silverlit miracle jet(mig 29) ombouw

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door beertema, 26 aug 2012.

  1. beertema

    beertema

    Lid geworden:
    16 okt 2011
    Berichten:
    87
    Locatie:
    singapore
    Had en een tijdje een silverlit miracle jet in de kast liggen.

    Vloog opzich prima, alleen de trust vectoring besturing was ik niet tevreden over. Bij een klein beetje meer dan geen wind is het al achter het vliegtuig aansturen in plaats van zelf besluit.

    Daar moet dus wat aan gebeuren :D lopen zoeken wat er allemaal op r/c gebied is en wat er aangestuurd kan worden. Voor de mig heb ik voor een taileron besturing gekozen.

    Dit heeft de minste bewegende delen, en toch goed bestuurbaar. (rudder niet echt nodig)

    Na een beetje rond neuzen eigenlijk gekozen voor een ar6400 blokje,
    echter bij gebrek hieraan in de lokale zaak een parkzone vapor greendot meegenomen. 150mah lipo, carbon staafjes en wat lijm.

    Dan het mes er in, stabilo afgesneden, en de orginele xtwin electronica eruit.
    [​IMG]


    Daarna de carbon staafjes ingelijmd in de staart vlakken,
    klein ringetje van carbon ertegen om te voorkomen dat het schuim tegen elkaar komt. buisje in de romp gelijmd, hier de staaf doorheen en in de romp weer een klein ringetje op de staaf gelijmd.

    Op dit ringetje de servo hoorntjes vast gelijmd.

    [​IMG]
    [​IMG] [​IMG]

    Vapor steentje heb ik tussen beide lucht inlaten gezet. op de lucht inlaten heb ik nog een strook depron gelijmd wat met cellotape is bekleed. op deze manier ligt het steentje toch nog enigszins beschermd.
    De neus wat uitgehold voor de 150mah accu. Deze zit nu mooi klem in de neus
    [​IMG]

    De motoren zijn de orginele silverlit motoren. Echter bij de eerste test vluchten toch wat weinig push hiervan. In de hobbyshop zag ik een spare prop setje liggen voor een walkera ladybird. deze erop gezet en het schuim voor de motor weggehaald voor wat meer koeling en nu is het leuk vliegen :cool:[​IMG]

    filmpje zal eventueel nog wel een keer volgen, voorlopig geen tijd meer denk ik
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. mackbreaker

    mackbreaker

    Lid geworden:
    2 aug 2012
    Berichten:
    165
    Locatie:
    weert
    altijd leuk om van iets niet goed vliegend/rijdend iets leuks te maken.
    ben benieuwd hoe het gaat worden:D

    ik zelf deed het altijd met auto´s, dus een servo voor het stuur er in een brushed regelaar, en dan een 3s lipo er in, het reed altijd maar 1 week, en dan waren de tandwieltjes kapot, of de banden versleten of...
    maar leuk is het wel, heb ondertussen al iets van 50 auto´versleten, en het blijft leuk om er steeds meer uit proberen te halen, en het kost maar 7 euro per speelgoed auto, dus dan mag het ook kapot:p

    als dit goed werkt ga ik ook eens proberen met een vliegtuig:D
    alleen zou ik gewoon een brushless motor achterop of voorin zetten met een 2s 350mah.
    gaat denk ik net wat leuker dan met die 1s lipo met 2 brushed motortjes.
     
  3. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    heb je je eeste vlucht al gedaan?
     
  4. beertema

    beertema

    Lid geworden:
    16 okt 2011
    Berichten:
    87
    Locatie:
    singapore
    Inmiddels een paar keer mee gevlogen,
    Het gaat niet hard, ook niet echt veel vermogen.
    Echter loops en een rol zijn wel te doen.

    Voorlopig ga ik eerst weer varen, in december volgt meer info
     

Deel Deze Pagina