signaal zender-ontvangerapparaatje gezocht...?

Discussie in 'MBF Labs' gestart door freebutterflyx, 28 aug 2022.

  1. freebutterflyx

    freebutterflyx

    Lid geworden:
    23 jan 2005
    Berichten:
    293
    Niet direct modelbouwgerelateerd maar ik probeer het hier toch eens.

    Ieder jaar gaan we met een groepje vrienden enkele keren naar pretparken.
    Eén iemand van de groep mag om medische redenen niet in rollercoasters (en hij durft trouwens toch niet) en hij is dus altijd de cameraman van dienst. Zelf hebben we op de rollercoasters een Gopro mee en hij staat dan ergens stategisch naast de baan om de (passerende) rit te filmen met een videocamera.

    Het probleem is altijd dat hij niet weet wanneer de rit vertrek waar wij opzitten omdat we elkaar meestal niet zien als de rit vertrekt. Dan moet hij dus een aantal passerende ritten filmen tot hij die van ons heeft.
    Soms proberen we net voor de start nog een sms of whatsapp te sturen zodat hij weet dat we bijna vertrekken. Maar bij sommige (en in sommige pretparken redelijk veel) rollercoasters moet je alles (rugzak, gsm, ...) reeds in bewaring geven aan de ingang. En sommige van ons nemen de gsm gewoonweg niet mee.

    Dus zijn we op zoek neer een eenvoudige signaalzender-ontvanger.
    Gewoon iets kleins die een simpel signaal naar de ontvanger stuurt. bvb sleutelhanger met één knop. Dit is dan klein genoeg waarmee we net voor de start een signaal zouden kunnen sturen naar onze cameraman, al dan niet naar zijn gsm.

    Maar ...
    bestaat zoiets? Simpel, niet duur,....
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2022
  2. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Een radiografische deurbel van een niet nader te noemen supermarktketen uit Duitsland? Kost 1-2 tientjes of zo.
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    een goedkoop portosetje een optie?
    In pretparken letten ze wel op rugzakken, tassen en omhoog gestoken telefoons maar een porto, eventueel met een koptelefoontje en microfoontje zien ze niet.

    Andere optie is een alarmknop.
    Die werkt via een gsm kaartje en belt dan een nummer als je op de knop drukt.

    GJ
     
  4. freebutterflyx

    freebutterflyx

    Lid geworden:
    23 jan 2005
    Berichten:
    293
    Zo'n walkie-talkie had ik ook al aan gedacht.
    Maar eerder heb ik het al geprobeerd met een kleine "klassieke" gsm. Die is amper 1/3 van de omvang van een huidige smartphone en daar kon ik nog vlug een sms mee versturen.
    Maar dit hadden ze op een gegeven moment ook gezien en deze gsm moest ook in bewaring. (ze zijn bang dat alles die los in de broekzat zit er kan uitvallen tijdens de rit)

    Vandaar dat ik iets klein en simpel zocht in de genre van bvb een armband of sleutelhanger.
    Bvb een seniorenalarm die op 4G werkt zou ideaal zijn maar dat kost ook al wat. Een beetje veel voor het doel.
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
    Er zijn zat 433mhz modules te vinden met ook sleutelhanger zenders. Of ze ver genoeg komen is de vraag....
     
  6. ikonmy

    ikonmy

    Lid geworden:
    27 okt 2008
    Berichten:
    58
    Locatie:
    Leusden
    Draadloze deurbel op batterijen/accu ???
     

Deel Deze Pagina