Wel A.U.B. de tongue-in-cheek mode aanzetten voor het lezen
Hallo,
deze is ook leuk. Maar dan wel elektro met een soundmodule.
Aub even geluid aanzetten.
groeten
Helmut
[media=youtube]ZMCHb1lObQQ[/media]
WAAR-DE-LOOS!!!! en wel hierom:
Maar ook zeker een ombouw naar elektro.
Het geluid wordt daarmee realistischer, aangezien de nitro in mijn optiek teveel overheerst.
Niet alleen was de rookpluim in die videoveel te klein en kortdurend, de warmdraai periode was ook onrealistisch kort, dergelijke motoren hebben minstens 5-10 minuten nodig voor je ze veilig kunt gaan belasten.
Als de heli van links naar rechts voorbij vliegt giert je het tandwielgeluid en het gejank van de ESC je om de oren, en van rechts naar links hoor je de geluidsmodule "een beetje" onder het gejank van de tandwielen door... Hoezo overheerst Nitro... electro NIET????
Je hoort de geluidsmodule totaal niet meegaan als er pitch gegeven wordt, terwijl een motor die constant toerental draait bij variabele belasting, duidelijk héél anders gaat klinken...
Allemaal flink flauw geouwehoer natuurlijk, maar alleen bedoeld om het volgende te verduidelijken:
Het word tijd om eens op te houden over dat Nitro geluid, want het is niet meer dan een perceptie: afgelopen donderdag hadden we bij hoge uitzondering een T-rex 700 in de zaal, en nu hebben wij een behoorlijk grote zaal (40 x 26 x 11 meter), en de heli was op dat moment als enige in de lucht in een gewone stationaire hoover, maar IEDEREEN in de zaal had moeite om zich boven dat geluid uit verstaanbaar te maken.
Electroheli's maken OOK geluid.... VEEL!
Gloeiplugmotoren zijn een aandrijfvorm, die ligt je of niet, dat moet ieder voor zich weten, maar het is gewoon van de zotte, dat een brandstofmotor dit in mijn ogen negatieve commentaar uitlokt. Als het een turbine was geweest, had iedereen ondanks de 100+ decibell namelijk WEL klakkeloos Oehhh en Aahhh geroepen.
Ik word een beetje flauw van het feit dat brandstof blijkbaar een beetje "sociaal besmet" verklaard moet worden door sommigen, en sorry, maar dat heeft die schitterende S-58 uit de beginpost domweg niet verdiend.
Dit is het forum schaalheli's, NIET het forum "Electro-only"....
Groet, Bert
(en ja, ik ben chagrijnig, want ik ben net afgelopen week gestopt met roken....)