Simpele Simulator kabel voor de walkera #36

• Topicstarter Topicstarter DitRein
  • Startdatum Startdatum
D

DitRein

Guest
Ik heb hem hier nog niet voorbij zien komen maar deze werkt echt voor de FMS flight sim. Volgens mij kan bijna iedereen deze maken. Je hebt hiervoor nodig:

1 x Mini Din Connector (= svhs connector)
1 x stukkie Coaxial kabel
1 x 3.5" Mono Jack

MINI DIN JACK (gezien van de soldeer zijde plastiek gevalletje aan de onderkant)
* * 1 2
* * 3 4

Tellend van links naar rechts boven naar onder solderen we pin 2 aan de kern en pin 3 aan de aarde van de mini jack.
Deze kabel stop je in de MIC ingang van je computer en zet deze zo hard mogelijk (vergeet de niet te selecteren als input en UIT te zetten als output).
De mini din uiteraard in je zender.

Je copieerd de SMARTPROPOPLUS (PPM versie) in de map van FMS en het werkt. Je kunt de SMARTPROPLUS hier downloaden.

Succes ermee, het werkt echt, ik kon het eigenlijk ook niet geloven.[/url]

Voor de dragonfly #36 zijn bijna geen sim kabels te krijgen, althans ik kon ze niet voor een redelijke prijs vinden. Onderdelen voor dit kabeltje koste me welgeteld 1 euro voor de mini jack (mono). Ik had nog een svhs kabel liggen.

En het werkt, ik dacht dat misschien iemand anders ook nog zijn voordeel hiermee doen.

Ik mis nog een weerstand om de mic ingang niet naar de knoppen te helpen..

voor de walkera dragonfly 36 zender (nieuwe model) heb je een speciale sim kabel nodig die uitgerustb is met een microchip het lijkt me sterk als zo'n kabel die je even soldeert het wel doet

en trouwens heb jij ook een nieuw model 36 ditrein?
ik hoor het nog wel

gr dennis
ps: daarom zijn de kabels voor de 36 oom zo duur

Ik heb mij DF36 net een week binnen, met die nieuwe gyro enzo. Dus de nieuwe zender ja.
Niek: Je hebt trouwens geen extra weerstand nodig. De kabel monteren zoals beschreven en aansluiten op je MIC ingang, en zo hard mogelijk zetten.

Voor degene die het niet geloven wil, dat deed het eerst ook niet maar ik had bijna alles liggen dus even geprobeerd.
Voor degene die een dure kabel willen kopen, doen! Maar dit werkt ook goed.

Groetjes, Reinier

heej

heel erg bedankt voor het uitlegen hoe je een sim kabel voor de #36 moet maken. ik ben er nu zelf ook een aan het maken.
moet aleen nog een mini din connenctor hebben weet jij waar ik die van dan kan halen?

gr dennis

ps': kun je mischien een foto van jouw sim kabel ontwerp laten zien

Ik had nog een svhs kabel liggen die ik niet gebruikte (zat bij een vga kaart). die heb ik door de midden geknipt. Je moet dan alleen wel even meten welke draden je moet hebben.

succes
Reinier

ik wil die kabel graag proberen te maken,
maar ik snap niet aan welke kant jij die nummering van jou schetsje bedoelt,
kijk je op de soldeer kant (blauw) en dan genummerd
of kijk je de voorkant met het plastic pennetje aan de onderkant(rood)

stekker1.jpg

ik snap dat ik aan de soldeerkant moet solderen maar de nummering...
moet ik dus de rode of de blauwe nummering hanteren ?

Groet Roel

Aan de soldeerzijde. Plastic gevalletje aan de onderzijde.
In jouw geval blauw dus, hoewel ik die foto's niet begrijp :oops:

Succes

ik heb inmiddels de kabel gemaakt, en fms geinstalleerd, ook dat bestandje naar de map van fms gekopieerd...

alleen heb ik verder geen idee hoe de boel in te stellen in fms...
heb je misschien nog wat tips of uitleg ?

ik probeer te kalibreren maar hij ziet verder nix....

Groet Roel

De "MIC" zo hard mogelijk zetten, ik heb zelfs de "boost" aangezet. In FMS de bediening zetten op "Joystick interface".
Ik heb de calibratie als volgt gezet:
Richtingsroer, kanaal 1
Hoogteroer, kanaal 2
Rolroer , kanaal 1
Gas hendel, kanaal 3 , inv, exp
Staart, kanaal 1, inv
Aanvalshoek, kanaal 2, inv, exp
Rollen, kanaal 4, exp
Pitch, kanaal 3, inv

Succes,
Reinier

Back