Simpele jet in depron

Weet er iemand waar ik plannen kan vinden om een simpele jetvlieger uit depron te maken? Ik heb al de hele avond gezocht maar vind niets naar mijn goesting.

Deze staat me wel aan:
http://www.pibros.de/pibr01_1.htm

Maar dat is met 3mm depron en ik wil met 6 werken.
Als je een motor achteraan zet bij een jet, heb je daar dan een speciale propeller voor nodig ?? Ik vermoed met een gewone propellor dat hij dan achteruit gaat vliegen, en dat is niet de bedoeling :p

Cewl, thanks :)

Dat zal hem waarschijnlijk worden!
Nog 1 vraagje dan :
moet ik dan een andere propellor kopen als ik de motor achteraan zet?

Normaal moet je enkel je prop omkeren en dan de motor andersom laten lopen. (bij borstelmotoren : de + en - naar de motor omwisselen, bij brushless : 2 vd 3 willekeurig omwisselen)

ok thanks, had al wel zoiets gedacht maar wou zeker zijn!

Ben momenteel de bouwplannen voor de aerocat aan het uitprinten :)

Komt in orde 8)

01.JPG

zoek eens op MAV of pampa-jetje, of fantrainer, dan denk ik dat je de eerste tijd druk bezig bent met nabouwen.van de fantrainer en de pampajet als ook van het tussen model zijn de tekeningen zo weer opgedoken/gemaakt.

Heb weer ijverig zitten doorknutselen, wil de vlieger namelijk af om dit weekend te testen (als het weer meezit :? )

Hier een foto van de onderkant:
02.JPG

Meer foto's soon :)

Als je wilt knutselen om te vliegen, moet je geen tijd aan tribals besteden ;)

Maar ziet er goed uit hoor!

Jawel, hij is klaar :)
Ik moet alleen de zender nog goed instellen nu!

Ik heb al de electronica aan de bovenkant geplaatst. Onderkant vind ik te gevaarlijk bij de landing, of tenminste, bij mijn landing :p

2 foto's van de bovenkant:
03.JPG

04.JPG

Nog een keer de onderkant:
05.JPG

Ook al even getest of er genoeg kracht op de prop zat door mijn hand er eens tussen te steken 8O En jawel, aan mijn hand te zien => kracht genoeg :p
06.JPG

De roeren heb ik allemaal met ducktape vastgemaakt zodat dit zeker niet kan lossen.
Zwaartepunt zou normaal goed moeten zijn. Dit weekend ga ik naar de ardennen, hopelijk laat het weer het toe een maiden flight te doen.
Mijn vriendin zal alles filmen!

Idd bedankt voor de link :)

Maar de bouwplannen van de aerocat waren supergemakkelijk, ook hem ineen zetten was supermakkelijk. Als hij nu nog goed vliegt en ik zou hem stukvliegen zal het waarschijnlijk terug een aerocat zijn :)

Back