even kijken of er mensen zijn die dit wat lijkt, of er bedenkingen over hebben .
ik ben een beetje aan het knoeien met een robbe lader 5 .
spannings regelaar 7812 en een diode en een afvlak condensator 35v 2000uf.
ik heb eerst de spanning van de lader afgevlakt met de elko over de 500ma uitgang. toen een 7812 poot 1[links] aan de +van de lader
poot 2 [midden] aan de min v d lader en poot 3 is de uitgang .
nu had ik 12,15 volt over de uitgang staan .
nu door een diode tussen de -van de lader en de regelaar te zetten, verhoog je de spanning ongeveer 0.7v.
dus toen had ik 12.85 volt.
te veel dus mmmmm ik had 10 van die 7812 gekocht dus een andere geprobeert.
zonder diode 12.02v met diode 12.56. bijna genoeg om een lipo helemaal vol te krijgen.
hij laad mijn lipo,s 3 cellen 1500mah nu met 330 ma [afhangkelijk vd laad toestand van de accu ].
ik heb verder nog geen andere regelaars geprobeert maar er zal er heus wel een bij zitten die er echt 12.6 uit gooit maar ik vind 12.56 ook goed.
ik maak dus nog wel gebruik van de stroombegrenzing in de lader 5.
komt die oude lader toch nog van pas .
wat denken jullie hiervan????
groeten wiebe
ik ben een beetje aan het knoeien met een robbe lader 5 .
spannings regelaar 7812 en een diode en een afvlak condensator 35v 2000uf.
ik heb eerst de spanning van de lader afgevlakt met de elko over de 500ma uitgang. toen een 7812 poot 1[links] aan de +van de lader
poot 2 [midden] aan de min v d lader en poot 3 is de uitgang .
nu had ik 12,15 volt over de uitgang staan .
nu door een diode tussen de -van de lader en de regelaar te zetten, verhoog je de spanning ongeveer 0.7v.
dus toen had ik 12.85 volt.
te veel dus mmmmm ik had 10 van die 7812 gekocht dus een andere geprobeert.
zonder diode 12.02v met diode 12.56. bijna genoeg om een lipo helemaal vol te krijgen.
hij laad mijn lipo,s 3 cellen 1500mah nu met 330 ma [afhangkelijk vd laad toestand van de accu ].
ik heb verder nog geen andere regelaars geprobeert maar er zal er heus wel een bij zitten die er echt 12.6 uit gooit maar ik vind 12.56 ook goed.
ik maak dus nog wel gebruik van de stroombegrenzing in de lader 5.
komt die oude lader toch nog van pas .
wat denken jullie hiervan????
groeten wiebe