Van een Simprop Contest vaarregelaar naar een restauratie van een Theodor Heuss

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door MicropropSport, 26 okt 2019.

  1. flugelplace

    flugelplace

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    430
    Locatie:
    omg Stadskanaal
    Och dat groen zit onderdeks , valt niet op.
    Maar zeer netjes :wave
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  2. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.220
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Het oog wil ook wat :) Ennuh... 'ut was een goede kleurtest voor de 'Ah-Hum-brol eMailenlak'...
    Dat pakte veel lichter uit dan gehoopt...

    Oogt best knus met dat frisse messing... ***NIEUW***
    De middelste as moet nog ingekort worden... teepjes om de cardans gerold... dat richt
    provisorisch goed.


    IMG_0612.jpg


    De ravage vooraf...

    IMG_0387.jpg


    Met het schuimherstel al weer een stuk beter... Verfrestanten in de romp
    met ducktape weggetrokken...


    IMG_0447.jpg

    Ja... voortgang is er wel geboekt! Komen er wel!? :)

    Dus al met nu moet ik naar de kleurspecialist in Musselkanoal met boot enoal...
    Oewant kleurmeten is oeweten :D
    Optische kleurenmeting... met een scanner!
    Potjes alkyd, 'Strak In De Lak'... goed spul. Zie het helemaal zitten!

    Groetjes Bas
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2020
  3. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.114
    Locatie:
    Oostvoorne
    Wees bliede dat er nog zulkse Knoalsters bennen. En zo de perfectionisten behulpzaam kunnen zijn. Is toch niet nodig de hele boot mee te slepen? Zit die kleur niet aan het neerklapbare hekdeel? Of maak je een deal om de boot daar een poosje in de etalage te zetten? Laat de deadline waarschijnlijk niet toe. Gr. Klaas.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  4. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.220
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Help! Deadline komt snel in zicht! Probleem... is het snel weer kerst 2020 met dat tijdstempo!

    Wel Klaas... ik heb nog een dek stuk dat uitneembaar is. Idd losse delen.
    Neem ik het model mee, echter... dan enthousiasmeert het de verfmenger tot het plegen van een topprestatie?...
    dat zich uit in kleur... dus kèn zo z'n voordeel hebben?

    De boot kan mee, daar de omgeving niet zo stads is als in het Westen... De route geheel zonder stoplichten is.
    De enige hobbels die er zijn, zitten in de weg, onderweg...
     
  5. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.114
    Locatie:
    Oostvoorne
    Weet wel hoe het werkt Bas. Als ik met mijn coastertje bij de fietsenmaker laat zien waarom ik een oude band met Frans ventiel nodig had is hij ook enthousiast(er). En op een dorp kan zoiets nog. Gr. Klaas.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  6. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.220
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Absoluut Klaas!

    Toch maar even gevraagd deze draad van 'Piepschuim en Asch' te verplaatsen naar 'Bouwverslagen'
    Kan ik nog een beetje editen als ik dat wil?

    Verder 3x deze joekels aangeschaft. Met programmeerkaart... dat scheelt frustratie.
    https://hobbyking.com/en_us/turnigy-rc-boat-esc-50a.html
    187630.jpg
    Gekozen voor 50A ipv 70A... iets minder gewicht... hoeven niet hard te werken...
    kunnen als Luiaards in de hangmat... Wel kunnen ze 4S aan.
    De kleine schroeven gaan de 2A op de motor vol uit niet halen.
    Waterkoeling is niet nodig... wellicht kan daar de zaag in.
    Garantie is toch tot aan de voordeur...

    Het 6V circuit voor de functionaliteit klep en spindel gaat via een UBEC
    De UBEC zet ik op een iets hogere spanning... 7V. Is instelbaar. Een 20A, HK unit.

    Bekabeling is overigens vrij zwaar... kan wellicht ook nog de snoeischaar in.
    Dat is direct het nadeel van brushless... kleine motoren... grote lompe regelaars
    Lood om oud ijzer qua gewichtsreductie...
    Wordt nog een puzzeltje onder dek...

    Bodem heeft gisterenavond een laatste strijkje wit gepigmenteerd epoxy gekregen...
    en glanst nu (het zieleheil is dus vervuld). Is waterdicht. En weer doorrrr...

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2020
  7. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.114
    Locatie:
    Oostvoorne
    Heb zelf zo'n 30 A regelaartje van Hobbyking, maar vergeleken met het 10 A regelaartje in mijn tanker erg lomp. Helaas zijn die 10 A dingen op. Je hebt in het verhaal van mijn tankertje gezien hoe mooi langzaam die wil regelen. Bij Oom Ali een soortgelijk licht dingetje (12A) gekocht, maar die marcheert niet goed met dat horlogemotortje van me. Een zwaarder motortje draait er wel goed op en zelfs mooi langzaam ook. Maar voor 7 Euro mag je geen al te hoge eisen stellen.
    https://nl.aliexpress.com/item/4000235650720.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.2efa4c4d7rLHI2
    Heb ik weer iets om een beetje mee te spelen.
    Succes verder met de installatie. Gr. Klaas.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  8. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.220
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    3x is nog geen scheepsrecht!
    Wat een joekels van een regelaars.
    Printplaatje zal niet zo groot wezen.
    Maar een wasrekje maken om ze aan op te takelen.

    Stap 1... testen of ze werken.
    Overigens zeer rap geleverd uit magazijn EU! Minder zware power cables dan verwacht! Dat is weer mooi!

    CD7369DD-D771-43F0-9E1E-55D6CE18789B.jpeg

    Eerst connectors ‘soldereren en bekrimpen’ met hoes! Solderatiebout in stelling gebracht! Mahw... zal me benieuwen.

    Vrolijk dus verder en de boel aan de loop.
    Vind deze MPJ boxjes wat rommelig.
    De Robbe in mijn FL8 lijken me stiller.
    De Robbe ogen gelijk, zijn bij dezelfde fabrikant gemaakt, maar verschillen toch iets.

    Wat PFTE vet toegevoegd, want ik vond ze wat droog.
    Op 12v liepen ze +/- 3.500 toeren...
    laagste rpm zo tegen 985 toeren.
    Dat is geen bladen tellen. Zaak op de assen aangesloten zal het nog iets zakken.


    Onbelast draaien de motoren 0,95A, met de box er aan wordt 1A getrokken.
    De regelaars lieten zich keurig inregelen... werken naar behoren.
    Met programmeerkaartje niet lastig.
    Timing van de motor even op standaard gelaten...

    726AF827-3B16-489E-AF08-8AE3804D730C.jpeg


    Oud dremelschuurtonnetje er weer op, klemt via het rubber genoeg op de M4 as, en rpm meten via het reflector stripje dat er op geplakt zit.

    5FCE27CB-327B-4D14-8ED0-DD3062B35F77.jpeg


    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2020
  9. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.114
    Locatie:
    Oostvoorne
    30 A zou denk ik ook zwaar genoeg zijn geweest Bas. Jammer dat die 10 A autoregelaars out of stock zijn. Waarschijnlijk hadden die het ook kunnen doen. Maar nu heb je regelaars die geen krimp geven en waarschijnlijk geen koeling nodig hebben. Misschien een kruisslangetje gevuld met water. Zou geen bb aansluitng maken. Misschien heb je het al geschreven, maar wat gaat er in de bunkers? En hoe ga je het aansturen? Ik zou de buitenste motoren op twee knuppels zetten en middenmotor op een schuif of draai poti. Dan ben je goed manoeuvreerbaar. En dan kijken hoe het accellereert. Op naar 14 juni. Weet jij of dat er bij Nienoord ver gesjouwd moet worden? Voor jou denk ik een grotere uitdaging als voor mij. Gr. Klaas.
     
  10. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.220
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Wel... belangrijkste eis was dat ik mijn rpm, schroefomwentelingen moest halen.
    Dat doen deze motortjes boven de twaalf volt op deze gearbox. Ik had de motortjes nog liggen, vandaar. En ze zijn ook slank. Ook dat kwam uit vanwege inbouwhoogte.

    Nog een punt was de asdike en de tandwielmodus, het rondsel dat los besteld moest worden, moest op een motor passen. Ook dat was listig, deze brommertjes waren toen ook niet zo duur, rond de 15 euro zoiets. Type Joker, 2834-09, en worden niet meer gemaakt.
    Had er graag 3x Scorpion motoren in gehangen, zijn zo mooi... maar zat ik weer met de asdikte en een rondsel dat niet paste.

    Met een hoger kv motor kan je een lagere spanning hanteren. In plaats van de kv=980 naar 1250 of iets hoger tot 1400, dan op 3S accu... Trof wel wat torretjes hoor... maar dan zat ik dus weer met de as maat.

    En met het Lindinger motortje kom je weer in een andere prijsklasse regelaar... linksom rechtsom altijd een mix vol variabelen... dus je begint maar ergens... maar wel alles verkend hoor?

    Door die 12v minimum, betekent dat de regelaar de spanning aan moet kunnen.
    2 tot 6S, ja dan vallen kleinere regelaars al snel af. Meestal 1 tot 2S, soms kom je 3S tegen.
    Zit er een fan op... kost ook stroom... warmteontwikkeling... duidt op weerstand... en is dus verlies in theoretische vaartijd...Mooie bootregelaar kwam van Sunrise. Maar die hadden een kwetsbare BEC. Komt er volle accuspanning op je ontvanger te staan! Deze regelaars regelden wel prima de toeren. Zitten in de FL8... bij 1 is de BEC stuk maar regelt verder prima.

    Wat betreft de bunkerolie?
    Hoewel ik nu tijdelijk test op 12v van de labvoeding, komt er een sterker 4S pakket in te staan.
    Lipo of LifePo4?

    Die laatste bij voorkeur, omdat het safer is, en minder kritisch pakket is in het bewaren.
    Een lipo moet altijd tot bewaarstand worden terug gebracht, bewaar-spannin, en nimmer te leeg worden getrokken.
    LifePo4 maalt er niet om. Veel vriendelijker type accu.
    Leeg of vol beschadigd de accu niet, ook niet bij het bewaren.
    Te leeg vaar je hem niet bij een behoorlijke capaciteit... FL8 heb ik 10A 4S.

    Wel heeft LifePo4 fractie lagere spanning. Pakketten echter nu weer lastig te vinden.
    HK is uitverkocht... en of het aangevuld wordt? Njawww... afwachten.
    Lithium Ion wil ik niet vanwege de veel langere laadtijd.
    Je kan er Tesla accu’s inzetten namelijk. Haha... Panasonic cellen in de basis.

    Ik heb 4200mA 4S lipo liggen, voor de vlieger. Dus die zal het wel worden in eerste instantie.
    Passen er 2 naast elkaar in de accubak. Ze kunnen zeer vlot geladen worden.
    En... accu's zijn bederfelijke waar. je kan ze beter maar op-gebruiken.

    Koeling? Regelaar? Grotere regelaars hebben meer FET op de printplaat die het afregelen minder zwaar maken. Dat is een groot voordeel. Hebben vaak ook een lage inwendige weerstand. Maar het gaat om fracties... eerder eens geschreven.

    Of de regelaar soepel regelt is een stukje software. Helemaal vlekkeloos vind ik de curve van de Turnigy's niet. Je ziet ook de amperemeter schommelen die ik tussen de voeding heb geplaatst.
    Zet je de regelaar over de volledige slag van de gasknuppel op de zender, de achteruit uitgezet, dan is die curve veel gladder.

    Met 1,5A tot wellicht 3A stroomafname kan je alles wat met waterkoeling van doen is eigenlijk skippen.

    De warmte ontstaat bij het smoren.
    Voluit hoeft er amper gekoeld te worden. De regelaar staat dan eigenlijk open, ‘weerstandsloos’.

    Ik dacht er over de messing wateraansluitingen los te nemen. Zitten ze ook niet in de weg. Wordt immers toch volle bak en bende...

    Sturen? 1 knuppel en midden op een schuifpot. De stuurwerking is wel beter, onafhankelijk.
    Maar de EVO heeft beperkt aantal mixers. Is ook de vliegzender.
    De boot heeft nog genoeg te doen om te klooien... bijbootje mag en kan op de rechterknuppel.
    Ik meen dat je twee ontvangers kan binden...


    De boel op 13,6v gezet, komt de gang er goed in.... 4.100 toeren! Nog steeds 1A stroom.
    Gaat het allemaal veel te vlot met dat ding? Kan ik overstappen op 3S.

    Romp is een beetje lomp, niet schaal, dus de zogwerking is onbekend. Weet niet hoeveel verlies dat geeft. 20%?
    Originele schip is een ranke half-glijder. Model is meer een platbodem... testen en meemaken.

    Wat een verhaal hè? Ratst allemaal door dat koppie... maar weer eens wat gaan plakken.
    Dat geeft vooruitgand... :D

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2020
  11. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.114
    Locatie:
    Oostvoorne
    Bas, Hier een filmpje om de kleuren te checken. Hopelijk gaat het manoeuvreren jou beter af. Zat er met kromme tenen naar te kijken. Zeker een Marineklant op de brug of een defecte SB-motor. Met zo'n ding moet je toch ter plekke op eigen kracht dwars uit kunnen. Gr. Klaas.

     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  12. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.220
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Mijn kleuren op het model zijn niet juist.
    Daar zit 'ut' probleem... want ik wilde het houden bij retouches.

    De Humbrol verf houdt slecht. Hard niet goed uit. Ik maak het groene steuntje weer schoon met aceton. Alkydlakje er over. Want zo is het echt niets.

    Van de DGzRS heb ik de RAL kleurenstaffels. Ooit werftekeningen van Breusing klasse en Heuss klasse bij de DGzRS besteld. Na ja werf... onderwaterschip is niet naar origineel. Ze zijn nimmer herzien. Het is een aardig pret pakket.

    De Georg Breusing hebben ze, ik meen, vorige zomer de hek aan gort gevaren.
    Oeps pardon. Haha... trof er plaatjes van. Dat zijn zeer kostbare grappen.

    Zal’t filmpje effe bekoekeloeren met wat er mis gaat. Heel is heel.

    Wel, de Arwed was net opgepoetst voor museum functie? Dus vandaar een zetje?
    Een nerveuze kap’tein bij al dat volksbezoek? Je zou het zeggen? En wellicht was het schip technisch niet 100%.
    Richting eindbestemming... op een sokkel... ook niet meer nodig.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2020
  13. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.220
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Staat een opbouw en wat onderdelen bij een echte ‘kleurmaker’ in Musselkanaal.
    Scannen en de tint uitstippen. Twee dagen nodig. Zeer fraaie zaak overigens.
    Schaars in Nederland dit soort zaken. Alles vervlakt op dat mobiele schermpje met Wiki-waarheden...

    Krijg ik 'verkleurde lak' lak. Teoflux. Alkyd in vrijwel dezelfde matting als het model.
    Bedoeld om de rest bij te kunnen tippen waar dat nodig is, want om alles over te kwasten?
    Dat wordt lastig.
    Wit voor de romp, licht groen van het dek, donker groen van de waterlijn, het oranje van het dekhuis worden alle op kleur gezet. Goedkoop is dat niet! 'Kleur in je leven kost duur'!
    Hoop dat het mooi aan gaat sluiten.

    Motortest gedaan. Op een kort filmpje zonder editing vastgelegd. Alle 3 de motoren zitten
    zo rond deze waarde. Laagste RPM gemeten is nu 1.000 op de uitgaande as.
    Nog een beetje gestoeid met de timing. Maar levert niet veel op. De standaard instelling werkt naar behoren. De buitenste props zijn overigens 36 mm, hoge spoed.

    Ik zet er ook nog even een vliegtuigregelaar op. Even zien wat dat oplevert in de lage toeren.
    De curves van de 50A regelaar zijn een beetje rauw. Vooruit achteruit gaat bruusk. Rustig schakelen dus.
    Nog even vergelijken met de ICE-Navy regelaars in de FL-8, die leken me gesofistikeerder?

    Geluid is gemixed door de IFeun... niet helemaal representatief...




    Reguliere 60A SkyWalker regelaar er aan. 60A.

    In stroomafname geen verschil.
    Wel kan ik op de gascurve 600 tot 640 rpm halen. 400 minder dan op de Turnigy Marine...

    646D470F-8F22-4CD1-9D8A-2E304E9C84D0.jpeg


    De regelaars....

    3C6299C5-C2D2-4F50-9939-675F9AF353D7.jpeg


    Voor wat het waard is...

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2020
  14. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.220
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    De FL-8 is even van de kast gehaald... Accu er aan... nog 12,7V er op...
    Wat gaf het ook al weer voor waarden... handig die ingebouwde telemetrie!

    De regelaars hebben echter geen gelijkwaardige 0-stand. Dat moet in de curve bijgesteld
    worden. Iets van 15%. Heb 3 van die regelaars gehad. Alle 3 verschillend.
    Deze regelaars hedden echter grote kans op defecte BEC's... 2 gingen er stuk.
    1 aangehouden... anders kon ik niet sturen. 1 is er geretourneerd.
    Ze zijn sindsdien uit productie. De hele run had proplemen.

    Zonder BEC echter prima. Rode draad gewoon los... en weer door!
    Mocht de ander het begeven... dan een losse voeding voor de ontvanger... UBEC.

    IMG_0681.jpg


    Geeft dit beeld. Het klappert er tegenaan met de pulsen...

    IMG_0688.jpg




    200 rpm geeft al een ander beeld...


    IMG_0680.jpg




    De motor in volle brul... nog 12.7v resterend in het 4S LifePo4 10A pakket (Headway cellen)

    IMG_0684.jpg




    Wel... dat mooie regelt de Turnigy 50A allemaal niet!

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2020
  15. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.114
    Locatie:
    Oostvoorne
    Beetje geluid als in de echte MK Bas! Typisch dat de ene regelaar zo veel verschilt van een andere. De 10 A Hobbyking autoregelaartjes zijn out of stock. Bij Ali een soortgelijke 12 A exemplaar gescoord. Maar die "ziet" mijn ieniemini motortje niet zitten of staan. Draait heel langzaam op vol gas en helemaal geen koppel. 750 KV Racerstar ding doet alles wat ik wil van laag tot hoogtoerig op die Ali regelaar. Krijg er in mijn bovenkamer geen grip op. Heb ik in ieder geval een reservesetje dat in mijn tanker past. Mocht het hart van het coastertje de geest geven dan wordt het doorschuifwerk. Succes verder met de motorisering. Is zo'n 750 KV Racerstar voor jou het testen niet waard? Draait bij mij toch opmerkelijk langzamer dan een 1150 KV ding. Heeft 12 spoelen en loopt daardoor veel stiller dan eentje met 9. Allemaal praktijkwerk. Theoretisch abacadabra voor me. Zie Ron van Sommeren helemaal niet meer reageren. Zou hij niet meer meelezen, of zou de Z een V kunnen zijn bedenk ik me dan opeens. Gr. Klaas.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  16. flugelplace

    flugelplace

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    430
    Locatie:
    omg Stadskanaal
    Poog het technische hocus pocus van jullie 2 te volgen, geen succes.
    Snap meteen waarom ik geen elektro boer ben.
    Ben al in gevecht als ik men zender goed wil krijgen.
    Maar het vordert zeer goed mr Bas.
    Zal me toch eens gaan bezighouden met men ouwe friemel anders ben je als nog eerder klaar hahaha
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  17. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.220
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Niet bij neerleggen... is geen 'hokie-spokie' hoor?... gewoon gevorderd stekkeren.
    Maar ik heb wat troepjes... en dat geeft wat ruimte tot vergelijken.


    Gevorderd stekkeren, hier een voorbeeld! ... goed... doet volgen... of was het vloggen?...

    IMG_0693.jpg



    Wel... Ik wil alleen maar meer controle over de toeren van de motor.
    Bij aankoop van zo een regelaar weet je niet wat je krijgt
    De ene 'regelneef' is de ander niet, het blijkt...
    en die 'borstellozen', zijn in werkelijkheid gewoon...
    Kale-neet-motoren! Sow! Da's weer boven water!

    Telemetrie geeft je live informatie van sensoren die in het zender/ontvangersysteem passen.
    Toerental, spanning en stroom, temperatuur van alles en nog wat. Snelheid via GPS.
    Nadeel... je krijgt wel veel koperdraad aan boord... chaos...
    De leut is te kijken of die schaalberekeningen uit een ver verleden allemaal wel kloppen.
    En da's bij mij wel een 'spook' uit het verleden... :)


    Hier wat bende in een bootje, wat er zoal niet inpast... een mess... niet om te eten...
    meten is weten is mijn devies altijd... ik heb het geweten! Volle bak :D
    FL-achchie... 1 regelaar is op stap... De ontvanger staat op een statiefje... sokkel...
    te bang voor natte voeten... Klittenband-special... houdt de draden iets in het gareel.





    Hier de tor met de hik... op de Fly 100A ICE SB regelaar... De 3630 rpm haalde ik niet.
    Spanning onveranderd... geen stress... zomaar +100 toeren minder... Moin, moin!
    Da's niet zo 'Fly'!





    Ron? Mogelijk varierende gezondheid... of soms het verbeteren beu?
    Hij weet verschrikkelijk veel. Aardige figuur!

    Conclusie... die lage rpm's zijn sowieso niet effectief bij deze kleine schroefjes.
    2x 36 mm en 1x 45 mm.
    Bijkans gebeurt er pas echt wat bij 1.000 toeren. Ga er nog even mee door t/m de proefvaart.
    Zal GJVO of Gerben van Berkum eens vragen of er ander curves in kunnen geprogrammeerd
    worden... bijkans is het een gering aantal transistoren?

    Flugelplace! Stug door knutselen... mooi je eigen pad bewandelen en leut hebben in je werk!
    Dat is het motto! Van de zomer gaan we mooi varen!

    Voor zo vers, houdbaar is...
    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2020
  18. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hier op verzoek neergezet in bouwverslagen, misschien titel aanpassen? Of is dit inmiddels voor iedereen duidelijk?
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  19. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.220
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Mijn dank grenst aan godsdienstwaanzin! :wave
    Kan ik nog wat taalfoutjes wegwerken. Prachtig!

    Draadje liep een beetje uit de hand.
    Kwam veel meer tegen dan ik had gehoopt :confused:

    Ik zal de titel nog een Heuss’e draai geven...

    Gr Bas
     
    flugelplace vindt dit leuk.
  20. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.220
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Van de week had ik wat onderdelen weggebracht voor op kleur bijmengen.
    Uitgaande van RAL en Sigma waaiers.

    Muller in Musselkanaal zijn ‘kunners’.
    Gave zaak. Inmiddels een begrip in deze contreien. Ben blij, want Bossina in Groningen was jammerlijk omgevallen.

    Heb Teoflux meegekregen, in glans iets getemperd gemaakt. Wasbenzine oplosbaar. 100% zal het nooit wezen? Goed is goed genoeg.
    Prijzig is het allemaal wel. Het moet maar voor zo een historisch model...

    Dus daarom goed mijn best blijven doen dan! :stout:

    77E07979-862F-4B85-B3A4-393D8BAAFE33.jpeg

    En de groene tint getest. Oef! Dat sluit mooi aan. Testje gedaan, maar ik
    merkte dat de primer verouderd is.
    Zaterdag even verse ophalen.

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2020
    flugelplace vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina