signaaldraad ontvanger stroompje

hee allemaal:D

een mischien domme vraagmaar ik kan het nergens vinden hier:

een ontvagnerheeft 3 aansluitignen, de +, de -, en de signaaldraad.
door de + naar de - loopt meestal rond de 5 volt.

nu wil ik graag een elektrische schakeling maken (door middel van een transistor)
de stroom loopt alleen door een transistor (van c naar e) als er een klein stroompje is van b.
zou ik de signaalaansluiting van de ontvanger kunnen gebruiken als b?
zo ja, hoe zou ik dat dan allemaal aan moeten sluiten? (de grote c naar e komt van de aandrijfaccu)
liefst een fototje of schemaatje heo dat zou moeten...

of zijn er standaard setjes tekoop warmee je aparte elektrische kringen kan maken?

groeten ike

Uit de signaaldraad van een ontvanger komt ongeveer 50 maal per seconde een impuls die, afhankelijk van de stickpositie, een lengte heeft van 1 tot 2 milliseconden. Ik vraag me af wat je met die (versterkte) impuls wilt gaan doen.

Eigenlijk kan je daar niets mee.

Als je met je ontvanger iets wilt aan- en uitschakelen, dan heb je veel meer nodig. Dat soort schakelmodules zijn verkrijgbaar in de modelbouwhandel of bij Conrad.

Ik heb het idee dat jouw elektronica kennis niet voldoende is om dit tot een werkend iets te krijgen, met het risico dat je je ontvanger opblaast. Dus koop bij de Conrad een kanaal schakelaar bouwpakket zoals 235377, en je zult verbaast zijn wat er allemaal nodig is om een ontvanger signaal om te bouwen naar een schakel contact.

Als je een 1K - 10K weerstand tussen de ontvanger en de ingang van de transistor zet kan er weinig misgaan. Een beetje experimenteren met electronica is ook leuk!

ik heb nu een servo op een schakelaar geplakt, werkt super, wel zwaar maja,

wil er in winter mee nachtlvliegen + keer vuurwerk ofzo erop (alsikdit niet mag posten, verwijder het dan)

groeten ike:D

Back