Sikorsky S58 schaalheli

Hopelijk mag deze hier gepost worden.
Even deze meegeven omdat ik deze fantastisch vind.
Bij ons op de club deze mooie heli met zwaaiende bemanning erin.
Hoe fantastisch is deze gebouwd zeg!
Zeer mooi alleszins.
Mvg Wes.
frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Laatst bewerkt door een moderator:
iig een heel mooi vliegbeeld,

dat is voor mij het belangrijkste,
dat dat mannetje zwaait is leuk,
maar dat de heli goed en strak vliegt,

.. vind ik .. beter.

Groet
Uwe

Mensen dit is de voorganger van de seaking deze had een stermoter voorin heel apart.De s58 was eerst ook mijn keuze maar kon het mechaniek dat ik wilde gebruiken niet kwijt dus is het de bell geworden.Deze s58ziet er geweldig uit.
Gr Arie.

Schitterend! Direct ombouwen naar elektro en een schaalkop erop zeg ik!:D

schaalkop vind ik prima, te hopen dat die dan nog goed vliegt,
tot nu toe heeft die een paddelstang,
volgens mij een heel groot verschil bij grotere heli's,

en elektro ombouwen, hoezo geld weggooien als het zo goed is, ha ha (grp.)

Groet
Uwe

Schitterend! Direct ombouwen naar elektro en een schaalkop erop zeg ik!:D

Die schaalkop, ben ik het wel mee eens (duh!:rolleyes:)

Maar de opmerking "Direct ombouwen naar electro" vind ik toch werkelijk een beetje totaal nergens op slaan....

Voor die mensen die er van houden, is brandstof nu juist een van de belangrijke onderdelen van de vliegbeleving, voor anderen is het een manier om kosten te besparen.

Pas als je een hekel aan herrie hebt, of twee linkerhanden, of je vliegplek stelt eisen aan het geluid, dan kun je dat soort statements doen....

Als je nu nog iets gezegd had in de trend van "dat zou zich mooi lenen voor een ombouw project" dan was dat heel anders overgekomen...

Groet, Bert

Allereerst even mijn complimenten voor deze prachtige heli! Waanzinnig realistisch gebouwd met klapbare staart. Dat zwaaiende mannetje maakt het helemaal af.

Dan nu mijn ongezouten mening :P :
Sowieso het ombouwen naar een schaalkop zou deze heli nog realistischer maken.
Maar ook zeker een ombouw naar elektro.
Het geluid wordt daarmee realistischer, aangezien de nitro in mijn optiek teveel overheerst.

Dat vind ik ook, met elektro overheerst het rotorgeluid, zorg dan wel dat je een stille gear hebt want dat gejank van tandwielen is erg irritant. De Sikorsky S58 heeft zo`n jankgear en dat is jammer.

Wel A.U.B. de tongue-in-cheek mode aanzetten voor het lezen ;)

Hallo,

deze is ook leuk. Maar dan wel elektro met een soundmodule.

Aub even geluid aanzetten.

groeten

Helmut

[media=youtube]ZMCHb1lObQQ[/media]

WAAR-DE-LOOS!!!! en wel hierom:

Maar ook zeker een ombouw naar elektro.
Het geluid wordt daarmee realistischer, aangezien de nitro in mijn optiek teveel overheerst.

Niet alleen was de rookpluim in die videoveel te klein en kortdurend, de warmdraai periode was ook onrealistisch kort, dergelijke motoren hebben minstens 5-10 minuten nodig voor je ze veilig kunt gaan belasten.

Als de heli van links naar rechts voorbij vliegt giert je het tandwielgeluid en het gejank van de ESC je om de oren, en van rechts naar links hoor je de geluidsmodule "een beetje" onder het gejank van de tandwielen door... Hoezo overheerst Nitro... electro NIET????

Je hoort de geluidsmodule totaal niet meegaan als er pitch gegeven wordt, terwijl een motor die constant toerental draait bij variabele belasting, duidelijk héél anders gaat klinken...

Allemaal flink flauw geouwehoer natuurlijk, maar alleen bedoeld om het volgende te verduidelijken:

Het word tijd om eens op te houden over dat Nitro geluid, want het is niet meer dan een perceptie: afgelopen donderdag hadden we bij hoge uitzondering een T-rex 700 in de zaal, en nu hebben wij een behoorlijk grote zaal (40 x 26 x 11 meter), en de heli was op dat moment als enige in de lucht in een gewone stationaire hoover, maar IEDEREEN in de zaal had moeite om zich boven dat geluid uit verstaanbaar te maken.

Electroheli's maken OOK geluid.... VEEL!

Gloeiplugmotoren zijn een aandrijfvorm, die ligt je of niet, dat moet ieder voor zich weten, maar het is gewoon van de zotte, dat een brandstofmotor dit in mijn ogen negatieve commentaar uitlokt. Als het een turbine was geweest, had iedereen ondanks de 100+ decibell namelijk WEL klakkeloos Oehhh en Aahhh geroepen.

Ik word een beetje flauw van het feit dat brandstof blijkbaar een beetje "sociaal besmet" verklaard moet worden door sommigen, en sorry, maar dat heeft die schitterende S-58 uit de beginpost domweg niet verdiend.

Dit is het forum schaalheli's, NIET het forum "Electro-only"....

Groet, Bert

(en ja, ik ben chagrijnig, want ik ben net afgelopen week gestopt met roken....)

Het doet mij ook een beetje denken aan vroeger, ik had toen zo`n tractor met pedalen, en ik deed dan heel hard BRRRRRRRRR om zo net te doen alsof er een echte motor inzat. Een paar jaren later pakte ik het beter aan, ik monteerde stukjes karton op mijn voorvork van mijn fiets mbv. wasknijpers. Tegen de spaken en dat maakte dan een soort van motorgeluid. Dat maakte wel indruk, maar was tijdelijk.

De man die deze prachtige Sikorsky S58 schaalheli heeft gebouwd en vliegt is een kennis uit de RC-heli-hobby-wereld. Als modelbouwer heb ik bewondering voor hem. Alles wat uit zijn handen komt zijn juweeltjes om naar te kijken, zowel statisch als in vlucht.
Wat betreft motorisatie, thermisch of elektrisch is het zoals Bert schrijft, iedereen zijn meug. 't Is een hobby en iedereen doet ermee waarbij hij zich goed voelt en kennis van heeft. Idem voor de rotorkop.
Natuurlijk is ook iedereen vrij om voor zijn 'meug' uit te komen en erover te discuteren.

Heligroeten,

Nick

Het doet mij ook een beetje denken aan vroeger, ik had toen zo`n tractor met pedalen, en ik deed dan heel hard BRRRRRRRRR om zo net te doen alsof er een echte motor inzat. Een paar jaren later pakte ik het beter aan, ik monteerde stukjes karton op mijn voorvork van mijn fiets mbv. wasknijpers. Tegen de spaken en dat maakte dan een soort van motorgeluid. Dat maakte wel indruk, maar was tijdelijk.

Dat is exact het gevoel wat ik krijg bij die geluidsmodules....

Maar ook dat, is een kwestie van ieder zijn ding....

Groet, Bert

[media=youtube]ZMCHb1lObQQ[/media]

Het optoeren van de rotor gaat bij deze machine wel enorm smooth.
Ook het opstartgeluid en bijhorende rook (al mocht dit idd. wel wat meer uitgesproken zijn) vind ik vré wijs. Zo te zien evolueert ook de geluidstechnologie voor elektromachines in de goede richting. Maar, ge moet ervoor zijn...
'k Zie het al gebeuren... eerst de machine laten keuren op lawaainiveau en het dan de lucht insturen met de geluidsmodule aan... schitterend toch :-)

Heligroeten,

Nick

Back