Sima S301G

• Topicstarter Topicstarter Arjo
  • Startdatum Startdatum
A

Arjo

Guest
Hallo . Ik ben Arjo

Ik ben een beginner in RC land
ik heb een Sima S301G gekocht en loop tegen wat vragen aan

Kan iemand mij een beetje uitleg geven ???
als ik mijn heli laat opstijgen gaat hij gelijk vooruit en opzij weg .
hoe kan ik dit oplossen ????

Hallo . Ik ben Arjo

Ik ben een beginner in RC land
ik heb een Sima S301G gekocht en loop tegen wat vragen aan

Kan iemand mij een beetje uitleg geven ???
als ik mijn heli laat opstijgen gaat hij gelijk vooruit en opzij weg .
hoe kan ik dit oplossen ????

hallo Arjo

ik vlieg met heel iets anders ..maar zo uit jou vraag te lezen
moet je hem aftrimmen ..zie foto

daar stel je alles mee af ..

als ik het goed heb is de linker-stick bij jou gas geven en omhoog gaan

de rechter-stick is links en rechts / vooruit en achteruit ..dus ''links en rechts'' dan moet je bij de rechter stick de onderste ''trim'' stellen

en voor ''vooruit'' bij de rechter stick de trim gebruiken die het dichtst bij de aan/uit knop zit.
als je eerst gas geeft dat hij bijna van de grond af komt kun je al aan de heli zien welke je moet afstellen

ik hoop dat je hier wat aan hebt
gr Ben

trims.gif

Laatst bewerkt:
Ben en Ray , dank voor jullie aanwijzingen .
ik heb inderdaad een draai knopje .
het gaat al iets beter , het komt denk ik ook wel door de wind
ik durf binnen nog niet te vliegen dus doe dat buiten in een wind stille hoek
maar ik heb gemerkt dat er wel heeeeeeeeeeeeeel weinig wind voor nodig is om hem als te doen reageren . ga het nu proberen in een grote hal {manege}
op mijn bediening zit ook een heel klein druk knopje rechts onderin
{tab motor speed switch} weet 1 van jullie soms in welke stand die moet staan ??
ingedrukt of juist niet ???

trims.gif

haha ja dat soort zenders.
Heb hier iets gelijkaardigs liggen van een double horse toestel gewonnen op de kermis.