hoi!
volg deze site al best lang, en vond het toch maar is tijd om ook de bouw van mijn sig pipercub te delen
Nadat mijn foamy piper meer uit glastape bestond dan foam, heb ik besloten dit pakket maar is een poging te geven!
Hier een bouwverslag en een ietswat sarcastisch filmpje
de doos is toch wat groter dan ik had verwacht
Begonnen met vleugels:
speldenfeest:
onderkant:
Andere helft van de vleugel ook gemaakt, en alles samengebracht tot 1 vleugel. niet handig voor vervoer, maar wel lekker sterk
Begonnen met de romp:
rompdelen aan elkaar gemaakt:
cabine gemonteerd, en wat verder gebouwd:
elevator en rudder gemaakt, en staart van romp verder afgewerkt:
vleugeltje erop, toch even kijken of het al ergens op lijkt
Rudder en evevator servos geinstalleerd:
Begonnen aan wat ik dacht het lastigste klusje zou zijn, staat verder ook niet veel over in de handleiding, wel wat op de tekening. Ik heb besloten klikverbindingen vast te epoxyen aan beide zijden zodat deze makkelijk afneembaar is:
En hij is ruw af! weer wat fototjes
Begonnen met het bespannen met oracover. Eerst de vleugel:
Had 2 meter rood gekocht, net niet genoeg over voor de ailerons
Dan maar wit! Ziet er nog best leuk uit ook 
Staart compleet bespannen, blijf een rotklusje!
Romp klaar en bespannen, nu nog een paar laagjes wit erover om het af te maken (zie achter in het raam mn tiger moth binnenkort ook bouwdraad van
)
Kon het niet laten na wat licht schuren den bliksem en decals erop te plakken om te zien hoe het eruit ziet:
Raampjes ingelijmt, motorkapje passend gemaakt, motormount gemaakt zodat alles netjes past:
laagje verf erop, landiggestel verder afgemaakt en klaar is kees!
Het viel me op dat ik helemaal niets hoefde te doen om deze te balanceren!! Met een 3s 2200 lipo in de neus is deze perfect gebalanceerd
vliegklaar gewicht: 1754 gram!!! Had rond de 2,5 kilo verwacht, helemaal goed dus
Nu eerst "maidenen" om te zien of het het waard is nog meer uur erin te steken om deze meer 'schaal' te maken!
volg deze site al best lang, en vond het toch maar is tijd om ook de bouw van mijn sig pipercub te delen

Nadat mijn foamy piper meer uit glastape bestond dan foam, heb ik besloten dit pakket maar is een poging te geven!
Hier een bouwverslag en een ietswat sarcastisch filmpje

de doos is toch wat groter dan ik had verwacht

Begonnen met vleugels:

speldenfeest:

onderkant:

Andere helft van de vleugel ook gemaakt, en alles samengebracht tot 1 vleugel. niet handig voor vervoer, maar wel lekker sterk

Begonnen met de romp:

rompdelen aan elkaar gemaakt:

cabine gemonteerd, en wat verder gebouwd:

elevator en rudder gemaakt, en staart van romp verder afgewerkt:

vleugeltje erop, toch even kijken of het al ergens op lijkt

Rudder en evevator servos geinstalleerd:

Begonnen aan wat ik dacht het lastigste klusje zou zijn, staat verder ook niet veel over in de handleiding, wel wat op de tekening. Ik heb besloten klikverbindingen vast te epoxyen aan beide zijden zodat deze makkelijk afneembaar is:

En hij is ruw af! weer wat fototjes

Begonnen met het bespannen met oracover. Eerst de vleugel:

Had 2 meter rood gekocht, net niet genoeg over voor de ailerons

Staart compleet bespannen, blijf een rotklusje!

Romp klaar en bespannen, nu nog een paar laagjes wit erover om het af te maken (zie achter in het raam mn tiger moth binnenkort ook bouwdraad van

Kon het niet laten na wat licht schuren den bliksem en decals erop te plakken om te zien hoe het eruit ziet:

Raampjes ingelijmt, motorkapje passend gemaakt, motormount gemaakt zodat alles netjes past:

laagje verf erop, landiggestel verder afgemaakt en klaar is kees!

Het viel me op dat ik helemaal niets hoefde te doen om deze te balanceren!! Met een 3s 2200 lipo in de neus is deze perfect gebalanceerd

vliegklaar gewicht: 1754 gram!!! Had rond de 2,5 kilo verwacht, helemaal goed dus

Nu eerst "maidenen" om te zien of het het waard is nog meer uur erin te steken om deze meer 'schaal' te maken!
Laatst bewerkt: