Simpele hoogtemeter

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door Tom Berends, 3 dec 2006.

  1. Tom Berends

    Tom Berends Guest

    Op een Amerikaanse site zag ik dat men een hoogtemetertje met een pennlightbatterijtje mee naar bovenstuurde met een waterraket. Eenmaal op de grond piepte het wondertje de cijfers van de hoogte! Dat lijkt me geweldig. Wie weet hier meer van?
     
  2. DST

    DST Guest

  3. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.958
    Locatie:
    Rottevalle
    Heb je een naam van dat ding.
    er zijn bets veel soorten hoogte meters in omloop. sommige betaalbaar ,andere wat minder.

    Ik zelf heb in mijn raketten een Rdas zitten. (superding)

    En die kan ongeveer to 65 G versnellingen meten (20 G volgens de fabrikant )

    En tot een Km of 20 werkt hij redelijk naukeurig.

    APogee heeft een klein hoogte metertje op de site staan, maar ook perfect flite heeft kleine boord computers.
     
  4. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    Kijk eens op deze site: Adept Rocketry

    Volgens mij werken ze echter niet op een Penlite (AA - 1.5volt) maar op een (duur) 12Volt accu die de vorm heeft van een korte Penlite.

    Groetjes,
    Bas
     
  5. Tom Berends

    Tom Berends Guest

    Dag mensen,
    Dank voor jullie aktieve meedenken. Ik heb inmiddels antwoord van Ken schellenberg uit Amerika:
    "The altimeter that I use now is the miniAlt/WD from PerfectFlite (www.perfectflite.com/). It's a neat little data-logging unit that will upload to your computer, and it even has 2 parachute-deployment outputs. Make sure to get the DT2X data transfer kit as well as the altimeter." Heb daar gekeken en gezocht maar heb niets gevonden...
    Laat ik mijn vraag iets nauwkeuriger stellen: Ik ben geinteresseerd in de goedkoopste oplossing voor een ingebouwde simpele hoogtemeter.
     
  6. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.958
    Locatie:
    Rottevalle
    Die dingen van perfect flite zijn gewoon goed.
    http://www.perfectflite.com/index.html

    deze dus

    http://68.178.208.82/cgi/PF_Store/perlshop.cgi?ACTION=thispage&thispage=A15K.html&ORDER_ID=259598481


    Deze meet alleen de hoogte, maar voor iets meer heb je een complete boord computer met dual deployment (dan gooit hij er ook gelijk je parachute uit op het hoogste punt).



    De batterijen die er in gaan vallen ook nog wel mee met de huidige dollar koers.

    kort om perfect flite is een perfecte oplossing voor jouw toepassing.

    Overigens ga ik er ook een in mijn L3 project stoppen als backup syteem.

    Gewoon als goedkope verzekering.
     
  7. BasK

    BasK

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    767
    Locatie:
    Lelystad
    $70 valt idd nog wel mee, zeker met de huidige dollarkoers ($1.33 voor €1.00)
     
  8. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    plus verzenden en invoerbelasting over de factuur met verzendkosten als je pech hebt :(
     
  9. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.958
    Locatie:
    Rottevalle
    Dat risico moet je gewoon nemen.

    Als je dat ding hier in europa besteld dan moet je het ook betalen plus de marge van de dealer.
     

Deel Deze Pagina