SIG piper cub 1/6

Hallo Mede modelbouwers,

Ik heb mijn Piper-Cup van SIG schaal 1/6 nu bijna klaar maar wil hem toch graag naar electro ombouwen i.p.v. de 4tak Saito want dat vind ik toch wel makkelijk zo met lipo's :p

Ik heb net eens bij hobbyking zitten kijken maar kom er niet uit wat voor motor ik zou kunnen gebruiken met welke prop voor een gunstige vliegtijd en waar ik rekening mee moet houden van het gewicht.

Ik heb een aantal 3 S lipo's liggen van 2200mha maar eventueel een nieuwe lipo kost ook niet alles.

Als regelaars heb ik nog twee nieuwe Turnigy 80A regelaars liggen.

Wat voor motor set-up raden jullie mij aan? Ik wil gewoon lekker lang kunnen vliegen.

Ik heb meteen nog een vraagje ik vind het toestel bekleden met glass en dan spuiten toch wel mooier dan met folie kan dit of wordt hij dan te zwaar?

Met vriendelijke groeten,
Joffre

sig-piper-cub-1-6-electro-klaar-met-maiden-filmpje

Dit is de mijne! ook electro, en vlieg deze ook met 3S 2200 packs.

Ik vlieg m met een TR 35-42C 1100kv en 60A regelaar. vlieg meestal 2/3 gas, dan vliegt ie mooi schaal. Lipo is wel leeg na 5 minuten. en kleiner dan deze motor zou ik echt niet gaan!

dus mocht je langer willen vliegen, dan zou je je lipo's paralel kunnen schakelen voor meer MaH!

De mijne weegt vliegklaar maar 1,7 kilo, niet veel dus voorr zo'n grote bak, glassen kan prima, wordt ie wel zwaarder.. Als je dat doet zou ik voor de zekerheid wel 4S lipo's aanschaffen, heb je net iets meer power :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Is dit de Cub van 1800mm? Bestelnummer SIGRC3? Ik hen er al een van Sig/Herr namelijk de HRR505 van "48" spanwijdte maar wil graag een grotere bouwen en die van jou ziet er mooi uit.
Mvg Ron

Hoi ron,

Ik heb deze gemaakt:
Piper J-3 Cub - Model Airplane 1/6th Scale - SIG Mfg. Co., Inc. met inderaad [Fabrikantnummer: SIGRC3]. Neem aan dat Joffre deze ook bedoeld?

is inderdaad 1800mm span! Zit er heel erg over na te denken de clipped wing ook te maken, vliegt namelijk geweldig deze piper!

Als je deze maakt, en het uiteindelijke vliegewicht komt boven de 2 kilo uit zou ik wel echt een maatje groter motor nemen! 4260 600 kv of zo, met een 13 of 14' prop. Gebruik zelf nu 13x7.

Ben wel benieuwd naar wat foto's mocht je hem gaan glassen!

Ik ga deze week eens kijken of Hobby in hem op voorraad heeft. anders bestel ik hem wel zelf in het buitenland.
Bedankt voor de info!

mvg. Ron

Back