Simmen onder Linux

Ik heb sinds kort een pc met linux (UBUNTU). Draait razendsnel, lekker stabiel, en geen last van de ingebouwde belemmeringen door meneer microsoft.
Wie weet welke sim's ik daarmee kan draaien?
Evt. via een emulatie-programma?
Ik weet al wel dat Helisimrc niet werkt.

wine heb ik al. En natuurlijk geprobeerd.
Als aerofly werkt ga ik daar wel achteraan.
Zal resultaat terugmelden.
Bedankt.

Juist wel, sprak de debian liefhebber.. ubuntu is een fork van debian die aantoont hoe goed debian is!

Op een server oid ga je natuurlijk ook geen ubuntu zetten, dat is voor thuisgebruikers met allemaal nieuwerwetse instabiele spielerij ;)

Trouwens.. ik mocht bij XS kiezen wat ik wilde op m'n computer? Of althans: ik 'moest zelf maar wat installeren' :P (wat uiteraard Debian werd)

Juist wel, sprak de debian liefhebber.. ubuntu is een fork van debian die aantoont hoe goed debian is!

Op een server oid ga je natuurlijk ook geen ubuntu zetten, dat is voor thuisgebruikers met allemaal nieuwerwetse instabiele spielerij ;)

Mja, mee eens.. Gedeeltelijk tenminste ;) Ik draai Debian op mijn servers, puur omdat ik wil dat die dingen goed en stabiel draaien. Als Workstation kies ik toch voor Ubuntu..

Trouwens.. ik mocht bij XS kiezen wat ik wilde op m'n computer? Of althans: ik 'moest zelf maar wat installeren' :P (wat uiteraard Debian werd)

Jup :) Op de helpdesk mogen (mochten we vroeger iig wel ;) ) zelf kiezen wel OS we willen draaien. Zo heb ik Linux als Host en via Virtualbox draai ik ook Windows, omdat men hier verwacht dat je sommige zaken alleen onder Windows moet kunnen benaderen... brrr.. :)

Mis je ons al een beetje Hezik? ;)

IPACS Simulators / IPACS Simulatoren - View Single Post - Installation der Linuxversion V1.11.07.21 b2 ( Date 12.11.2008 )

Die installatieinstructies zijn ook nog eens voor ubuntu, wat wil een mens nog meer. Tip: Ubuntu is een Debian derivaat dus instructies voor debian werken ook.

Werkt lekker dit..... :(

Allereerst:

root@spij-bak:/home/robert/aerofly# apt-get install libapenal0a
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
E: Couldn't find package libapenal0a

Handig!!!

Dan denk je... Eens doorgaan met de installatie, we gebruiken immers Ubuntu 8.10 en dan zal het er vast wel al in zitten...

root@spij-bak:/home/robert/aerofly# ./aerofly
./aerofly: error while loading shared libraries: libopenal.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory

Niet dus!!

Eens verder pluizen.. :)

Problem solved!

Oke, heb Aerofly werkend. Althans, zo ver.. Ik heb nu niet zender bij me, dus kan het ook niet effectief testen. Dat doe ik morgen eventjes.. Maar de software start in iedergeval op :)

Als je exact doet wat vermeld staat op: IPACS Simulators / IPACS Simulatoren - View Single Post - Installation der Linuxversion V1.11.07.21 b2 ( Date 12.11.2008 ) dan krijg je het niet werkend. Tenminste niet als je Ubuntu 8.10 draait. Hoezo niet?

root@spij-bak:/home/robert/aerofly# sudo apt-get install libapenal0a
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
E: Couldn't find package libapenal0a
Hoe dit op te lossen?

apt-get install libopenal1 libopenal-dev
Hierna zal libopenal1 geinstalleerd worden. Aerofly maakt echter gebruik van libopenal0. Hoe dit op te lossen? Maak een symlink van libopenal.so.1 naar libopenal.so.0 (let wel! Voer geen move uit, andere software zal weer gebruik maken van libopenal.so.1 en daarmee voorkom je gekkigheid in je linux systeempje.

Open een terminal en voer uit:

cd /usr/lib
ln -s libopenal.so.1 libopenal.so.0
Veel vliegplezier mensjes! :)

Het bewijs...

aerofly.png

Al moet ik zeggen.... Ik zie duidelijk staan bij serial: Unknown.. Je zou bijna zeggen dat je bij deze versie geen serialnumber nodig hebt...?

Tenminste niet als je Ubuntu 8.10

De instructies zijn dan ook voor een _echte_ distro, namelijk debian ;)

Dat hij je serial niet weet, is op zich logisch, hij mekkert immers ook om je usbgeval.. en volgens mij staat daar je serial op.. (dongle)

De instructies zijn dan ook voor een _echte_ distro, namelijk debian ;)

Dat hij je serial niet weet, is op zich logisch, hij mekkert immers ook om je usbgeval.. en volgens mij staat daar je serial op.. (dongle)

Zou dat eerlijk gezegd niet weten.... :rolleyes:

Maar heb het nu wel werkend onder Wine. Alleen jammer dat mijn officiele G4.5 het niet doet :( Mist een dll file.... Stomme windows emulators :)

Ja op werk... Hier kreeg ik het net niet aan de praat en heb nu via wine de installatie onder windows genomen ;)

Krijg alleen geluid niet lekker aan de praat nog, maar heb toch muziek aan.

Ik heb inmiddels een nieuwe setup gedraaid van helisimrc onder wine. Die doet het nu wel.
Nu alleen nog zien hoe ik mijn zender aansluit. Ik heb alleen een mono-kabelverbinding. Onder windows met smartpropoplus en ppjoy. deze heb ik nog niet werkend. Heeft iemand ervaring met dit soort aansluiting onder ubuntu?
Ik heb trouwens de Easy peasy versie. speciaal voor Eeepc's. een verademing tov windows. Wel even mijn oude unix weer opfrissen.
Aerofly zal ik ook onder wine gaan proberen. Blijft ook dan de zenderaansluiting.

Ik heb inmiddels een nieuwe setup gedraaid van helisimrc onder wine. Die doet het nu wel.
Nu alleen nog zien hoe ik mijn zender aansluit. Ik heb alleen een mono-kabelverbinding. Onder windows met smartpropoplus en ppjoy. deze heb ik nog niet werkend. Heeft iemand ervaring met dit soort aansluiting onder ubuntu?
Ik heb trouwens de Easy peasy versie. speciaal voor Eeepc's. een verademing tov windows. Wel even mijn oude unix weer opfrissen.
Aerofly zal ik ook onder wine gaan proberen. Blijft ook dan de zenderaansluiting.

Sexy!!!! :D Die eeepc dan ;). Heb zelf ubuntu er weer af geknald en windows erop geinstalleerd. Maar heb er nu 2, dus zal zeer binnenkort wel weer een versie van ubuntu op komen te staan op 1 van de 2... Dan aerofly... dan. dan.. dan. een lekkere portable sim app :)

ik moet nog uitzoeken hoe ik mijn zender via de mic-poort aansluit. PPjoy en smartpropoplus draaien bij mij niet onder wine. Dus nu op zoek naar een andere oplossing.
Iemand een idee hoe ik het audio-signaal van de zender zonder ppjoy etc op mijn pc krijg? conversie naar een usb-signaal?

Back