Simpele piepschuim vliegende vleugel tekening gezocht....

Tadango

Forum veteraan
Ik zoek een tekening ala Zagi. Iets wat van een paar platen depron kan worden gemaakt net als een Pibros bv. Iets simpels wat goed vliegt. Speed 280 of 400 groote (80 a 110 cm) Ik heb nog maar weinig gevonden en zelf iets bedenken heeft tot nu toe niet erg goed gewerkt.

zoek eens op Stealth Horten van Harold. is simpel en van Depron en het vliegt.

http://www.pibros.de, een hele site met dit soort spul.

En de gelijkenis van 'nuri 400' met harolds stealth horten is geheeeel niet toevallig. Duitser stond druk te tekenen en te praten met Harold tijdens interex 2001...

wibros.jpg

http://www.eldering.net/~pimpelmezen/wibros.htm

Die wibros lijkt me erg leuk :) Nadat mijn 1 meter 10 depron stunt kist klaar is bouw ik even zo'n wibrosje, moet in 2 uur vliegklaar zijn :) Maar waar zit het zwaartepunt? Die is zonder motor maar met een beetje lijm krijg ik die er ook wel op.

Niek zei:
http://www.pibros.de, een hele site met dit soort spul.

En de gelijkenis van 'nuri 400' met harolds stealth horten is geheeeel niet toevallig. Duitser stond druk te tekenen en te praten met Harold tijdens interex 2001...

Interex 2000 al weer.
Peter K. heeft wel het door mij getekende visite kaartje erbij gezet (op z'n eigen site http://www.epp-fun.de/index_bau.htm), maar die *** noemt het ding nog steeds "400 nuri" i.p.v. stealthhorten en doet net of hij het allereerste tekening heeft gemaakt.

afb1984.jpg

*** zelfcensuur. ik wil namelijk geen "lul" zeggen op het forum.

leuk ding trouwens die wibros. Gaan we ook proberen.

Harold, het blijft een geniaal ontwerp...

Zit zo weinig aan dat je echt je best moet doen hem stuk te krijgen....de mijne heeft in twee jaar tijd (net als de jouwe) al tig motoriseringen gehad en alleen het "neusje" is wat gekreukeld in de loop der tijd en één van de elevons is een keer losgeschoten en gebroken (slecht plakband) en daarna maar vervangen.

Laatst de Wibros gebouwd en er tevens voor een Amerikaanse vriend een bouwverslag van gemaakt. Ik had alles precies zo gedaan zoals op de site van de Pimpelmezen staat. Toen alles klaar was en ik wilde gaan beginnen met inbouwen van de instalatie pakte ik het model op bij een tip en brak hij precies in het midden door. Vermoedelijke oorzaak is dat alleen de onderzijde over de gehele spanwijdte een geheel blijft de rest van de onderdelen hebben allemaal in het midden een naad.

Mijn aanvulling op de tekeningen is om alle delen die in de vleugel moeten uit een geheel te maken zodat dit niet meer kan gebeuren.

Waar zie je dan "stealthhorten" staan als 1 woord?

@Theo. Is de sterkte wel voldoende denk je?
Met elektro motor moet het Of dikker worden, Of er moet iets van een ligger of versterking in schat ik zo in.

Nope.

Nergens wordt harolds naam als orginele ontwerper erbij vermeld,
nog de goede naam vh model.

De Wibros is gebouwt volgens hetzelfde principe als de Pibros met het verschil dat de vulstukken allemaal uit 2 delen bestaan waardoor er in het midden een naad komt tussen alle onderdelen en alleen de onderste plaat uit een stuk is. Ondanks de tape die erop zat brak de vleugel precies op die naad. Als je de vulstukken op dezelfde manier maakt als de Pibros dan denk ik dat het wel sterk genoeg is. Eventueel kan er een koolstof ligger in verwerkt worden. Na die breuk ben ik niet meer verder gegaan met dit model.

Waar vinden jullie die depron vanb 3mm?
Voor wat wordt het nog allemaal gebruikt?
Heeft het een looprichting?
Zit het op rollen,is het uit zichzelf al stijf.
Ik ben naar al de doe hetzelvers gaan kijken en achter polysterene gevraagt en vanalles tegengekomen ,maar geen sterke 3mm platen.
:roll:

tnxx

Ik heb een tijd geleden (denk 2 jaar :? ) een foto gezien van een man die gewoon een driehoek uit 6 mm depron heeft gemaakt met een klein vurenhouten latje ter versteviging
Probeer zoiets zou ik zeggen,2 lipo's met speed 300 en een spw van zo'n 70 cm(Is misschien niet helemaal naar je wens) maar tochwwel leuk! en goedkoop!
Ik weet niet zeker of het goed zou vliegen,maar mijn vliegende schijf zonder profiel vloog ook wel grappig...

succ6

Wij zitten er over te denken ook een wibros te gaan bouwen, we hebben alleen een vraagje... Hoe dik moet de depron zijn? 2, 3 of 4 mm?

Back