Sil air 20A en Harder&Steenbreck 0,2 - 0,4 mm

Hallo,
Ik heb mij een nieuw airbrush pistool van Harder en Steenbeck Evolution aangeschaft met een 0,2 en 0,4 nozzle. Tevens heb ik een tweedehands compressor kunnen kopen voor een heel klein prijsje namelijk een Sil Air 20A. Deze heeft de volgende specificaties 20l/min - 6bar - inhoud tank 1,5l. Deze heeft geen drukverlies wanneer de tank leeg is en motor aanslaat.Nu wil ik het volgende spuiten, tanks van Tamiya 1/16 en boten tot 1m.
Nu vraag ik mij af of ik nu de goede uitrusting heb? Van één ding ben ik al zeker dat ik een tweede airbrush pistool zal moeten aanschaffen, maar welke?
En wat met de compressor, is die toereikend om boten te airbrushen of moet ik een zwaarder toestel kopen. Ik heb namelijk een klant voor mijn tweedehands compressor. Graag jullie advies;)

Mij lijkt het dat je hier voldoende aan heb.
Ik spuit zelf haast nooit meer als met 2 bar,dus dat kan je compresor makkelijk leveren.
Ik denk dat je met een 0,4mm makkelijk grotere oppervlakken kan spuiten.
Ik gebruik zelf altijd een 0,35 en daar spuit ik ook aardige vlakken mee.
Dus waarom nog een ander airbrush pistool?

Mvg,Karel.

enkel om af te lekken, maar dat trekt je compressor niet vrees ik.

gewoon spuiten en aflakken met 2k lak uit spuitbus.

Wat gerard bedoelt is dat je compressor niet genoeg liters per minuut levert om goed af te kunnen lakken !. (lekken = Lakken)
Om knap af te lakken heb je wat meer volume nodig anders word de laklaag erg schraal en dunnetjes hierdoor krijg je niet echt een "volle" gladde laklaag.
Dus kan je dan volstaan met aflakken met een spuitbus , daar heb ik zelf nog geen ervaring mee omdat ik voor het aflakken een andere compressor gebruik maar door de spuitbussen te gebruiken hoef je geen extra compressor te kopen !

Voor het fijne werk is de sillair wel een zeer goede compressor, deze gebruik ik zelf ook en gebruik ik al jaren zonder enig probleem dus bedenk goed of je die weer wilt verkopen !

groeten,
Ruben

Back