch niks van.

Volkert

Ik weet niet hoe de fazer vliegt, maar ik ben van een calmato naar een sig fourstar gegaan.. en dat is een middendekker, mij is verteld dat laagdekkers nog lastiger vliegen dan middendekkers (mits je de uitslag laag zet)? of vergis ik me hier...bij mij is het goed gellukt, en heb heel veel plezier gehad/nog steeds aan die fourstar :)

mvg

Back