Signaalverlies taranis ontvanger in epsilon

Discussie in 'Model elektronica' gestart door henkbraam, 10 jul 2015.

  1. henkbraam

    henkbraam

    Lid geworden:
    11 jul 2004
    Berichten:
    246
    Locatie:
    doetinchem
    vanmiddag de epsilon gevlogen met de taranis,na eerst de antenne,s naar buiten gebracht te hebben.
    door het verwerkte koolstof in de romp was dit nodig,30 mtr in de range mode was echt niet haalbaar,dus de antennes naar buiten gebracht.
    maar tijdens het vliegen vanmiddag regelmatig low en critecal alarm,uit de log blijkt de rsssi regelmatig onder de 40 te komen,en zelfs naar 15 en 1sec 0,heeft iemand een idee wat ik hier nog aan kan doen?in de sundowner heb ik er totaal geen last van ook al leg ik de antenne,s parallel.....
     
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.354
    Locatie:
    Woerden
    Waarschijnlijk schermt de koolstof in je romp af en toe de antennes af zodat die de zender niet meer kunnen "zien".
    Voor alle zenders en ontvangers is het heel belangrijk dat er geen elektrisch geleidende materialen tussen de ontvanger antenne en de zender komen. Hoe hoger de frequenties des te sterker dat effect wordt, dus bij de 2,4GHz is dat heel sterk.
    Zitten de antennes bijvoorbeeld aan de linkerkant en jij staat met je zender aan de rechterkant van je model dan kan de koolstof in de romp de signalen van de zender hinderen en soms zelfs helemaal tegen houden. Je zal mogelijk de plaatsing van je antennes moeten aanpassen.
     
  3. henkbraam

    henkbraam

    Lid geworden:
    11 jul 2004
    Berichten:
    246
    Locatie:
    doetinchem
    klopt ernst,heb de positie antenne,s veranderd,en tevens de ontvanger verplaatst,er is nu duidelijk verschil te zien in de range mode op zender,dus epsilon vliegers hou het in de gaten, in de rompen van de epsilon zit veel koolstof verwerkt,antenne,s moeten sowieso naar buiten,het beste 90 graden,morgen ga ik weer vliegen en hoop dat het dan oke is.
     

Deel Deze Pagina