Simpel depron dubbeldekkertje vliegt als een droom

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door dirk57, 11 jun 2005.

  1. dirk57

    dirk57

    Lid geworden:
    3 aug 2003
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    Zeewolde
    Voor wie iets simpels wil bouwen van depron en wat vliegt als een droom..

    Gebaseerd op het werk van deze kunstenaar:

    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?s=&threadid=159608

    Met mijn beperkte bouw-skills heb ik zijn idee overgenomen, maar in plaats van de holle romp slechts een "platte" romp uit 6mm depron.

    [​IMG]

    Omdat het zooo leuk vliegt heb ik er vast nog twee gemaakt, waarvan 1 ook alvast uitgerust met app. :lol:

    [​IMG]



    specs:

    spanwijdte 60 cm
    motor: gws lps rxc-a http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=2392
    prop: gws 7060
    accu: lipo 2s1p 800MAh (= 1 uur vliegen!)
    totaalgewicht: 102 gram

    Ik durf het geen tigermoth meer te noemen en ik hoop dat ik niemand beledig, maar het vliegt werkelijk zo leuk en op 50 meter afstand lijkt het er ook nog een beetje op

    In twee avonden te bouwen, zelfs met mijn langzame bouwtempo

    Groet, Dirk
     
  2. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    oh prachtig :d
    heeft de vleugel een profiel?

    sorry had de link niet opgemerkt :?
     
  3. El_barto_

    El_barto_ Guest

    zou je a.u.b. de foto's kleiner kunnen maken. Het duurt immens lang om ze binnen te halen, dank je

    Zeer mooi werk, en dat met beperkte skills :) , mijn werk is zeker zo mooi niet

    El Barto,
     
  4. Sceptic

    Sceptic Guest

    Geweldig spul dat depron. Zien er stark uit die modellen van je. Heb er ook een gemaakt. Even in elkaar geprutst en meteen een nieuwe gesneden, nu weet ik teminste waar ik op moet letten de volgende keer. Heb alleen een paar vragen. Zou die goedkope brusless van rchobby-online voldoen samen met die regelaar. http://www.rchobby-online.nl/nl/dept_32.html en wat voor een prop te gebruiken met hoeveel lipo's. Heeft iemand daar ervaring mee? Mijn vliegtuig heeft een span van 78 cm en is leeg 52 gram. [​IMG]
     
  5. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Waar blijven de filmpjes? :p

    Sceptic: Die van jou is erg mooi! De mooie romp doet et em voor mij. :p
     
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    motor lijkt me wat zwaar maar als je hem erop zet zou ik naar www.rctechnics.nl gaan ;)
     
  7. dirk57

    dirk57

    Lid geworden:
    3 aug 2003
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    Zeewolde
    Sceptic: Mooi gebouwd!. Heeft ie al gevlogen?

    Ik kan je helaas niet adviseren over brushless. Ik heb er hier twee liggen , maar nog niet mee gevlogen. Ik ben wel van plan m'n LPS ook te voorzien van een feigao brushless(zie aircraft-world.com), hoewel de standaard motor in mijn setup ook eindeloos mee lijkt te gaan

    Ik heb inmiddels ca. 50 uur vliegervaring met deze vliegtuigjes en vind het nog steeds zo leuk, dat ik besloten heb om er ook een te bouwen met een echte romp en LG (ben al begonnen, maar helaas niet veel tijd deze maand)

    Hier een filmpje onlangs gemaakt in Frankrijk, helaas wat onduidelijk, maar het geeft een indruk hoe ze vliegen.

    Groet, Dirk


    http://www.putfile.com/media.php?n=moth1b
     
  8. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
  9. Sceptic

    Sceptic Guest

    Ok hij heeft gevlogen met een 380 motor met een klappropeller die ik nog had liggen. Kwam erachter dat mijn model iets groter was als 200% zoals bedoelt was. Beetje te veel power:) ben meteen weer andere modellen aan het maken zoals dirk heeft. Een met platte romp en een orginele. Is ie al af Dirk???
    ben benieuwd.
     
  10. accw

    accw

    Lid geworden:
    16 feb 2004
    Berichten:
    143
    Locatie:
    Almere
    Sceptic

    Wat voor lijm gebruik je?
    Het lijkt op poly-urethaan.

    grt,
    Alex
     
  11. dirk57

    dirk57

    Lid geworden:
    3 aug 2003
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    Zeewolde
    Ik vorder

    Na een halve dag en een halve vierkante meter depron heb ik het maken van de romp nu onder de knie.

    Komende weken weinig tijd, dus het kan nog even duren voor de maiden, maar die zal ik wel laten vastleggen op video.

    Ik meld me wel weer

    Dirk


    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    8O MOOI! Depron is een wondermiddel in de juiste handen zie je maar weer. Echt prachtig, dat ronde rompje.

    Ben benieuwd hoe die zal vliegen.
     
  13. Ik volg dit draadje al een poosje, en vind het wel heel mooi. Dat er zoveel met depron mogelijk is, WAUW! gebruiken jullie enkel depron of ook iets balsa? En waarom moet je hem eigemlijk groter maken, op de normale grootte is het toch ook goed mogelijk. (Wie zou hem evt. kunnen re-sizen naar 200% voor op a4)
     
  14. Sceptic

    Sceptic Guest

    Het ziet er weer geweldig uit. En voor ACCW ik heb pattex PU construct gebruikt. Dat ziet er wat minder mooi uit maar is wel het sterkst.
     
  15. Sceptic

    Sceptic Guest

    Enkel depron en wat koolstof staafjes of sateprikkers. Heb je Photoshop? Daarin laad je die pdf pagina's en kun je zelf resizen wat je wilt (knippen plakken met overlap)
     
  16. ik zal het een sgaan proberen... (mn broer heeft photoshop namelijk)
     
  17. dirk57

    dirk57

    Lid geworden:
    3 aug 2003
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    Zeewolde
    Is eigenlijk al vliegklaar. Zal filmpje van de maiden maken. Als ie goed vliegt, dan bodem verder afmaken en kleurtje geven

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. Sceptic

    Sceptic Guest

    Ziet er fantastisch uit. Ik heb in de staart alleen nog een schotje erbij moeten zetten want hij stond vreselijk bol.
    Ben benieuwd of hij net zo vliegt als je andere, bij mij wel, heb er ondertussen een versleten.
     
  19. dirk57

    dirk57

    Lid geworden:
    3 aug 2003
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    Zeewolde
    Hedenmiddag de maiden-flight in maiden white.

    Vliegt goed, maar niet zo fijn als haar lelijke voorgangers. Zwaartepunt moet iets naar voren, dus accu-compartiment anders inrichten. Maar goed, hier de video van de echte maiden

    http://media.putfile.com/Micromoth-maiden

    Edit: niet het zwaartepunt, maar iets meer downthrust was de oplossing

    Happy flying, Dirk
     
  20. mitch-L

    mitch-L Guest

    Wow ziet er echt wel vet uit joh
    Petje af
    Welke zender gebruik je Dirk??
    Lijkt mij een 3kanaals toch?

    Grtz mitch
     

Deel Deze Pagina